Burgeroorlog, etnisch: solidariteit

Inleiding

Dat er sprake is van een cultuuroorlog werd op het moment van het noteren van deze verzameling nog eens bewezen door de aftrap van de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Het partijkartel: D66, GroenLinks, VVD, en CDA maakten het hun belangrijkste thema voor die verkiezingen om niet te gaan samenwerken met PVV en FvD.

Met "extreemrechts".

Met "partijen die mensen uitsluiten".

En dat laatste klopt: PVV en FvD willen alle wereldburgers uitsluiten van het recht om naar Nederland te komen, behalve degenen die er al zijn.

En ook willen PVV en FvD dat van degenen die recent hierheen gekomen zijn, we niets van hun achterlijkheid en barbarij overnemen, zoals besnijdenis, uithuwelijken, eerwraak en nog een hele lange reeks soortgelijke barbaarse praktijken, die van hun thuislanden achterlijke barbarijen maken, waardoor ze straatarm zijn, waardoor ze naar Nederland willen komen.

Het partijkartel en de rest van de elite is voor de komst van de rest van de wereld naar Nederland, ook wel "omvolking" geheten, en voor de acceptatie van barbaarse gewoontes, ook wel "omculturering" geheten, en sluit om die reden PVV en FvD uit.

In dit streven heeft het partijkartel de hartelijkst mogelijke steun van het mediakartel, van bestuurders, academische wereld, de kunstzinnigen waaronder de grappenmakers natuurlijk, de rest van de elite, en, volkomen vanzelfsprekend: de reeds aanwezige barbaren.

Over die laatste gaat het dus hier.

Volgens de propagandisten van de omvolking betreft iets van 150 nationaliteiten, maar als je daar de anderhalve man en de paardenkop van aftrekt, houdt je qua aantal en/of invloed drie belangrijke groepen over: moslims, zwarten, en Joden. Het 'aantal' slaat op de eerste twee, het 'invloed' op de derde - dit is een behoorlijk representatief plaatje (nrc.nl, 14-04-2014):

Nu staan hier moslims en Joden tezamen, maar is dat incidenteel of systematisch, en hoe zit het met de overige genoemde groepen.

Oftewel: hoe zit het met de solidariteit van hen die naar Nederland zijn gekomen?

Voor wie op de hoogte is van de basale psychologische processen aangaande dit soort onderlinge menselijke verhouding zal het komende geen verrassing zijn, de belangrijkste zijnde dat je zelf natuurlijk altijd gelijk hebt, de ander altijd de schuld, en dat de vijand van je vijand is je vriend.

Typisch barbaarse houdingen.

Daarvan is hieronder een verzameling gemaakt, die alle genoemde psychologische regels bevestigt. Ze is ontstaan uit de verzameling Vijfde colonne woordvoerders, waarvan de naam ook al aangeeft wat de uitkomst is.

Desalniettemin is het leerzaam tot vermakelijk op hoeveel manieren en in hoeveel toonaarden men dat weet te verwoorden.

Ter illustratie van hoe diep die gevoelens liggen.

En noteer vooraf alvast dit: dat Joden en moslims hierin solidair zijn met elkaar is ergens de meest logisch en de meest opvallende. Het meest logisch omdat ze zowel etnisch als ideologisch sterk verwant zijn: ze behoren beide tot de genetische haplo-groep der semieten, komen beide uit de woestijnen van het Midden-Oosten, en onderhouden beide een hoogst weerzinwekkende religieuze ideologie vol superioriteitsdenken.

En het is de meest opvallende, omdat de moslims gekende Jodenhaters zijn uitleg of detail . Zoiets als de houding tegenover een afvallige stam. Om die reden is de Joodse solidariteit met moslims al eerder apart genoteerd, hier uitleg of detail .

Onderstaand dus de rest, voornamelijk komende uit de eerdere verzamelingen Vijfde colonne, woordvoerders uitleg of detail , en Allochtonen, haat uitleg of detail . Een paar gevallen van buiten het drietal zwarten, moslims en Joden staat apart vermeld hier uitleg of detail .

Bronnen

De eerste bron bestaat uit de uitspraken van zo'n beetje de belangrijkste zwarte woordvoerder over de jaren 2000-2020 en nu: Michell Esajas uitleg of detail . Noem een zwarte actie tegen de Nederlanders, en Mitchell is er bij betrokken, zo niet de leider ervan. Van de rassenrellen in de Schilderswijk tot de De Zwarte Haatbibliotheek.
    Hier toont hij wie zich in zijn positieve bejegening mag verheugen (de Volkskrant, 27-03-2014, door Henk Müller is opinieredacteur van de Volkskrant. Mitchell Esajas (1988) studeerde Sociale en Culturele Antropologie en Business Administration aan de VU. Hij werkt als programmamanager aan de UvA en is oprichter en voorzitter van New Urban Collective):
  Twistgesprek | Henk Müller met Mitchell Esajas

'Wat Wilders heeft gedaan is ook een zegen'

De ophef over de uitspraken van Geert Wilders toont dat Nederland niets van racisme moet hebben. Maar is dat nou wel zo?

...
Maar er is toch een Marokkanenprobleem? Al die aanhangers van Wilders hebben het bij het verkeerde eind?
'Er is een probleem met criminele jongeren en dat probleem moet je aanpakken. ...'

U geeft toe dat er een probleem is. U komt nu vast met een begripvolle verklaring.
'Ik wil het niet over Marokkanen hebben, want etniciteit verklaart niets. En ja, ik heb verklaringen. Het gaat om gebrek aan onderwijs, om ouders die hier met een half been in de samenleving staan, om slechte kansen op werk.
    Zulke factoren leiden tot criminaliteit, dat zie je overal ter wereld. Als je 'Marokkaans' koppelt aan criminaliteit is dat racistisch, en dat doet Wilders.'    ...

Stelling 1 van Esajas: "De criminaliteit van Marokkanen is slechts een beperkte deel van de groep en mag je op geen enkele wijze betrekken op iedereen van die groep". Wat hij daarmee natuurlijk ook bedoeld is dit: "De criminaliteit van creolen is slechts een beperkte deel van de groep en mag je op geen enkele wijze betrekken op iedereen van die groep".
    Oké, we stappen een stukje verderop in het interview:
  Nederland is toch helemaal niet zo racistisch. Kijk maar naar de algemene afkeuring van Wilders' uitlatingen.
'In Nederland bestaat wel degelijk alledaags racisme, meer dan in andere Europese landen. Dat heeft de SER geconstateerd, dat heeft onderzoekster Eefje de Kroon geconstateerd in een rapport van het Europees Netwerk tegen Racisme, en ook de Nationale Ombudsman. Racisme is hier institutioneel maar het wordt nooit benoemd, zoals bijvoorbeeld in de VS of Engeland, waardoor je er iets aan kunt doen. Het zou prachtig zijn als de premier erkende dat er een probleem is in Nederland: racisme. Maar wat doet Rutte? Hij maakt op de nucleaire top - op een vraag van een Antilliaanse journaliste naar de discussie over Zwarte Piet - de foute grap dat zijn vrienden het op de Antillen makkelijker hebben dan blanken hier als Zwarte Piet. Want zij hoeven zich niet zo moeizaam af te schminken.'

Stelling 2 van Esajas: "De discriminatie en het racisme van een beperkt deel van de blanken, de Nederlanders, moet je betrekken op iedere blanke, Nederland, en wie dat niet doet, discrimineert en is een racist".
    Dus nog eens naast elkaar in een kadertje, de twee stellingen van Mitchell Esajas:
  Stelling 1: "De criminaliteit van Marokkanen en creolen is slechts een beperkte deel van de groep en mag je op geen enkele wijze betrekken op iedereen van die groep".
Stelling 2: "De discriminatie en het racisme van een beperkt deel van de blanken, de Nederlanders, moet je betrekken op iedere blanke, Nederland, en wie dat niet doet, discrimineert en is een racist".

En dit is dus, ook nogmaals even de persoon:
 
  Mitchell Esajas (1988) studeerde Sociale en Culturele Antropologie en Business Administration aan de VU.
Hij werkt als programmamanager aan de UvA en is oprichter en voorzitter van New Urban Collective.

Arrogante neger.
    Het is volkomen wonderbaarlijk: het zijn allemaal aardige en lieve mensen, maar zodra er eentje zijn mond open doet, komt er de meest gore taal uit ...Onafhankelijk van de specifieke kleur.

Het is vakantietijd en Harriet Duurvoort is tijdelijk gepromoveerd naar het plaatsje van Bert Wagendorp en Sheila Sitalsing op pagina 2 - het moest natuurlijk wel een migrantennakomeling blijven ... Die ook weer meteen daarvan getuigenis deed - drie citaatjes uit begin, midden en einde van de column (de Volkskrant, 14-07-2014, column door Harriet Duurvoort):
  Vrome moslim

Een vriendelijk glimlachende jongen drukt mij in de Rotterdamse Koopgoot een folder in de hand die ik achteloos wegstop. 'Wat is jouw doel?' staat er op de paarse flyer, met een groot vraagteken. 'Denk jij dat Wij je voor niets hebben geschapen en dat je niet tot Ons zal terugkeren?' Och nee. Pinkstergemeente...? Maar wacht, die baard... te wijd om nog hipster te zijn, hoewel hij voor de rest modieus gekleed is. Deze jongen wil een vrome moslima van mij maken. ...
    Natuurlijk, drukt de zendeling me op het hart, wil hij over het ware geloof vertellen, 'maar geen druk'. Hij wil daarnaast 'misverstanden wegnemen; de dialoog aangaan omdat de media een vertekend beeld schetsen'. ...
    'De islam geeft rust, reinheid, regelmaat' , vertelt Broeder Jake verder. ...
    Ik meende in mijn straatmissionaris een 'calvinistische moslim' te herkennen. Hij bezweert respect te hebben voor andersdenkenden. Toch wil ik weten wat hij van de jihadisten vindt. Hij schiet in de lach, een stralende. 'Ach, die jihadisten, dat zijn er misschien 150. Op de miljoen Nederlandse moslims.' Ik ben blij dat hij dat zegt.
    We nemen afscheid met een hartelijke hoofdknik.

Wat een hartelijkheid ... Verbazingwekkend. Want wat heeft een rasta-negerin die de Nederlandse musea wil leeghalen en volhangen met creoolse kunst nu gemeen met moslims, die alle musea ("goddeloze instellingen") willen sluiten...? Nou, één enkel ding: haat voor Nederland.
    Trouwens: net als Bert Wagendorp uitleg of detail en Sheila Sitalsing uitleg of detail .
    Iemand anders was een andere frase opgevallen (de Volkskrant, 15-07-2014, ingezonden brief van Jos Vroomans, Den Haag
  Gelikt

In haar column noemt Harriet Duurvoort 'waaromislam.nl' een 'gelikte site' (Ten eerste, 14 juli). Ik ben er eens gaan kijken. De hoofdstukken over 'Islam en Wetenschap' zijn hilarisch slecht. En de volgens Duurvoort 'mooi gefilmde bekeringsverhalen' zijn haast niet om door te komen maar stemmen mij vooral treurig. Met name dat zwaar gesluierde 18-jarige meisje dat al drie weken bekeerd is. Misschien heeft Duurvoort zich iets te veel laten verblinden door de stralende lach van haar islamitische straatmissionaris.

De smerigheden van Duurvoort zijn ongekend. Nee, excuses: de smerigheden van Duurvoort zijn van PC-niveau (nog veel erger, dus).

Moslim-haat is lekker, neger-haat is lekker, maar het allerlekkerst blijft natuurlijk gemengde haat. De smaak neger-moslim hebben we al gehad (Duurvoort) - die van moslim-neger ontbrak nog (De Groene Amsterdammer, 24-08-2014, door Nadia Ezzeroili):
  Praten over zwarte piet in Zwolle, Kaapstad aan de IJssel

Ach jee, het moslim-denken wenst zich uit te laten over Nederlanders. Je weet al wat er komen gaat:
  Onlangs bezocht ik een stadsgesprek over de toekomst van zwarte piet in mijn geboortestad Zwolle. Ik weet niet hoe het me gelukt is, maar ik heb de avond uitgezeten.

Tja ... Er is niet te leven met die Nederlanders. Volgens de rancunemoslims namens de rancunenegers die het gemunt hebben op Zwarte Piet. En let op dat 'In mijn gebooortestad': de kameel claimt in Artis geboren te zijn en daarom recht te hebben op een behandeling als koe.
  Ik hoop die avond vooral op een weerzien met oude bekenden: het stadsgesprek vindt plaats in het wijkcentrum van Holtenbroek, een zwarte wijk in Zwolle-Noord waar ik ben opgegroeid. Eenmaal in het zaaltje, kijk ik zoekend om me heen. Er zijn ruim 50 mensen op de bijeenkomst afgekomen, maar ik zie nauwelijks bekende gezichten. Het publiek is overwegend wit, man en boos.
    Ik ben deze mensen ook nooit eerder in de wijk tegengekomen ...

Tja, dat moet je geen stadsgesprek organiseren maar een wijkgesprek. Zwarten onder elkaar. Zijn we het snel eens: Wij haten ze allemaal, de blanken, omdat ze ons als vanzelfsprekend minderwaardig maken en dat zonder iets te doen of te zeggen. Doodgewoon omdat wij naar hun blanke land zijn gekomen uit onze eigen zwarte rotzooi om het beter te krijgen.
  Ik herken en groet Jeroen Weghs, een satirische columnist die hier vanavond een kleine voordracht gaat doen. ‘Waar zijn de zwarte en allochtone Nederlanders uit de wijk gebleven?’ vraag ik wat ontheemd. ‘Die zitten daar’, antwoordt Jeroen. Hij wijst naar een ander zaaltje in het wijkcentrum. ‘Ze hebben, geloof ik, al een eigen bijeenkomst.’
    ‘Ja? Waarover?’ vraag ik hem nieuwsgierig. Jeroen heeft geen idee. Ik vermoed een voorlichtingsavond over diabetes of mantelzorg, eventueel met een tolk erbij.

Een cursus allereerste beginselen van een normaal land.
    Verder met wat er wel gebeurt:
  In het panel zit iemand van een organisatie die verantwoordelijk is voor de plaatselijke sinterklaasintocht en hier aanwezig is om ‘de meningen te inventariseren’. De voorzitter van de Zwolse participatieraad is ook aangeschoven om ‘genuanceerd en verbindend’ het onderwerp te verkennen. De Zwolse rapper Glenn de Randamie (Typhoon) gaat pleiten voor ‘hervorming van het uiterlijk van zwarte piet’. En Meine Boonstra, de bekendste Sinterklaas van Zwolle, gaat uitleggen waarom bij zo’n hervorming wat hem betreft ‘de jeu eraf is’.
    De eerste stelling:
    ‘De minderheid moet zich aanpassen aan de meerderheid.’
    Er staat iemand in het publiek op die wel iets te zeggen heeft over deze stelling: ‘Zwarte piet is niet racistisch!’
    Applaus vanuit de zaal.

Aha: het is een bijeenkomst van nazi's die de holocaust aan het plannen is: iets anders kan een aanpassen door de minderheid natuurlijk niet toe leiden. Met applaus vanuit de zaal.
  Een andere man staat op, armen stijf over elkaar gevouwen, gezichtsuitdrukking op passief-agressief. ‘Zeg Glenn, mag ik jou wat vragen?’ Ja, dat mag van Glenn. ‘Wat heb jij nou precies meegemaakt dat je zo tegen zwarte piet bent?’ De rij mannen naast hem, ook de armen stijf over elkaar gevouwen, knikken goedkeurend.
    De rapper legt uit dat zwarte piet een duidelijke verwijzing is naar de transatlantische slavernij....

Nee Glenn, dat was de vraag niet Glenn. De vraag was ‘Wat heb jij nou precies meegemaakt dat je zo tegen zwarte piet bent?’. En omdat Glenn eer niet op antwoordt, is dat antwoord dus "niets". Logisch, want Glenn is rapper. Dus leeft er goed van in Nederland. Zonder te werken voor Nederland. Glenn is paradijsvogel. Of parasiet. Hoe je dat maar ziet ... .
  Een aantal mensen in de zaal doet voorzichtig een poging om uit te leggen waarom zwarte piet toe is aan hervorming. Een docent vertelt over zijn ervaringen als Sinterklaas op een zwarte school: ‘Er zijn veel kinderen die verward op de zwarte pieten reageren. Dat kunnen we toch niet negeren?’
    Maar de Sinterklaas in het panel is niet onder de indruk. Hij vindt een andere kleur schmink ‘gewoon echt geen gezicht’. Ja, we moeten vooral niet twijfelen aan de goede smaak van deze Zwolse verpersoonlijking van Bad Santa met zijn rode stola, hysterische mijter en gouden pimpstaf.

Ach jee... Het sneue moslimmeisje van de hoofddoeken, de dikke konten in zwarte wikkels, de snorren bij man en vrouw, de soepjurkerige djellaba's en de Mohammed teensandalen gaat lopen sneren ...
  Het stadsgesprek lijkt al na een kwartier al op een aflevering van Louis Theroux in een ongemakkelijke situatie. En we moeten nog twee uur.

Louis Theroux doet een reisprogramma en een reisprogramma is natuurlijk alleen leuk als je bezoek brengt aan de barbaren. Mag Nadia rustig zeggen. Wij vinden haar zeer barbaars, met haar eerwraak-, uithuwelijks- en besnijdenisclubje.
  Sint Narcist ...

Ja ja, ook allemaal narcisten, die Nederlanders, omdat ze niet onmiddellijk Zwarte Piet afschaffen, de kruizen van hun kerken halen en er minaretten naast zetten, enzovoort.
  Sint Narcist is gelukkig nog wel bereid om een kleine aanpassing toe te laten. Zo mag zwarte piet in de toekomst bijvoorbeeld ‘misschien af en toe even op zijn paard rijden’. Maar geen andere kleur schmink, want dat gaat hem echt te ver.
    Zo gaat het de hele avond door. Wanneer de vermoeide ogen van rapper Glenn ‘E.T. phone home’-boodschappen beginnen uit te zenden, komt het stadsgesprek langzaam ten einde. De boodschap van vanavond is duidelijk: de zwarte piet-verdedigers zijn hier in de meerderheid en die hebben besloten dat ze in de verre toekomst misschien wel een beetje open willen staan voor heel kleine aanpassingen aan zwarte piet, maar dan wel op hun eigen voorwaarden.
    En ik, een geboren en getogen Zwolse, heb besloten dat deze boodschap een dikke vinger mag krijgen.

Nee nee, moslim-meisje Nadia krijgt van ons absoluut geen dikke vinger. Wat verbeeldt ze zich wel ... Wat moslim-meisje Nadia krijgt, is een simpele schop onder haar dikke kont. Hop, zo het land uit, vanuit Kaapstad aan de IJssel richting Decapulandistan aan de Euphraat. De groeten aan de vrienden van ISIS. Doei.

Aanvulling, om te laten zien dat het niet een enkle individu betreft - pas op voor de "ironie" (Joop.nl, 01-10-2014, door Zihni Özdil - Maatschappijhistoricus, uitleg of detail ):
  Zwarte Piet moet blijven

En Sjimmie moet terug


Het is nog niet eens oktober en hier zit ik dan. Voor het negende jaar op rij een stuk te schrijven over onze Zwarte Piet-traditie. Toch is het belangrijk dat u dit leest.
    Want ik was altijd een felle tegenstander van de knecht van Sint. Maar nu ben ik om. Het traditie-verpestende kinderboek De Pieten Maken Het Bont, dat onlangs uitkwam, heeft mij tot inkeer gebracht. Ik realiseerde me plots dat de voorstanders van Zwarte Piet – en dat zijn er veel in Nederland – al die tijd gelijk hadden.

Blackface
Ja, echt waar, de voorstanders van Zwarte Piet, die de moed hadden om de HEMA te boycotten als het concern door zou gaan met plannen om de zwarte knecht te schrappen, hebben het aan het rechte eind.
    Kijk, tradities zijn er nou eenmaal. En die hebben de echte Nederlanders – dus de nazaten van Hugenoten, Hannekemaaiers en Denen enzo – ooit ingesteld. Daar moeten wij buitenstaanders gewoon van af blijven. En de rest van de wereld moet ook stoppen met dat gezeik.    ...

Enzovoort. Een heel artikel vol met dezelfde soort "ironie". Ietwat te opzichtig, zelfs voor Joop.nl - eerst even de inhoud behandeld:
  Geert Custers, do 02 oktober 2014 15:57

Waarom is de anti Zwarte Pieten lobby zo'n succes?
1) Het kleine groepje, vnl. Amsterdamse, Afro Nederlanders heeft een uitgekiende media strategie waarbij ze er in is geslaagd in spraak makende programma's terecht te komen
2) De meeste van die programma's (Pauw en Witteman) zijn van 'linkse' signatuur en de makers ervan willen niet graag voor racist worden uitgemaakt. Ze gingen en gaan ver mee in de beschuldigingen- zeker omdat deze ook door Afronederlanders werden en worden gedaan.
3) Zoals er op rechts onmiddellijk 'medestanders' komen voor welk thema dan ook en om welk motief dan ook, voelen ook lieden op links zich geroepen hun woordje te doen. Zo kreeg de lobby al snel steun van bekende Nederlanders die het wel interessant vonden een mening over het thema te hebben.
3) Onder de voorstanders van Zwarte Piet bevonden en bevinden zich maar al te vaak onsmakelijke types die niet deugen. Voor twijfelaars op links waren de scheldpartijen richting Anouk en Umberto Tan reden genoeg tot het Anti Pieten kamp toe te treden
4) Serieuze media als NRC besteedden weliswaar aandacht aan cultuurhistorische aspecten van Zwarte Piet, maar waren en zijn niet kritisch richting de anti lobby. Stompzinnige uitspraken in dat kamp (zwarte mensen spreken zich niet uit tegen Zwarte Piet JUIST omdat Nederland zo racistisch is; Zwarte Piet is een middel om witte kinderen racistisch te maken)werden en worden niet weersproken
5) De internationale kritiek van totaal niet geïnformeerde (maar zwarte) critici als Verene Sheperd trok twijfelaars in het anti kamp.
6)'Links'heeft vele stokpaardjes verloren: ontwikkelingssamenwerking, Apartheid, emancipatie van de arbeider etc. Racisme, discriminatie (en daarbinnen Zwarte Piet) vullen de leegte op en geven het leven weer een doel.

Daarmee is de hele discussie geïnitieerd en bepaald door drammerij, het aan de goede kant willen staan, de angst om voor racist te worden uitgemaakt (en ja, ook op rechts door dezelfde irrationele houding) en een niet aflatend schuldgevoel (over het kolonialisme etc).

Er is dan ook niet sprake van een discussie. Zeker niet door de anti ZP lobby. De Gario's, Bieckmans, Kings en Özdils. Ze zijn er als de kippen bij om tegenstanders van racisme, onwetendheid, superioriteitsgevoel etc te beschuldigen en niet in staat om ook maar de geringste twijfel te hebben. Zij hebben een slachtofferhouding en -gedrag zo diep in de genen zitten dat een dialoog/discussie onmogelijk is.

Daarom moet het Sinterklaas feest blijven zoals het is en als het de lobby niet bevalt, dan is dat jammer

Maar het ging om dit:
  Reinaert de Vos, do 02 oktober 2014 14:43
Tjonge, laat Zihni Özdil dan gewoon het zoveelste stuk schrijven tegen zwarte piet in plaats van deze quasi-grappige ironie volgepropt met kilo's agressie. Ik word hier echt heel moe van. Get a life...

Waarin het natuurlijk gaat om dit: 'volgepropt met kilo's agressie'. Die er bij Özdil op een verbale manier uitkomt.

Vermoedelijk vanwege haar schitterende anti-Zwarte Piet-stuk in De Groene Amsterdammer mag Nadia Ezzeroili vier gastcolumns schrijven op de website van de Volkskrant. Er kan tenslotte niet genoeg gestookt worden tegen Zwarte Piet. Het resultaat is qua betoog bedroevend (vonden ook vele reageerders) (Volkskrant.nl, 19-10-2014, door Nadia Ezzeroili, columnist en essayist uitleg of detail ):
  Gastcolumn: Wat een verademing, het zwarte feminisme

Dit lijkt dus het onderwerp te zijn: het zwarte feminisme. hier wat er over dit onderwerp staat:
  Anno 2014 is Nederland verrijkt met een brede en groeiende progressieve beweging. ... Het geeft energie. Dankzij hen heb ik nu zwart feminisme ontdekt, een verademing na dat tandeloze hedendaags feminisme in het Westen en het Arabische concessie-feminisme.

Dat is alles over het 'zwarte feminisme'. Echt. We komen niet eens te weten wat het is. Waar gaat het dan wel; over:
  Aanvankelijk was er niet zoveel aan de hand. Mijn goede vriendin - een knappe blondine met zo'n Fries schaatsblosje op de wangen - en ik waren het er hartstikke over eens: Zwarte Piet is toe aan verandering. Zwarte schmink eraf en gewoon roetvegen of bonte kleuren op dat pietenporem. Opgelost.

Juist ja ... Zwarte Piet. Aan te pakken volgens de zwarte methode: weg met de Nederlands cultuur en aanpassen maar.
  Maar het werd wat ingewikkelder toen dit vraagstuk zich ontvouwde tot een serieus debat over institutioneel racisme in Nederland.

Niks geen probleem natuurlijk ... Dat staat volkomen vast.
  Zij dacht dat ik haar, als witte Nederlandse, verweet racisme niet te willen zien; en ik vond dat ze mijn kritiek op de samenleving onnodig als een verwijt op zichzelf betrok.

Volstrekt onnodig, dat Nederlanders het verwijt van "institutioneel racisme' betrekken op zichzelf. Net als dat het volstrekt onzin is dat moslims kritiek op de islam op zichzelf hoeven te trekken. Uhhh ... Nou, dat laatste ligt toch even anders. Dat laatste is natuurlijk wel zo - speciaal daarvoor is de term "islamofobie" uitgevonden.
  In oktober ontstonden de eerste barstjes in onze vriendschap. Eind november barstte de bom na de zoveelste discussie over racisme en discriminatie. De radiostilte duurde twee maanden.

Tja ... Eenmaal opgevoed in de islam, weet je alles zeker.
  Ik heb het vaker gehoord het afgelopen jaar: vriendschappen en andere sociale relaties die onder druk kwamen te staan door de Zwarte Pietendiscussie. Erg onaangenaam, maar het dwingt wel tot verdieping. '...
    Anno 2014 is Nederland verrijkt met een brede en groeiende progressieve beweging. Tegen Zwarte Piet en racisme, en vóór gelijkwaardig Nederlanderschap. Burgers - zwart, getint en wit - komen bij elkaar om ervaringen uit te wisselen, ze gaan de straat op om te demonstreren, schrijven scherpe cultuurkritieken, bedenken ludieke acties. Het geeft energie.

Juist ja: Gelijkwaardig burgerschap is het afschaffen van de Nederlandse cultuur. Fijn om dat te weten. Te vervangen door de progressieve allochtone culturen natuurlijk. Uithuwelijken en dergelijke. Misschien nog een toefje eerwaak en steniging ...
  Het is een bewogen jaar geweest voor de emancipatie. De goede vriendin met wie ik vorig jaar nog een aanvaring had door het racismedebat, appte me onlangs dat ze dit jaar op haar werk - ze is docent - met een collega een plan gaat presenteren om het uiterlijk van hulppieten op basisscholen aan te passen. Als het haar lukt, dan gaan we weer proosten in de kroeg.

En ze boeken vooruitgang ... Hun eerste vrucht is er al: een brede stroom koppensnellende jihadi's richting Irak en Syrië.
    Oh ja, let nog even op deze combinatie:
  ... voorstanders van Zwarte Piet woedend en bang hun toevlucht zochten op het Malieveld en een Pietitie-Facebookpagina. ...
    .. een knappe blondine met zo'n Fries schaatsblosje op de wangen' ...

Conclusie: Hier is sprake van een combinatie van racisme en Nederlandhaat. Bekend van vrouwen met donker krulhaar en lichtgetinte meestal bolle wangen (Hassnae Bouazza, Meiden van Halal, Hasna El Maroudi, Samira Ahli, Laila Ezzeroili, Nazmiye Oral, Naima El Bezaz, Lamyae Aharouay, enzovoort).

GeenStijl besteedde wat aandacht aan wat er zoal rondging is moslim-kringen naar aanleidng van de aanslag op Charlie Hebdo (GeenStijl.nl, 07-01-2015, door Spartacus):
  Alle Nederlandse gekkies over Parijs op een rij

Zeau, vijfde colonne, hoe is het? Marokko.nl is natuurlijk de eerste stek waarde Nederlands-islamitische tijdsgeest gepeild kan worden. Aangezien 68% (zal wel) van de Marokkanen negatieve gevoelens over IS heeft, zullen hier vast de meest genuanceerde commentaren gevonden worden.
- Amine: "Daders zijn onbekend, maar dit tijdschrift staat bekend met het aanvallen en beledigen van de Islam. Daar betalen ze nu duidelijk de prijs voor." ...

Enzovoort, en vulde dat aan met dit:
  De Zwarte Racist: Ene Quinsy Gario, een gesubsidieerde kunstenaar die bekend werd van zijn racistische tweet over MH17, laat wederom van zich horen.
Gario Hebdo

Dit alles volgens de gedachte "De vijand van mijn vijand is mijn vriend".
    Noot bij herpublicatie in 2022: dit moet één van de eerste keren zijn dat dit geformuleerd werd op deze website

En het zijn niet allen de opgewonden standjes op het internet, maar ook de "gematigde" moslims die de lieveling zijn van de blanke elite. Hier in een beetje een combinatie, want "racisme" is normaliter iets dat blanken doen jegens zwarten, en antisemitisme is natuurlijk iets tegen Joden. De solidariteit hier is met beide (Elsevier.nl, 21-03-2015, door Servaas van der Laan uitleg of detail ):
  Marcouch: Wilders en Le Pen, dat zijn de grootste antisemieten

PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch haalt op de Internationale dag tegen Racisme hard uit naar PVV-leider Geert Wilders en diens bondgenoot Marine Le Pen. Volgens het Kamerlid zijn Wilders en Le Pen 'de grootste antisemieten'.


Op het Amsterdamse Museumplein wordt zaterdagmiddag in het kader van de Internationale dag tegen Racisme een manifestatie gehouden om te protesteren tegen antisemitisme, racisme en islamofobie.
    Op internet ontstond in de aanloop naar het evenement enige ophef rond één van de sprekers op het evenement. Naast personen als Humberto Tan, Tanja Yess, Abulkasim Al-Jaberi (Back to Palestine) en Coen van der Veer (FNV) staat ook de omstreden rapper Appa op het programma.
    De rapper viel afgelopen zomer op vanwege zijn rabiate toespraken tijdens anti-Israëldemonstraties. 'Fuck de zionisten, fuck de Talmoed, free your mind, free Palestina!' luidde één van zijn omstreden uitspraken.    ...

En met verregaande onbeschoftheden richting Nederlanders, maar dat vindt men nog steeds niet erg. Kortom: iemand die je nog met een tien meter lange stok zou willen aanraken. Tenzij om hem de mond ermee te snoeren.
    Maar hij is wel een moslim.
    En Ahmed Marcouch ook.
    Dus:

Dit alles geheel volgens de stelling van deze redactie: alle moslims kiezen een moslim-schurk in alle gevallen boven een niet-moslim heilige. Heel logisch ook: want de islam is de zin van hun leven.

Nog eentje van Marcouch (Joop.nl, 12-04-2015, door Ahmed Marcouch - Tweede Kamerlid PvdA uitleg of detail ):
  Politie, bestrijd het sluipend gif van discriminatie

Wie zich schuldig maakt aan de productie van gif, hoort recht voor zijn raap ontslag aangezegd te krijgen
 

Was dat maar waar ... Alle moslims zouden onmiddellijk ontslag aangezegd worden vanwege het verspreiden van het gif van de islam.
    Waar de zwarten zich dus bij aansluiten:
  Dennis Mollis, zo 12 april 2015 12:51 in reactie op Willem Ruitenberg
"Trouwens Marcouch zet alle PVV-ers ook wel erg negatief weg."

Iedereen die op de PVV stemt weet dat het een racistische beweging is en dat mag maar loop er dan ook niet voor weg of wees niet verbaasd als ze negatief weggezet worden want dat doen ze in eerste instantie zelf door daar op te stemmen.

Dennis Mollis, zo 12 april 2015 15:17 
In sommige kringen wordt de politie de gewapende tak van de PVV genoemd.

In andere kringen worden de zwarten de gewapende tak van de Afrikaanse barbarij genoemd.
    Ga naar het artikel zelf en de reacties eronder om waar te nemen dat niets aan dit laatste overdreven is. Je reinste en bloedige haat wordt daar botgevierd, ook nog door een andere zwarte genaamd Randall Snijders. Plus natuurlijk een grote portie haatmoslims.

De Antilliaan Mitch Henriquez (2 meter, 100 kilogram) dreigde met een pistool richting politie en overleed bij zijn arrestatie wegens veel te veel stress van de vechtpartij en zijn overgewicht. Daarop sloegen zwarten en moslims de handen ineen en staken gezamenlijk de Schilderswijk in brand. Hier wat van de uitgeslagen taal (de Volkskrant, 02-07-2015, van verslaggevers Sakir Khader en Jeroen Visser):
  Reportage | Schilderswijk

'Hoeveel van ons gaan ze zo nog doden?'

Een nog ongekender gorigheid ... Ze wijzen op twee gevallen: de doodgeschoten wegrenner-bij-arrestatie, en de arrogante worstelaar-tegen-arrestatie. Er tegenover: iets als een half dozijn juweliers doodgeschoten, een trits bejaarden vermoord als Henk Run en Mary Opentij uitleg of detail , kinderen als Jesse vermoord door een Antilliaan, Donny doodgereden door een Marokkaan, en een lange reeks soortgelijke gevallen.
    Zij generaliseren twee incidenten op de gore wijze.
    Wij mogen hun weerzinwekkende daden generaliseren leidende tot een oproep: "Hoeveel Nederlanders gaat dit gekleurde gajes nog vermoorden? Eruit met die lui!"
    Nog wat details:
  'Moordenaars, moordenaars', scanderen de demonstranten. Het is een bonte groep; oud en jong, allochtoon en autochtoon. De meerderheid bestaat uit allochtone jongeren. Ze dragen pamfletten met de tekst: 'Mitch Henriquez. Doodgeslagen door de Nederlandse politie'.
    'Hoeveel mensen moeten ze nog vermoorden op deze manier?', zegt een jongen, die niet met zijn naam in de krant wil. 'Ik ben hier voor gerechtigheid.'

Het soort lieden dat in 2011 Londen en andere Engelse steden in brand heeft gestoken en geplunderd. Wat destijds voorkomen had moeten worden door op ze te schieten. De merendeels zwartgekleurde plunderaars. En die moslims ...... Die steunen de aanslag op Charlie Hebdo en de koppensnellers in Irak en Syrië uitleg of detail  ... Die verdienen niets anders dan kogels.
    En voor de visueel ingestelden - zo ziet dit eruit:

Zwraten, moslims, en diverse gekleurden tezamen tegen de blanken.

De volgende dag (de Volkskrant, 03-07-2015, door Maarten Zeegers):
  'Dit is beter dan een festival, toch?'

Nacht na nacht staan relschoppers en politie tegenover elkaar in de Haagse Schilderswijk. Het is de verzamelplaats van woede, met dank aan het verleden, whatsapp en de ramadan. 'Ze komen uit Voorburg, Leidschendam.'


Het is half drie in de vroege donderdagochtend. Op het Vaillantplein is het één grote chaos. Bushokjes zijn gesloopt en de ramen van het Theater de Vaillant zijn ingeslagen. De inboedel ligt op straat en de grote zwarte pianovleugel gebroken op zijn rug. De stemming op het plein is opperbest. De politie heeft zich zojuist teruggetrokken naar het Hobbemaplein en de jongens voelen dat ze gewonnen hebben. Ze juichen, toeteren en gooien vuurwerk.
    'Eh wollah sahbi' roept een jongen tegen wat vrienden. 'Ik had je toch gezegd dat het de moeite waard was om naar Den Haag te komen. Stelletje ramptoeristen.' Hij lacht en slaat hen vriendschappelijk op de rug.    ...

Een Nederlandhater.
  Op het plein staan een man of driehonderd. Driekwart daarvan is Marokkaans. De rest is Turks, Surinaams of Antilliaans.

Driehonderd Nederlandhaters.
  Een Marokkaan die op zijn scooter zit zegt dat hij hoopt dat dit schouwspel nog een paar maanden voortduurt. Hij komt niet uit de Schilderswijk, net als veel van zijn collega-relschoppers. De wijk is de verzamelplaats van woede ...

Het land zit vol met Nederlandhaters.
  Dan draait hij zich om naar een Nederlandse man met korte broek die met hand aan de fiets op een afstandje stond mee te luisteren met zijn gesprek met de politie. 'Liep je me nou net uit te dagen, vieze kankerhond', blaft hij.
    De Nederlander wiebelt wat onzeker heen en weer. In het bijzijn van de agenten had hij gezegd dat de relschoppers zelf ook racistische motieven hadden. 'Je moet gewoon niet zo bijdehand lopen doen, vuile kankerlijer', dreigt de Marokkaan. 'Rot op naar je eigen land dan.'
    'Dit is mijn land.'
    'Nee, vieze kankerjood. Dit hier is ons land. Oprotten naar Scheveningen.'
    'Maar ik kom helemaal niet uit Scheveningen.'
    'Kom mee om die hoek dan, dan zal ik je nog eens wat laten zien, vieze racist.'
    'Ik ben geen racist', bibbert de man.
    'Oprotten naar Scheveningen, vieze kankerhond. Dit is onze wijk.'

Het land zit vol met Nederlamdhaters, te herkennen aan hun kleur. Die nu al een aantal wijken bezet hebben, en in bezit zijn van de fokfactor en steun van de elite die de grenzen nog steeds wijdopen houdt.
    Een van de ergste haters, die krijgt vrij spel bij Joop.nl, en al eerder met geweld heeft gedreigd - hier staat hij samen met zijn broer Ali (de achterste twee) en nog wat terroristen ...:

... allemaal tezamen Nederland te haten in fysieke vorm. Hierboven probeert hij politiebureau Heemstraat te bestormen, ten einde het in de fik te steken zoals elders in de Schilderswijk is gebeurd. En hieronder terroriseert hij in verbale vorm (Joop.nl, 04-07-2015, door Abulkasim Al-Jaberi - Journalist uitleg of detail ):
  De politie speelt met vuur

'Het is geen toeval dat jongeren uit de hele randstad naar de Schilderswijk komen. Zij herkennen zich in Mitch Henriquez ...

Inderdaad: een brutale bek geven tegen de politie, dreigen met een wapen en gewelddadig verzet tegen arrestatie. En dat dan ...:
  ... zij herkennen zich in de Schilderswijk, waar jongeren worden geteisterd door een racistisch politieapparaat.'

... afschuiven op de politie. Zie boven waar ze proberen politbureau Heemstraat te bestormen ten einde dat in de fik te steken.
    Gevolgd door stromen leugens over wat er in Den Haag gebeurd is, en ...
  Zo werd vrijdag een jongen van 14 in Rotterdam door motoragenten onder schot gehouden. Op de video horen we hem zijn zus geruststellen terwijl hij met zijn knieën op de grond zit, handen op het hoofd. Minstens een agent richt zijn pistool op hem. De auto waarin hij zat, bestuurd door zijn broer, zou als verdacht zijn aangemerkt en aangehouden.

De veertienjarige had samen met zijn oudere broer een gewapende overval gepleegd. Nederlanderhater en terrorist Al-Jaberi staat achter gewapende overvallers. Omdat het Marokkanen zijn. Wat zo vanzelfsprekend is dat hij het vergeet te vermelden.
    Gevolgd nog meer soortgelijke "Wij haten allemaal Nederland en willen het vernietigen" leugens:
  Een andere video uit Kanaleneiland in Utrecht toont hoe een jongeman, zijn opgezwollen gezicht onder het bloed, wordt afgevoerd door gespannen agenten. Omstanders reageren woedend en worden weggejaagd met knuppels en honden. In een andere video wordt een Turkse bakkerij op de Hobbemastraat binnengevallen door ME’ers die de eigenaar met een knuppel slaan. Al deze incidenten roepen een cruciale vraag op: wie vormt er nu echt een bedreiging voor de wijk?

Kortom: hij dreigt met nog meer geweld. Door:
  ... de woede, met name onder mensen van kleur, groeit. De hele randstad staat op springen. No justice, no peace is niet zomaar een strijdkreet, het is een voorspelling van wat ons te wachten staat: zo lang de echte issues die een rechtvaardige samenleving in de weg staan niet worden geadresseerd een giftige mix van sociaal economische uitsluiting, racisme en politiegeweld– is het een kwestie van tijd voordat gewelddadige confrontaties uitbreken in Kanaleneiland, Rotterdam Zuid of elders. Dan zullen jongeren uit de hele randstad naar de nieuwe brandhaard gaan om het recht dat hen is ontnomen eigenhandig te grijpen.
    En de volgende confrontatie zal gewelddadiger zijn.

Niets hieraan is verdund - de boodschap is: "Geef ons meer gratis geld, anders branden we jullie steden af".
    Gevolg door nog een dubbele portie van dezelfde smerigheid.

En in de bezette gebieden in de rest van het land is het niet veel beter (Telegraaf.nl, 14-07-2015, uitleg of detail ):
  Buschauffeurs mishandeld om dood Mitch Henriquez

Bussen van Connexxion hebben afgelopen week noodgedwongen het centrum van Amersfoort gemeden, omdat jongeren de voertuigen voortdurend bekogelden met stenen. Een chauffeur raakte daarbij gewond, doordat hij glas in zijn oog kreeg. De vandalen protesteerden naar eigen zeggen tegen de dood van Arubaan Mitch Hernriquez.    ...

Spugen naar chauffeurs door de Marokkanen in die dreven is een oude uiting ervan. Ze haten ons allemaal ten diepste.

Kijk, kijk, en daar hebben we onze knuffel-acteur-Marokkaan "Ik heb een fokking Gouden Kalf in mijn hand!!!" Nasrdin Dchar uitleg of detail . Naar aanleiding van dit (Volkskrant.nl, 17-08-2015, door Charlotte Boudesteijn):
  Rapper Fresku haalt uit naar 'blanke' programmering 3FM

De Eindhovense rapper Fresku heeft in zijn nieuwe videoclip 'Zo Doe Je Dat' uitgehaald naar radiostation 3FM. Volgens de rapper draait de muziekzender te weinig muziek van gekleurde rappers en zijn hun dj's teveel gericht op muziek van blanke rappers en artiesten. 'Het pakket van muziek dat we aanbieden is heel breed, we hoeven niet nog breder te worden', laat de radiozender in een reactie weten.

En onze mede-"zwarte" Dchar mengde zich ook in de strijd:

Wat heeft moslim en Marokkaan Dchar nu echt gemeen met die rappende negers, behalve veel criminelen en schietpartijen in de rangen? Antwoord: een ontzettende haat voor Nederlanders.

Bij de volgende bron viel in het oorspronkelijke commentaar voor het eerst de term "culturele nederlaag" - het besef dat de eigen cultuur onherstelbaar achterloopt.
    Iets dat zich natuurlijk niet beperkt tot Nederland.
    Hier een buitenlands geval dat het omstandig uitlegt, en meteen de band tussen zwarten en moslims legt: ze hebben er natuurlijk beide last van (de citaten zijn niet in volgorde) (de Volkskrant, 22-08-2015, door Peter Giesen):
  Interview | Dinaw Mengestu

De universiteit of de dood

Jubelende kritieken kreeg Dinaw Mengestu ( 37 ) - geboren in Ethiopië, getogen in de VS - voor zijn donkere roman over ...


...    Mengestu. 'Afrikaanse immigranten in de VS komen vaak uit goed opgeleide families. Bij ons thuis was het vanzelfsprekend dat we naar de universiteit zouden gaan.' Mengestu's ouders dreigden verstrikt te raken in een factiestrijd binnen het communistische bewind dat van 1974 tot 1991 aan de macht was in Ethiopië. 'Een broer van mijn vader werd doodgeschoten, een broer van mijn moeder verdween in de gevangenis. Toen vonden mijn ouders het beter om te vertrekken', zegt hij.    ...

Waarbij ze "geheel toevallig" voor Amerika kozen, in plaats van elders op het geweldige continent Afrika waar ze zich veel beter thuis zouden voelen. Toch ...?
    Maar goed. Wie in Afrika een intellectueel is, is in Amerika een lid van de onderklasse, tot het tegendeel is bewezen. En bij de tweede generatie, die niet vergelijkt met land van afkomst maar met land van aankomst, gaat dat onmiddellijk steken. Dus bemerkt hij alleen dit:
  'Racisme kom je vanzelf tegen als je opgroeit als zwarte in de Verenigde Staten. Als kinderen wisten we heel goed dat je niet naar het stadje iets verderop moest fietsen. Daar hielden ze niet van zwarten. Het laatste zwarte gezin was er vertrokken nadat er een brandend kruis in hun voortuin was geplaatst.'

Dat blanke Amerikanen zwarten wilden en willen weren heeft niets te maken met racisme, maar met ervaring: men wil het zwarte geweld, wat men meestal eufemistisch "criminaliteit" noemt, weren. Dat verhaal over het brandende kruis is daarbij hoogstwaarschijnlijk een rondvertelde fantasie van de soort "OJ Simpson is onschuldig".
    En omdat die gewelddadigheid zo duidelijk is:
  Het verhaal over Afrikaans geweld had u ook in het heden kunnen plaatsen. Voorbeelden genoeg.
'Dat hangt er van af hoe je ernaar kijkt. Ik was onlangs in de Centraal Afrikaanse Republiek. Daar heb je een sterk gevoel van onveiligheid, omdat er geen functionerende staat is. Toch worden er relatief minder mensen gedood dan in New York, zeker dan in het New York van de jaren tachtig en negentig.

Relativering 1.
  In Afrika worden de best and brightest vaak de wreedsten en gewelddadigsten?
'Dat kom je veel tegen. Maar ook in het Westen is de stap naar geweld niet zo groot. Kijk alleen maar naar het gemak waarmee de Verenigde Staten ten oorlog trekken. Dat vinden we alleen niet zo onrustbarend, omdat de meeste Amerikanen niet zelf geweld hoeven te plegen. Dat besteden we uit aan beroepssoldaten.

Relativering nummer 2.
  'Ook westerse leiders kunnen wreed zijn. Het Westen heeft over de hele wereld oorlog gevoerd. Geen oorlog was zo wreed als de Tweede Wereldoorlog.'

Relativering nummer 3. Plus een leugen: het is Amerika dat over de hele wereld oorlog voert, niet het westen.
  'Ik zeg ook niet dat er geen verschil is tussen het Westen en Afrika. Maar de acties van het Westen zijn altijd omgeven door een morele zekerheid waarover ik me verbaas. Als het Westen per ongeluk een dorp bombardeert, zegt niemand: oh my God, the horror! Als een Afrikaans land zoiets doet, is het meteen: ze zijn zo wreed, ze doden vrouwen en kinderen. Het Westen doodt voortdurend vrouwen en kinderen, alleen heet het dan collateral damage.'

Relativering nummer 4. Plus weer die leugen: Amerika bombardeert over de hele wereld, niet het westen.
    En daarom ...:
'... rond mijn vijftiende wilde ik ook zo Ethiopisch mogelijk zijn, omdat ik zo gefrustreerd was over het racisme in Amerika. Ik naaide Afrikaanse lappen op mijn broek, ik ging zo min mogelijk met blanken om en las alleen zwarte auteurs. ...

...werd hij een zwarte racist en blankenhater, die volledig begrip heeft ...   
  'Daarom begrijp ik Franse moslimjongeren die vromer zijn dan hun ouders. Ze zijn in Frankrijk geboren, verwachten zich Frans te voelen, maar hebben het gevoel dat ze er niet bij horen. Daarom zoeken ze een andere identiteit. ...'

... die een diep begrip heeft voor alle andere blankenhaters, hoewel deze specifieke andere blankenhaters verder niets met hem gemeen hebben dan blankenhaat, want moslims minachten negers. En die islamitische blankenhaters hebben het gevoel dat ze er niet bij horen al gekregen in hun jeugd en voor de volle honderd procent gekregen van hun islamitische ouders en islamitische omgeving.
    En zo heeft Mengestu een diepe liefde geërfd voor ... :
  'We zien Afrika graag als bruut en gewelddadig. Toch is er veel vooruitgang geboekt. Afrika bestaat uit 54 landen. Je hoort nooit over landen waar het goed gaat. Zuid-Soedan is verschrikkelijk, maar niemand praat ooit over Botswana. Op het hele continent zie je groei. Ethiopië doet het economisch geweldig. Maar happy stories zijn niet zo interessant.'

... Afrika. En zo zit hij boordevol rancune over het feit dat dit continent in lemen hutjes zat ... :
  Anderzijds vinden veel Europeanen dat hun cultuur wordt bedreigd door immigranten. Kunt u dat begrijpen?
'Voor die gedachte heb ik weinig sympathie. Als je erop uittrekt om de rest van de wereld binnen te vallen, moet je niet verbaasd zijn als de rest van de wereld bij je terugkomt.'

... toen de Europeanen langskwamen met techniek, wetenschap, beschaving en verlichting.
    Gaarne voor deze ...

... arrogante neger en blankenhater en een schop onder zijn kont richting Afrika.

Het volgende geval komt in het kader van het bekende racistische negerverhaal: "Ik ben zwart, de televisie is niet zwart, dus ik haat Nederland" (de Volkskrant, 22-12-2015, door Robert Vuijsje):
  Hier ben ik

Welke rol speelt afkomst in Nederland? Dat onderzoekt Robert Vuijsje in een reeks interviews. Presentatrice Shay Kreuger (34) ...

...
Waarom is je voornaam Shayveca afgekort tot Shay?
'Het was makkelijker voor de radio. In onze familie hebben we allemaal bijzondere namen. Shayveca, dat is de creativiteit van mijn moeder, ik ben supertrots op die naam, hij is uniek en eigen. ... Mijn biologische vader woonde op Curaçao, hij is inmiddels overleden.

Ik ben zwart (die vader is vermoedelijk doodgeschoten in een gang-oorlog).
  In Hilversum weten ze precies welk publiek ze niet kunnen bereiken: de jonge, al dan niet gekleurde kijker. Presentatrice Shay Kreuger: 'Het komt een op een overeen met het publiek waarvoor ik al jarenlang radioprogramma's maak op FunX. Wat zij missen, sluit naadloos aan op mijn publiek. ...'

De Nederlandse televisie is niet zwart.
  '... Wanneer Hilversum roept dat we de jonge en diverse kijker missen, dan steek ik mijn hand omhoog: hier ben ik. Ik weet dat we in een veranderende wereld leven, mensen kijken ook naar andere beeldschermen, maar iedereen heeft een tv in huis. Al die televisies beginnen bij kanaal nummer 1 en dan 2 en 3 en 4. Mijn droom is: een programma op een van die zenders, van nummer 1 tot en met 8. De vraag is: kijken jongeren per definitie geen tv meer of kijken ze niet omdat er niets wordt gemaakt waar ze zich in herkennen?'

De Nederlandse televisie is niet zwart. De Nederlandse televisie is niet zwart. De Nederlandse televisie is niet zwart. De Nederlandse televisie is niet zwart. De Nederlandse televisie is niet zwart. De Nederlandse televisie is niet zwart.
  Wat voor programma zou het worden?
'Wat Jeroen Pauw doet. En dat er dan ook jongere mensen naar kijken. Dat is wat ik mis op de televisie. Een programma met niet altijd dezelfde deskundigen. Een programma voor en door de Nederlanders die ik om me heen zie. Een programma dat jonge donkere Nederlanders niet alleen vraagt om te komen lachen, maar dat hen uitnodigt om hun mening. Bij FunX werk ik voor een prachtige, gemêleerde en hooggeschoolde doelgroep. Die zie ik nergens terug op televisie.
    'FunX is opgezet voor luisteraars in de vier grote steden. Je zou ernaar kunnen kijken als: een allochtonenzender. Ik zie Nederlanders. De jonge inwoners van Nederlandse steden. Wanneer je bij ons de redactie oploopt, zie je een afspiegeling van die bevolking. Zo moeilijk als het op andere redacties wordt gemaakt kan het niet zijn. We hebben het hier niet over aliens, maar over Nederlanders.'

De Nederlandse televisie is niet zwart. De Nederlandse televisie is niet zwart. De Nederlandse televisie is niet zwart. De Nederlandse televisie is niet zwart. De Nederlandse televisie is niet zwart. De Nederlandse televisie is niet zwart.
  De samenstelling van Hilversum is anders.
'Wanneer de opzet is: een platform voor witte vrouwen van rond de 30 jaar, dan is het duidelijk. Als je zegt dat je er voor iedereen bent, dan begrijp ik niet waarom de redacties en de programma's zo eentonig zijn. Het roept vragen op.'

De Nederlandse televisie is niet zwart. .Dus haat ik ze tot op het bot. En ben ik solidair met alles dat niet-Nederlands is:
  Mohammed cartoons
'Die vorm van satire vind ik zo onaardig. Het roept zelfs bij mij emoties op. En ik ben niet eens moslim.'

Omdat we gemeen hebben dat we allebei lijden onder het moeten leven in een cultuur die zo anders is dan de onze, en zo ver boven de onze uitsteekt.
    Ten bewijze even dat "FunX" opgezocht (wikipedia.org, opgeslagen 22-12-2015):
  FunX

FunX is een Nederlands publiek radiostation dat uitzendt sinds 3 augustus 2002. Het station draait vooral urbanmuziek. De zender richt zich op alle jongeren tussen 15 en 35 jaar en is in het bijzonder opgezet om allochtone jongeren te bereiken.    ...

Waarin 'urban' politiek-correcte dieventaal is voor straattaal, straatcultuur, gettocultuur, negercultuur.
    Drugshandel en schietpartijen.
    En het koesteren van haat tegen de westerse cultuur, zoals in de Brussselse "urban"-wijk Molenbeek, waar de terroristen van de moordaanslag in Parijs vandaan kwamen.
    En uit het colofon van de wikipedia-pagina:
  NPO FunX

FunX


Lancering   6 augustus 2002.
Eigenaar    Stichting FunX (NPO) en Stichting G4 Radio

Die zender is van de NPO. Zo Hilversums als het maar kan.
    Betaald door de Nederlands blanke belastingbetaler (zwarten kosten netto miljarden per jaar)
    Die negerin haat Nederland tot op het bot.
    Arrogante kop gevuld met haatogen:

En de oorzaak van de haat wordt ook glashelder verwoord:
  Dat is wat ik mis op de televisie. ... Een programma voor en door de Nederlanders die ik om me heen zie. ... Bij FunX werk ik voor een prachtige, gemêleerde en hooggeschoolde doelgroep ...

De voortdurende confrontatie met die blanke Nederlanders van wie zelfs het uiterlijk zoveel beter scoort dan inteeltig moslim- en creoolschap uitleg of detail uitleg of detail , en met wie ze op school als groep absoluut niet mee kunnen komen.
    Oh ja: die haat is er natuurlijk ook bij de Joodse interviewer Robert Vuijsje uitleg of detail . Want anders had hij deze haatnegerin eraan herinnerd dat er al een neger-talkshow-presentator is: Humberto Tan.
    Overigens is het o zo opvallende criterium voor wie nu in feite Nederlander is ook anderen opgevallen (de Volkskrant, 22-12-2015, ingezonden brief van V. van Erp, Rotterdam):
  Mohammed-cartoons

Hoewel ook dat vrijheid is, blijft ik me verbazen over reacties op de Mohammed-cartoons (Land van afkomst, V, 22 december). Shay Kreuger vindt die vorm van satire 'zo onaardig'. Maar wat vindt ze precies onaardig?
    Een krabbel op papier of het doodschieten van een satiricus? Volgens mij draait het altijd om de intentie van de maker. Als die slechts is het levendig houden van een bijna gesloten discussie, is in mijn optiek veel geoorloofd, smakeloos of niet.
    Daar steeds (meer) vraagtekens bij plaatsen, is iets waar ík verdrietig van word.

Vrijwel alle geïnterviewde allochtonen (middels enkele tientallen), allemaal succesvol en enigszins opgeleid, kozen tegen de cartoons, en voor de Nederlandhaat.

De gewone moslim en neger uit zijn haat op de manier als van de ROC-scholier: "Ik neuk jullie allemaal de moeder" uitleg of detail . De gestudeerde neger of moslim doet het op een geparfumeerde manier. Ditmaal een hele groep, en onder aanvoering van de neger Kiza Magendane uitleg of detail , en dan heb je al gegeten en gedronken. Hier het nagerecht de Volkskrant, 27-12-2015, door  PvdA-lid Kiza Magendane, D66-lid en kandidaat-Kamerlid Mpanzu Bamenga, PvdA-lid Hassan Osman, PvdA-lid Randy Snoyl, PvdA-lid Zakaria Bouders, PvdA-raadslid Houssein Mallouka, CDA-lid en raadslid Kübra Atalay, CDA-lid en oud-kandidaat-Kamerlid (2012) Dave Ensberg-Kleijkers):
  Politiek midden, ga samenwerken

Hoogste tijd dat fatsoenlijke middenpartijen de handen ineenslaan ...

Ha... Daar is de eerste gekonfijte kers in dit nagerecht: het "fatsoen". Waarvan we inmiddels weten wat het is. "Fatsoen".
    Dat is politieke-correctheid. Globalisering, Europeanisering, neoliberalisering ...
    Maar in dit soort contexten vooral en bovenal: vrije immigratie.
    Nog meer, meer, meer gekleurde immigranten.
    Omdat allang bewezen is hoezeer die gekleurde immigranten bijdragen aan de Nederlandse cultuur, economie en beschaving. Met overlast, criminaliteit, eerwraak, inteelt, islam, winti, schietpartijen en terreuraanslagen. Hun culturele identiteit:
  Wij merken het als biculturele Nederlander allemaal elke dag: de ruimte om onszelf te zijn met behoud van onze bijzondere culturele identiteit, wordt steeds kleiner.

Ja, ja... Zij hebben een 'bijzondere culturele identiteit'.... Wij Nederlanders niet, natuurlijk.
    Zo dat was kopschop nummer één.
  De (jeugd)werkloosheid van biculturele Nederlanders is bijna drie keer zo hoog als onder autochtone Nederlanders. Discriminatie op de arbeidsmarkt is aan de orde van de dag, zo blijkt uit diverse onderzoeken.

En daar is nummer twee: "Alle Nederlanders zijn racisten". Want de daders zijn ongenoemd en ongespecificeerd en dan is het iedereen in de betreffende groep.
    Die onderzoekers ... Die mogen en durven gewoon de waarheid niet noemen: allochtonen zijn arbeidsmindergeschikt: minder intelligent, minder sociaal, minder empathisch (wie gaat er nu naar zijn werk met zijn religie op zijn kop ...? uitleg of detail ).
  Vooral jonge biculturele Nederlanders zijn somberder over hun kansen in de samenleving. Onder meer door negatieve beeldvorming en 'framing' in diverse media én door politici.

Derde kopschop. En wat een gore leugen. De politici en vooral de media lopen het vuur uit hun sloffen om de gekleurde ten dienste en gunste te zijn. Iedere negerin die niet vals zingt, staat bij DWDD, en iedere moslim die twee woorden kan spellen wordt gevierd alsof het Ernest Hemingway is (allemaal mannen, trouwens. Hoe zou dat nou komen...? Die hoofddoekjes knellen vermoedelijk de bloedstroom naar de hersenen af ...).
    Realiseer je dat. Kijk in je geest nog eens terug wat je op de televisie ziet en wat je in de krant enzovoort leest ... En lees dan dit nog eens een keer:
  ... negatieve beeldvorming en 'framing' in diverse media ...

Wat een kwaadaardigheid schuilt hierin. Nog veel meer dan in dat "Ik neuk jullie allemaal de moeder" ... uitleg of detail
Maar ja ... Dat zijn dus allemaal evenzovele veertjes tegenover dat ene machtige blok lood:
  De kans op een grote verkiezingsoverwinning voor de PVV en zelfs de mogelijkheid van een 'premier Wilders' neemt met de dag toe.

En dat dus allemaal ondanks de reusachtige bijdragen van de gekleurde medemens aan techniek, wetenschap, cultuur, vrijheid en beschaving in het algemeen. In Nederland, de rest van Euopa en de rest van de wereld. Voor iedereen om te zien  .
    Je zou er spinnijdig van worden en je gekleurde vrienden bij elkaar trommelen (no pun intended) om weer eens een verbindend stuk op te sturen naar de Verbindkrant. Om iedereen weer eens te manen om nog meer te verbinden. En zo krijg je een stuk van Kiza Magendane (neger), Mpanzu Bamenga (neger), Hassan Osman (moslim), Randy Snoyl (neger), Zakaria Bouders (moslim), Houssein Mallouka (moslim), Kübra Atalay (moslim), en Dave Ensberg-Kleijkers (neger), om ons blanken nog eens een keer goed te vertellen hoe dankbaar ze moeten zijn met de aanwezigheid van moslims en negers. En dat ze onmiddellijk moeten stoppen met stemmen op Geert Wilders, want dat is onfatsoenlijk.

Nog een gevalletje "solidariteit met Nederland". Moslims hebben massaal blanke vrouwen aangerand in Keulen. en columniste Harriet Duurvoort is een vrouw en zwart. Drie keer raden welke kant ze kiest in het aanrandersdebat (de Volkskrant, 18-01-2016, column door Harriet Duurvoort, publicist):
  50 tinten grijs in het islamdebat

En daar is uw antwoord al: de kant van de moslims. Want aangaande zaken als Mitch Henriquez, Zwarte Piet alle andere zaken van bogus-racisme zijn er maar twee kleuren: stralend wit en gitzwart. Het eerste staand voor de zwarten en het tweede voor de witten.
    En hoe doet Harriet dit:
  We waren 15 en hadden beiden onze eigen zorgen. Ik omdat ik een 2 had gehaald voor een wiskundeproefwerk en bleef zitten als ik geen voldoende haalde in mijn herexamen, of naar de havo moest. Mijn Marokkaanse vriendinnetje Z. ...

Waarna het eindeloos lang gaat over dat lieve vriendinnetje en de moeilijkheden die Nederland haar bezorgd heeft. Om te besluiten met:
  Hoe meer Nederland polariseert, hoe onmogelijker die koorddans wordt.

Juist ja ... Moslims hebben blanke vrouwen aangerand, en Nederland heeft het weer gedaan.
    Het is inmiddels volkomen duidelijk: zwarten dekken de moslims, en de moslims dekken de zwarten: Zihni Özdil met zijn "institutioneel racisme", en Nadia Ezzoroili met haar hekel aan Zwarte Piet, en de gezamenlijke brandstichtingen en plunderingen in de Schilderswijk. Het is tijd wapens uit te reiken aan de blanke Nederlandse burgers.
    En ter bevestiging: zie hier deze aflevering van het VARA sneue-etnie propaganda-programma De Wereld Draait Door uitleg of detail (20-01-2016), met sneunegerin Sylvana Simons, waarin een Belg genaamd Dimitri Verhulst (schrijver) weerzinwekkende praat verkondigt, de behandeling van vluchtelingen koppelend aan het lot van Anne Frank, weet u wel ... dat Joodse meisje dat vermoord is door Pim Fortuyn uitleg of detail . En dat die massa-aanranding in Keulen niets bijzonders is, want er zijn ook Nederlanders, blanken, die aanranden.
    Jaja! U leest het goed: de Dimitri Verhulst koppelt beroeps-Jodenhaters uit Arabirië aan de slachtoffers van de holocaust. Onder de goedkeurende blik van de Matthijs van Nieuwkerk. En, hier de clou, de goedkeurende kreetjes van sneu-negerin, die ook de kant van de moslims kiest, uit gezamenlijke haat tegen het Nederlandse volk (dat schrijvers en presentatoren het volk haten spreekt voor zich).

Sandra Salome uitleg of detail is iemand gespecialiseerd in scheldpartijen. was geen tijd voor, maar deze krijgt aandacht omdat hij past in de laatste gekleurde mode: "Ik wil geen Nederlander meer zijn" (Joop.nl, 08-05-2016, door Sandra Salome - Blogger uitleg of detail ):
  Echte Nederlanders

Als je niet wit bent en je spreekt je uit, dan is heel vaak het allereerste wat je te horen krijgt: “Als het je niet aanstaat, dan rot je toch op naar je eigen land”

Brullen van lach!!! Alleen al hiervoor de moeite waard: '... Je spreekt je uit ...' Weer zo'n mooi geval voor het onregelmatige werkwoord van Bertrand Russell uitleg of detail :
  Ik spreek me uit.
Jij bent onbehoorlijk.
Hij slaat woest om zich heen.

In dit geval: "Sandra Salome maakt alle blanken uit voor rotte vis". Dat na de zoveelste herhaling hiervan de reactie beperkte blijft tot het verbale "Rot op naar je eigen land", begint verbazingwekkend te worden.
    En nu we toch eenmaal bezig zijn:
  Natuurlijk ben ik op papier absoluut een Nederlander, want: geboren in Groningen en geen ander paspoort dan het Nederlandse.

"Kameel geboren in Artis beroept zich erop koe te zijn". Waar de koeien nog in zouden kunnen tuinen, ware het niet dat er dit uitkomt:
  Door mij actief en openlijk te mengen in de strijd tegen racisme, ...

Wat koeien onmiddellijk herkennen als het geblaat van een kameel, in plaats van het loeien van een koe.
    En deze kameel blaat wat af:   
  Ik ben ... van mening dat je, om de hedendaagse multiculturele samenleving te laten slagen, de nare en inktzwarte kant van het koloniale verleden moet benoemen, begrijpen en erkennen.

Oftewel: "Jullie zijn allemaal kolonialisten!".
  de huidige generatie ... moeten echter wel weten wat deze voorouders hebben gedaan en beseffen dat dit ook een grote rol speelt in het heden.

Oftewel: "Jullie zijn allemaal vuile kolonialisten!".
  Op 5 mei was bovenstaande wel even onderwerp van gesprek in de Bevrijdingsdaguitzending van DWDD. Adriaan van Dis citeerde daar uit het kortgeleden verschenen boek Roofstaat van auteur Ewald Vanvugt

Een bewijs dat je ook op de televisie, net als in de krant alleen die kleine groep witten te zien/horen krijgt die heel hard roepen "Wij zijn vuile kolonialisten". Maar dat is ook nog niet goed genoeg want:
  Waarom nodigt de redactie geen Afro-Nederlander uit die de zaak wél vanuit het juiste perspectief kunnen duiden? Deze deskundigen zijn volop voorhanden, en ik noem dan bijvoorbeeld: Philomena Essed, Bibi Fadlalla, Seada Nourhussen, Nancy Jouwe, Astrid Roemer, Clarice Gargard en Gloria Wekker.

Waarna het nog een tijd doorraast, maar dat vergeten we hier waar het om bovenstaand vertoon van solidariteit gaat.
    Dat de moslims veel verschikkelijker om zijn gegaan met hun zwarte slaven (ook eerlijk gekocht van de zwarten, trouwens ...) is natuurlijk iets dat de zwarten vergeten zodra er ergens aan de zeer verre horizon een blanke zichtbaar wordt.

Toen Sylvana Simons lid werd van de Turkse politieke partij DENK, begreep iedereen waarom ze dat deed en wat de enige overeenkomst was tussen Turken en Surinamers: haat voor Nederland. Hier komt de volgende stap in die richting (telegraaf.nl, 16-10-2017. uitleg of detail):
  ’Niet genoeg spijt van slavernijverleden’

DENK in Suriname: Nederland moet betalen

De Tweede Kamerfractie van DENK vindt dat Nederland Suriname moet compenseren voor het slavernijverleden. Dat zou kunnen door te betalen voor het herstel van cultureel erfgoed in het land, zegt bestuurslid Gladys Albitrouw. De partij vindt het onvoldoende dat Nederland spijt heeft betuigd over het slavernijverleden.


DENK is voor een vijfdaags bezoek in Suriname. ...

Hop, op weg naar de etnische burgeroorlog!
    Nakomertje, speciaal voor de twijfelaars: "Gaat het nu om haat, of toch echt over herstelbetalingen?" (GeenStijl.nl, 16-10-2017, door Mosterd uitleg of detail):
  Nederlandse afdeling AK-partij: 'Turkije moet betalen voor slavernijverleden'

CONSTANTINOPEL - DENK, de Nederlandse afdeling van de Turkse AK-partij, vindt dat Turkije allerlei Zuid-Europese en Afrikaanse landen moet compenseren voor het slavernijverleden. Dat zou kunnen door te betalen voor het herstel van cultureel erfgoed in die landen, zegt bestuurslid Gladys Huppeldepup. De partij vindt het onvoldoende dat Turkije (nooit, red.) spijt heeft betuigd over het slavernijverleden. Het Ottomaanse rijk verhandelde een miljoen blanke slaven alsmede enorme aantallen Afrikaanse slaven. Ook alle christenen, Armeniërs, Grieken, Bulgaren, Assyriërs, Koerden en Cyprioten moeten herstelbetalingen (en excuses) ontvangen. Volgens Kuzu, dus. O nee, wacht, helemaal anders. (ANP)

Brullen van de lach!!!

Daarna is er een gat gevallen in het noteren van dit soort gevallen, omdat het al genoeg duidelijk was. Hier toch nog een paar meer recente gevallen - eerst de aanleiding (via GeenStijl uitleg of detail ) (ad.nl, 19-10-2019, door Ingrid de Groot uitleg of detail ):
  Sponsoren intocht trekken zich terug na dreigbrief Kick Out Zwarte Piet

Zwarte Piet is er in 2020 niet meer bij in Den Haag. Maar komende intocht nog wel en daarom bereiden leden van Kick Out Zwarte Piet een actie voor. Sponsors van de intocht kiezen eieren voor hun geld en trekken zich terug. Nog altijd verscheurt het kinderfeest partijen in de stad.


Tussentitel: Sponsors zijn ongerust. Ze vrezen dat de actievoerders voor hun deur gaan staan - Peter Boelhouwer

Sponsoren voelen zich geïntimeerd door een brief van actiegroep Kick Out Zwarte Piet. Intocht-organisator Peter Boelhouwer geeft niet op, maar is radeloos. ,,Ik lig hier wakker van.’’
    Er zouden tienduizend zakjes met snoepgoed komen tijdens de intocht, maar Boelhouwer, die al jaren het feest in zijn vrije tijd organiseert, kan ze op zijn buik schrijven. Sponsors haken af uit angst voor represailles van anti-Zwarte Piet-activisten van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) die deze week in een brief aankondigden zich ook op de sponsors te gaan richten van de sinterklaasintocht.

Intimiderende en onheilspellende toon
‘We zullen binnenkort actie gaan voeren tegen Zwarte Piet in de Haagse intocht. Daarbij zullen we speciale aandacht schenken aan de sponsoren van het feest’, schrijven de activisten aan de sponsors van de Haagse intocht.
    De toon wordt als intimiderend en onheilspellend ervaren. En Boelhouwer wordt platgebeld door aangeslagen sponsoren die niet weten wat ze aanmoeten met de activisten. ,,Sponsors zijn ongerust. Ze vrezen dat de actievoerders voor hun deur gaan staan. Ze zegen: ‘Peter, we vinden je een gave gozer, maar dit soort acties kunnen we ons als bedrijf niet permitteren’.’’    ...

Kortom: wat je gewend bent van dit soort lieden:
 
 

Grimmigheid en dreigen met geweld.
    Hier is het waar de hulp en expertise van de moslims van pas komt:
  Mariam El Maslouhi van Kick Out Zwarte Piet in Den Haag begrijpt niets van de schrik bij en de onrust onder de sponsors: ,,We willen alleen de dialoog aangaan. We gaan niet voor bedrijven staan. Kick Out Zwarte Piet heeft altijd vreedzame acties gevoerd en toch worden we als bedreigend ervaren.’’

Het glasharde en hondsbrutale liegen uitleg of detail .
    Ja ja, die etnische burgeroorlog gaat er, als het aan dit soort lieden ligt, best wel komen ...

't Ging over dit uitleg of detail (Twitter.com, 12-11-2020, uitleg of detail ):

Zwarte terrorist solidair met GroenLinkse Groene terrorist.

Over de solidariteit van Joden met moslims staat elders dus al heel veel. Hier een veel minder voorkomend geval van expliciete solidariteit met zwarten. Aanleiding: een debatje in de Tweede Kamer, zij het een comissievergadering. S. Simons hangt voor de zoveelste keer de beest uit, Caroline van der Plas (BBB) iets toeroepend als die beweert dat ze geen kleur ziet, waarop S.S. door een buurman wordt gevraagd waarom ze zo'n afkeer heeft van blanken, en ze door de voorzitter gaat zitten krijsen met "Ik word aangevallen!!!" - zie het filmpje op het internet of het verslag hier uitleg of detail .
    Hier het verslag van K. Bessems uitleg of detail (Twitter.com, 06-12-2021, uitleg of detail ):

Zoals gewoonlijk komend uit het spiegeluniversum.
    Het wijdere belang: Joden zijn volledig solidair met de zwarten waar de waarheid ook ligt, want het zijn mede-vijanden van de blanken.
    In een latere podcast vraagt K. Bessems zich verwonderd af waarom mensen toch zo'n hekel hebben aan S. Simons (link verloren gegaan).
    En tijdens het zoeken naar die link, kwam dit boven water (Twitter.com, 21-03-2021, uitleg of detail ):
 

Deze ludieke actie van aanhangers van VizierOpLinks is een reactie op de eindeloze reeks antiblanke terreur van die N. Bouras uitleg of detail op het internet
    Het wijdere belang: Joden zijn volledig solidair met de moslims waar de waarheid ook ligt, want het zijn mede-vijanden van de blanken.

Bronnen, diversen

Hier wat voorbeelden van buiten het drietal zwarten, moslims en Joden. Eerst de hindoestaanse gemeenschap (de Volkskrant, 31-10-2013, door Roomyla Choenni - Senior consultant Capgemini):
  Zwarte Piet houdt racisme in stand

Ik heb er schoon genoeg van. Al die mensen die doen alsof hun neus bloedt als het gaat om Zwarte Piet. Het is schadelijk om kinderen met zo'n voorbeeld op te voeden. Zeker in een land waarin alledaags racisme zo geaccepteerd is dat ik niet eens meer opkijk van de vraag 'Waar kom je vandaan?' die me wekelijks wordt gesteld. Dan bedoelen mensen niet Den Haag, waar ik woon, Haarlem waar ik opgroeide of Utrecht waar ik geboren ben. Nee, ze willen weten hoe het kan dat ik dezelfde taal spreek als zij maar er anders uitzie.
    Net als iedereen wiens ouders in Suriname als Nederlander geboren zijn word ik geclassificeerd als NIET-westerse allochtoon. Dat steekt. Mijn overgrootouders hadden al de Nederlandse nationaliteit. Mijn grootouders zijn Nederlandstalig en hebben hard gewerkt om mijn ouders hun academische opleidingen in Nederland te laten volgen. Kennelijk is het niet genoeg, ik mag mij geen Nederlander noemen. ... In de ogen van velen is Nederland bedoeld voor blanke mensen, liefst met blauwe ogen en blakend roze wangen. Zelfs meneer Wilders vindt het nodig zijn haar te blonderen om er minder Indisch uit te zien.
    Zwarte Piet houdt een klimaat van alledaags racisme in stand.
    Zwarte Piet verergert het 'Jullie zijn anders dan wij'. Zwarte Piet heeft kinderen opgevoed met de mythe dat donkere mensen dom en dienend zijn. Sterker nog, het uitbundig en vrolijk vieren van die mythe laat mensen denken dat het geaccepteerd is om belachelijke dingen te zeggen. Een paar voorbeelden. De zwangerschapsgymjuf die vroeg wat mijn vader doet (hij is hoogleraar) om daar aan toe te voegen: 'Tegenwoordig hebben jullie mensen toch best goede banen?' De basisschoolleraar die suggereerde dat mijn moeder vast toiletten schoonmaakte bij de provincie (ze coördineerde er het asielbeleid). De hoge ambtenaar bij Binnenlandse Zaken die bij mijn vragen grapte: 'Iemand uit de bediening wil ook wat zeggen' of de docent Latijn die mijn ouders vertelde dat ik niet de 'juiste achtergrond' voor zijn vak had.
    Ze komen weg met hun schadelijke en denigrerende uitlatingen. We wuiven ze weg als onbedoeld, net als de overduidelijk racistische boodschap van Zwarte Piet. We doen alsof we erom kunnen lachen en werken twee keer zo hard om te bewijzen wat we kunnen. Dat houdt een keer op. Dit is ook ons land. Het land waarin ik mijn zoon trots wil laten zijn. Het land dat ik wil missen als ik op reis ga.
    Erken alledaags racisme; geef Piet andere kleuren.
    Het racisme ... is niet zomaar verdwenen. Daar gaat een lange weg aan vooraf. Erken alledaags racisme. Zwarte Piet is niet onschuldig. Zwarte Piet benadrukt de boodschap dat een niet-blanke huid raar en anders is. ...

Dit soort taal klinkt ontzettend bekend. Dit is de taal van Anil Ramdas uitleg of detail . De taal van Sheila Sitalsing uitleg of detail . Dit is de taal van Brahmanen. Voor wie elke andere benadering dan die van de meeste respect en de meeste hoogachting een belediging is. De taal van mensen die van geboorte superieur zijn. De taal van de Bollywood-cultuur van prinsen en prinsessen op olifanten, vergeleken waarmee de Hollandse fietscultuur maar plebs is. Of in de woorden van Ramdas: "white trash". Deze mevrouw en haar vader hebben gestudeerd: geen studeren voor niet-Brahmanen, in India uitleg of detail . Dat zijn toch maar ondermensen.

De volgende auteur is Molukker. Maar dat maakt dus niets uit - het onderwerp: Turks tuig dat de Zaanse wijk Poelenburg onveilig maakt (Joop.nl, 13-09-2016, door Geronimo Matulessy - Documentairefotograaf uitleg of detail ):
  Zaandam: alles voor de kijkcijfers

“Henk! Kom eens hier”, klinkt het vanuit de woonkamer. “Moet je dit eens lezen” – en ze laat Henk het bericht zien op haar telefoon. Zijn ogen aanschouwen een schreeuwende kop boven het artikel: “Treitervloggers terroriseren buurt in Zaandam.” Ondertussen loopt Ingrid driftig naar de computer toe en logt in op Facebook en begint er flink op los te typen. ...
    ...Henk schudt zijn hoofd nogmaals en mompelt; “Waar gaat het heen met dit land? Zwarte Piet verdwijnt en nu dit weer!” U kent het wel, het schorriemorrie-publiek ...

Blanke Nederlanders zijn schorriemorrie, volgens de Molukse treinkaper.
  De zogenaamde straatterroristen zijn typetjes die je in elke stad op de hoek van de straat kunt vinden. ... probeert Ismail zonder opleiding en werk zijn geld eerlijk te verdienen door het maken van vlogs, ongecensureerd laat hij het simplistische leven zien van hangjongeren in een multiculturele achterstandswijk.
    We zien zelfverklaarde voorbeeldige moslims ...

De gekleurde buurtterroristen uitleg of detail zijn 'voorbeeldige moslims'.

De volgende auteur komt uit één van de kleinere Surinaamse stammen: de Javanen (Joop.nl, 20-09-2016, door Karin Amatmoekrim - Schrijver uitleg of detail):
  Waar gaan we heen met z’n allen?

Ik hoorde Nasrdin Dchar de vraag stellen in een filmpje waarin hij mensen opriep om mee te lopen tijdens de manifestatie van Ieder1


...    Feiten en waarheden zijn waardeloos, wat van waarde is is nog steeds weerloos, en Donald Trump zou zomaar eens aan de macht kunnen komen. Ik ben niet pessimistisch, althans niet op de manier zoals de blanke boze burgers met hun spandoeken, de laaghangende mondhoeken, de zonder blikken of blozen gelegde verbinding tussen vluchtelingen en Hollandse bejaarden die verkommeren in tehuizen. ...

En kijk nog eens naar het fotootje van de man uitleg of detail die zijn solidariteit betoont met de Turkse treitervloggers en buurtterroristen in Zaandam, Poelenburg ...

Volgende rubriek: zwart naar Joods (de Volkskrant, 21-05-2022, door Sara Berkeljon):
  'Dan vind je me maar niet aardig'

... Journalist Seada Nourhussen verzet zich tegen ongelijkheid, onrecht, seksisme, racisme - en nog een heleboel meer. ...


... Nourhussen: 'De journalistiek is wekenlang bezig geweest met een zogenaamde onthulling over de verrader van Anne Frank. Ik denk: wat maakt het uit wie Anne Frank heeft verraden? Het zou moeten gaan om de vraag hoe het kan dat vanuit Nederland relatief zoveel meer joden zijn afgevoerd dan vanuit buurlanden, dát zou het gesprek moeten zijn. ...

Meer van dit haat van dit haatgedrocht hier uitleg of detail .

Weer een felrealistische coproductie (de Volkskrant, 14-06-2022, door Nadia Ezzeroili):

Een stukkie vroeger in haar carrière, toen ze nog in Zwolle studeerde, had ze ook al een enorme haat voor Zwarte Piet gewone blanke Nederlanders.

Wat aanvulling bij het tot nu toe enkele geval van de hindoestanen. De aanleiding is de jaarlijkse Zwarte Nationale Blankenhaatdag, ook wel bekend als Keti Koti. Zoals gewoonlijk werd daar in de Nationale Elitaire Blankhaatkrant uitgebreid aandacht aan besteed, de dag vooraf beginnende met deze meneer:

... die we kennen als de hindoestaan kiest voor de mensen-uitsluitende moslims en tegen de mensen die tegen het uitsluiten door moslims zijn omdat die blank zijn, oftewel: die slechts één soort mensen uitsluit: blanken.
    En om die reden benoemd is door de gewone blanke Nederlander hatende elite ... (de Volkskrant, 30-06-2022, door Nadia Ezzeroili):
  Afschaffing slavernij

Rabin Baldewsingh | Regeringsadviseur

... Rabin Baldewsingh, Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme.

... om de gewone blanke Nederlander in te peperen dat ze kolonialen en slavendrijvers zijn.
    En van de gewone blanke Nederlander hatende Vollukskrant ... (de Volkskrant, 30-06-2022):

... weer een dubbele pagina mee mocht vullen.
    Met een indringend pleidooi om van de jaarlijkse Zwarte Nationale Blankenhaatdag een algemene Nationale Feestdag te maken, zodat iedereen de gelegenheid heeft om naar de dagvullende raportages van de publieke omroep ter ere van de jaarlijkse Zwarte Nationale Blankenhaatdag te kijken en te luisteren.
  'Maak van Keti Koti een nationale feestdag, met de koning erbij'

Keti Koti, de jaarlijkse herdenking en viering van de afschaffing van de slavernij op 1 juli, moet een nationale feestdag worden, met aanwezigheid van de koning. Te beginnen in 2023, precies 150 jaar nadat de slavernij feitelijk ten einde kwam. Dat oppert Rabin Baldewsingh, Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme.

Want de gewone blanke Nederlander moet ingepeperd worden dat ze kolonialen en slavendrijvers zijn.
    Waarom?
    Omdat ze de zwarten laten werken, natuurlijk.
    Daar moet een einde aan komen, met om te beginnen die ene dag.
    En de Volkskrant staat daar volledig achter, en laat de "Ik sluit mensen uit die mensen uitsluiten behalve als ze een kleurtje hebben"-leugenaar twee hele pagina's vol liegen op dezelfde manier als in "Ik sluit mensen uit die mensen uitsluiten behalve als ze een kleurtje hebben":
  ...    Na zijn aanstelling door de regering vorig jaar oktober trok Baldewsingh het land in, en het viel hem in gesprekken op dat Nederland vaak 'in een kramp schiet' zodra het over het slavernijverleden gaat. ...

Te combineren met:
  Het kabinet moet 'lef tonen', zegt Baldwesingh (60), nu de viering van Keti Koti maatschappelijk steeds meer weerklank vindt. ...

En die weerklank is te vinden in:
  ... Ook nu, in het heden, zie je dat racistische uitsluitingsmechanismen hun oorsprong hebben in dat verleden. ...

Maar dat zegt de uitsluiting-uitsluitende uitsluiter niet ...
  'Ik ben er niet op uit om witte Nederlanders een schuldgevoel aan te praten. ... '

... maar om een gevoel ...
  '... Ik sta voor verbinding en solidariteit ... '

... van verbinding en solidariteit op te wekken bij de daders van racistische uitsluitingsmechanismen die hun oorsprong hebben in dat verleden.
    En dat alles moet natuurlijk in de vorm van ...
  ...    Baldewsingh hoopt dat een 'open dialoog' ...

... waarin de racistische uitsluiters ...
  ... Je moet mensen altijd de ruimte geven voor een andere meningen ...

... wel een andere mening mogen hebben, maar ...
  ...maar je moet wel 'het lef' hebben om ze uit te dagen. ...

... want ...
  'Als je achteroverleunt en zegt dat het slavernijverleden niet jouw verhaal is, doe je Nederland onrecht aan.'

... , want tenslotte zijn alle gewone blanke Nederlanders kolonialen en slavendrijvers.
    "Het slavernij verleden is JOUW verhaal".
    En als je dat ontkent, doe je onrecht aan Nederland.
    En daarvan moeten alle gewone blanke Nederlanders dus overtuigd gaan worden.
    En wie moeten dat overtuigen gaan doen?
    Maar natuurlijk wie anders:
  ... Hij ziet daarbij een rol weggelegd voor koning Willem-Alexander. ...

En ... :
  ... Als Den Haag het onderwerp op de agenda heeft gezet ...

... de regering, en ...
  ... 'Eerst moet de politiek de moed tonen om de discussie hierover aan te gaan', ...

... de politiek in het algemeen, en ...
  ... kunnen wat Baldewsingh betreft het onderwijs, de media en de culturele wereld 'het voortouw nemen' in de discussie. ...

... het onderwijs, de media en de culturele wereld, of de media, de culturele wereld en het onderwijs, want dat is meestal de volgorde waarin dit soort dingen gaan.
    Dat soort dingen dus samen te vatten als de terreur van de elite richting het gewone boeren klootjes werkende Nederlandse volk.

Maar dat was het nog niet, wat betreft het hennavolk. De volgende dag kregen we drie maal per week gifmengster Sitalsing uitleg of detail . Die zat van puur medeleven met haar zwarte soortgenoten de hele dag aan radio en televisie gekluisterd om maar niets te missen (de Volkskrant, 02-07-2022, column door Sheila Sitalsing):
  Uit de radio fladderde de stem van Klaas Knot. ... Toen hij alle overzeese gebieden en oud-koloniën één voor één bij naam noemde en zijn excuses uitbreidde naar 'alle mensen die door de persoonlijke keuzen van ook mijn voorgangers werden gereduceerd tot hun huidskleur', sloeg bij mij de ontroering toe.    ...
    Ontroerend was het ook, omdat minister Weerwind het op Keti Koti moest doen met een lullig 'het kabinet komt nog voor 2023 met een reactie op het advies 'Ketenen van het Verleden' van de Dialooggroep Slavernijverleden'. ...
    De woorden van Knot waren vooral ontroerend omdat na jaren waarin we thuis alleen maar 'wat gaat het langzaam' dachten, plotseling alles samenkomt. ...

Want dat was al aangekondigd: dit keer zou Klaas Knot als directeur van de Nederlandse bank de eer krijgen om de gewone blanke Nederlanderhaat van de elite uit te spreken.
    Het hindoestaanse monster kreeg er ...

... een warm gevoel van in haar onderbuik:
    Wat is die lekkerste en intiemste emotie in het leven ... ?
    Blankenhaat.
    En geeft ze eens ongelijk.
    Het besef dat je er niet toe doet in de evolutie ...
    Je bijdrage: hennahandjes.
    En bovendien is de blankenhaat een goed verdienmodel.
    Dus leef je maar uit (de Volkskrant, 02-07-2022, column door Sheila Sitalsing):
  De excuses van Knot ontroeren omdat na al die jaren plotseling alles samenkomt

Uit de radio fladderde de stem van Klaas Knot. ... Toen hij alle overzeese gebieden en oud-koloniën één voor één bij naam noemde en zijn excuses uitbreidde naar 'alle mensen die door de persoonlijke keuzen van ook mijn voorgangers werden gereduceerd tot hun huidskleur', sloeg bij mij de ontroering toe.    ...
    Ontroerend was het ook, omdat minister Weerwind het op Keti Koti moest doen met een lullig 'het kabinet komt nog voor 2023 met een reactie op het advies 'Ketenen van het Verleden' van de Dialooggroep Slavernijverleden'. ...
    De woorden van Knot waren vooral ontroerend omdat na jaren waarin we thuis alleen maar 'wat gaat het langzaam' dachten, plotseling alles samenkomt. ...

Met, het is onmogelijk om het te vermijden, natuurlijk weer ruime hoeveelheden van het gif van deze soort:
  ...    Klaas Knot ... liet vorig jaar de rol van DNB in de op mensenhandel gestoelde economie onderzoeken door Leidse wetenschappers. ...

Dat 'Leidse wetenschappers' staande voor Karwan Fatah-Black.
    Neger uitleg of detail .
    En we zijn weer thuis.

En, toevalligerwijs, werd er op dezelfde dagen wat redactiewerk gedaan, waarbij dit werd aangetroffen (de Volkskrant, 14-11-2015, rubriek Het is eigenlijk heel simpel, door Sheila Sitalsing):
  Tofik

Djinn, het boek waarin de oud-GroenLinks-politicus Tofik Dibi invoelbaar maakt hoe het is om een leven lang te worstelen met het idee dat je er niet mag zijn, las ik ademloos en ontroerd. ...

Het is ook zo'n lieve jongen ...
  Toen hij halverwege de jaren nul de politiek in ging, was Dibi fris en eigenwijs en nooit te beroerd voor een prikkelende quote: drie elementen die een positie als medialieveling garanderen.

Dibi fris en eigenwijs en nooit te beroerd voor een prikkelende quote als het ging om het verdedigen van de islam in al haar aspecten en vooral wanneer de islam vanwege al die "goede" aspecten weer eens in het nieuws was. Hetgeen hem maakte tot een strijder om de koppositie van "meest gehate allochtoon" samen met Mohamed Rabbae uitleg of detail de boekverbrander.
    En waar bij Rabbae zijn kenmerk was en is grimmigheid, was en is het bij Dibi gladheid. Hetgeen tot gevolg heeft dat ...
  ... ze gaan graven, willen dingen van je weten, ook dingen die je diep in je binnenste bewaart.

En hoewel Sheila daar natuurlijk nooit en te nimmer aan mee heeft gedaan, wil ze nog wel even het goede voorbeeld geven:
  Dat soort dingen deed ik ook - ik was Haags verslaggever - in de overtuiging dat ik mijn journalistieke plicht deed.
    Sorry, Tofik

En om aan te kunnen geven hoe slecht al die andere mensen zijn die niet alles wat moslims vertellen, "Islam is vrede" of "Alle moslims zijn lieve mensen", voor zoete koek slikken en gaan lopen graven.
    Deze laatste dus zijnde van wat eerder terug, mede om aan te geven dat de Nationale Zwarte Blankenhaatdag alleen maar een geschikte aanleiding was om het al veel langer brandende vuur weer eens op te rakelen.
    Merk op dat het bij dit laatste geval dus niet om zwarten, maar om moslims gaat.
    Etnie maakt dus echt niet uit, als het maar niet blank is.
    En kunnen we er meteen aan toevoegen maar dat was als trend al genoteerd: het handwerk bij de bovenstaande blankenhaat is met veel liefde gedaan door net als die Dibi eveneens een bidkleedjesfiguur.

Naar aanleiding van de zwarte blankenhaat is het partijkartel is van plan excuses te gaan aanbieden voor de slavernij (Twitter.com, 19-10-2022, uitleg of detail ):

Een goede gelegenheid voor de Arabische slavenhalers om hun gezamenlijke haat voor ons te etaleren.
    Wie stopt er een dikke aubergine in die bek?

Moslims voor zwarten (Joop.nl, 04-12-2022, door Fati Benkaddour - Docent, therapeut uitleg of detail ):
  Het supergrote afscheidsinterview met Zwarte Piet

En hoe ernstig dit geval is, hoeft niet in detail uitgewerkt te worden.
    Word count: 3559.
    Voor het mooi één commentaar bij het rabiaat politiek-correcte Joop.nl van de rabiaat politiek-correcte dagelijkse poeper Han van der Horst, die als afwijking toevalligerwijs een mening tegen de Zwarte Piet-haters in heeft, vermoedelijk omdat hij beseft hoeveel schade de hetze aanricht (inclusief beeldbewijs):
 

  Hanvander Horst - 5 dec. 2022 - 19:03

¨De weerstand van tegenstanders van het afschaffen van de slavernij die tussen 1840 en 1873 heerste zie je nu terug bij de Pro-Pieters. Witte mensen die voor de slavernij waren en vochten om het bestaan van een zwarte man was in de Westerse geschiedenis nooit vanuit een soort respect voor die zwarte mens maar voor behoud van de zwarte mens als bezit."

Dit is een smerige insinuatie.

Next!

De elite heeft excuses aangeboden voor de slavernij, die ze natuurlijk ooit zelf begaan hebben - de gewone Nederlanders, in dit geval iets van 95 procent, hebben er helemaal niets mee te maken. Toen en dus ook nu.
    De vraag is hier natuurlijk wat de overige vijfde colonne (het zwarte smaldeel loeit natuurlijk op maximaal volume) hier allemaal van vindt, te beginnen met het Arabische deel van de woestijn uitleg of detail (de Volkskrant, 21-12-2022, tv-recensie, door Yasmina Aboutaleb)
  Contrast

In de stilte na de toespraak van Mark Rutte zat veel, zo niet alles.


Van de zestig mensen die waren uitgenodigd om samen met de speciaal hiervoor ingevlogen minister Franc Weerwind naar Ruttes toespraak over het slavernijverleden te kijken, waren slechts dertig op de uitnodiging ingegaan, vertelde Nina Jurna, NOS-correspondent in Suriname. ...
    Wie maandagmiddag wel was gaan zitten voor 'het betekenisvolle moment' dat weldra zou veranderen in 'een historisch moment', kon zien dat er ook mensen bereid waren gevonden de premier in het Nationaal Archief aan te horen. Oud-Kamerlid John Leerdam, Jerry Afriyie van Kick Out Zwarte Piet, Dagmar Oudshoorn, de voorzitter van het Adviescollege Dialooggroep Slavernijverleden, ministers Sigrid Kaag, Wopke Hoekstra, Robbert Dijkgraaf.
    De camera gleed tijdens de lange, zorgvuldig opgebouwde en intense speech geregeld over het publiek, dat voornamelijk bestond uit nazaten van slaafgemaakten. ...
    Na de toespraak was het doodstil. In die stilte zat veel, zo niet alles. Maar een stilte, hoe geladen ook, is geen televisie, en dus werd er snel doorgeschakeld naar de NOS-studio. Daar mocht een tweetal analisten, onder leiding van Simone Weimans, Ruttes excuses nabespreken, geflankeerd door een team verslaggevers 'in het veld'.
    Een lid van Tribez, een studentenvereniging voor zwarte studenten ...
    Wel duidelijk was dat het ook een emotioneel moment was. 'Ik heb menig traantje geplengd zien worden', vertelde Gerri Eickhof vanuit het Nationaal Archief. 'De eerste reacties waren toch wel emotioneel.' Ook die van Rutte zelf overigens, die aangedaan door de reacties in het publiek verslaggever Jorn Jonkers te woord stond. Links in beeld was ondertussen te zien hoe minister Dijkgraaf een troostende hand op iemands rug legde....

Natuurlijk is de moslim-vijfde colonne weer volkomen solidair met de zwarten.
    Met als gemeenschappelijk aartsvijand iedereen die de beschaving wil behouden.
    Hoezo, bevestiging van vooroordelen ...
    Hoezo, bevestiging van de koranse haat voor blanken.

Als tweede de Joodse woestijnstam. We wisten niet eens dat ze Joods was door de niet-Joodse naam van Kitty Herweijer uitleg of detail . Maar toen was er een akkefietje waardoor de hoofdredacteur er iets over vertelde, en hier levert de mevrouw zelf haar geloofsbrieven af (telegraaf.nl, 20-12-2022, column door Kitty Herweijer, uitleg of detail ):
  Ik kan het me nog goed herinneren: de dag dat premier Rutte excuses aanbood namens de Nederlandse regering voor het handelen van de Nederlandse overheid in de Tweede Wereldoorlog.
    Dat was in 2020 en ik herinner me het omdat het me als derde generatie van overlevenden van de Holocaust raakte. En het voelde als erkenning, ook al heb ik de gruwelen destijds en de directe nasleep ervan niet persoonlijk meegemaakt. Ook stond er niet iemand achter het katheder die destijds zelf verantwoordelijk was voor het kille en misdadige overheidsoptreden, dat meermaals uit onderzoek is gebleken.
    Maar dat neemt niet weg dat het deel van deze pijnlijke geschiedenis niet iets abstracts is. Voor veel Joden zijn het de verhalen waarmee ze opgroeien. Mijn familie draagt mee hoe ze door mensen die ze goed kende, destijds werd verraden. Dat vertelde mijn moeder aan mij en mijn zus, die door haar oma – die als enige van haar gezin de concentratiekampen overleefde – werd opgevoed.

Onrecht
De details van de kilheid van de bevolkingsregisters die de massadeportaties van Joodse Nederlanders mogelijk maakten en die gewillig werden verstrekt, waren geen korte alinea in een geschiedenisboek voor ons, maar vormen een sterk gevoel van onrecht en verraad, voor wat ons als familie destijds is aangedaan. Dat de Nederlandse politie, net als het tram- en treinpersoneel, in meerderheid gehoorzaam de bevelen van de bezetter opvolgde om mede-Nederlanders te laten deporteren, staat vervolgens in schril contrast met de verhalen die je later hoort in de niet-Joodse wereld, wanneer vrijwel iedereen begint over een dappere oom die in het verzet zat.    ...

De bekende "Jullie blanke Nederlanders hebben ons Joden gegaskamerd" terreur uitleg of detail .
    En het ging dus allemaal om dit:
  Rechts Nederland zit in een verbeten kramp

... de excuses voor de slavernij, die Rutte maandag namens de Nederlandse overheid terecht aanbood aan de nabestaanden van de slachtoffers daarvan. ...
    Nu wordt er door veel mensen gezegd dat deze excuses minder relevant zijn ...

En waarom zijn die excuses zo rechtgevaardigd en zo broodnoodzakelijk? Hierom:
  ... het gaat om erkenning van die zwarte bladzijde, omdat óók hier die bladzijde tot op de dag van vandaag voortleeft. In racisme dat mede voortkomt uit dit systeem van uitbuiting. En in hoe generaties lang achtergesteld zijn geraakt door dit onrecht. ...

Oftewel: "De blanke Nederlanders van nu zijn net zulke grote racisten en massa-misdadigers als de blanke Nederlanders van toen".
    En dat is wetenschappelijk vastgesteld:
  ... Daarbij wordt er steeds meer bekend over hoe trauma op intergenerationele manier doorwerkt. Dat is simpelweg wetenschap en verklaart waarom bepaalde lichamelijke en psychische problemen ook generaties later voorkomen bij slachtoffers van systematische uitbuiting en genocide.     ...

Waarmee dus ook wetenschappelijk is vastgesteld dat je dit soort mensen absoluut oneindig ver van welke vorm van invloed op de maatschappij moet houden als maar kan. Getraumatiseerde mensen doen en vinden getraumatiseerde en dus levensgevaarlijke dingen.
    Maar dat lost zichzelf op want wat je dus als eerste moet doen, volgt uit de woorden van K. Herweijer, is deze getraumiseerde mensen uit de hen traumatiserende omgeving halen.
    Joden en zwarten weg uit het al eeuwen racistisch en traumatiserend zijnde Nederland.

En als bevestiging dat dit niet een eenmalig geval is uitleg of detail (de Volkskrant, 21-12-2022, door Gerard Spong):
  Slavernijverleden

Stel een simpele daad ...

Na de officiële excuses voor het slavernijverleden komt de vraag aan de orde: hoe nu verder? Heeft het kabinet-Rutte de rode loper naar herstelbetalingen uitgerold? Een debat hierover zit vol juridische voetangels en klemmen.

Gunst, waar zou dat nou over gaan vraagteken, vraagteken, vraagteken.
  ... voorkom zo gemekker over schadevergoedingen

Na de officiële excuses voor het slavernijverleden komt de vraag aan de orde: hoe nu verder? Heeft het kabinet-Rutte de rode loper naar herstelbetalingen uitgerold? ...

Het gaat over geld!
    Dat hadden we nou echt hééééélemaal niet verwacht ...
    Het gaat natuurlijk allemaal op de bekende manier, zodanig dat je uren nodig hebt om te ontrafelen wat er nu precies staat, maar volgens deze redactie ...
  ... verschillende rechtszaken gevoerd ...
    ... de juridische mogelijkheden van een schadevergoeding wegens de slavernij ...
     strafrechtelijke vervolging van bijvoorbeeld banken, verzekeringsmaatschappijen en/of lagere overheden ...
    ... witwassen ook mogelijk is ten aanzien van verjaarde strafbare grondfeiten ....
    Verjaarde slavenhandelfeiten staan op grond van deze rechtspraak een vervolging wegens witwassen dus niet in de weg. ...
    ... strafrechtelijke vervolging ... strafrechtelijk gezien in een lastig parket...

... wordt er gedreigd met juridische procedures.
    Dit alles volgens het overbekende filmische motief van "An offer you cannot refuse", en denk hier een dik Italiaans accent bij.
    Hoezo, bevestiging van vooroordelen ...
    Hoezo, bevestiging van de Bijbels haat voor blanken.

De kwestie (GeenStijl.nl, 06-06-2023, door Van Rossem, uitleg of detail ):
  ...en toen kwamen ze voor Rosanne Hertzberger

...    Dat gebronsde ding in Rotterdam: het is een stom standbeeld dat onmiddellijk gekaapt is door opruiers die er een vijf jaar oud Vlaams studentenlijk voor moeten opwarmen. Omdat het geen kunst is, maar uitlokking om iedereen met een misprijzende mening weer eens lekker lui en gemakzuchtig tot varianten van vullis te kunnen verwensen. Mooi dus dat Rosanne Hertzberger zich daar niks van aantrok en een prima column schreef over het racisme van de lage verwachtingen dat geëtaleerd wordt via deze luidruchtige viering van de middelmaat. Maar toen kwam - Toet Toet, Modderfokker - de deugtrein vol retorische zwartrijders in volle snelheid over haar heen geploegd. ...

De kwestie dus zijnde een reusachtig beeld uitstralende de haat van zwarten voor blanken, dat beeld (een boos kijkende negerin met haar vuisten in haar zakken) door deze redactie de titel gekregen hebbden "Ik zal nooit voor jullie gaan werken".
    Daarover had dus snel iedereen een mening, en achter die link met de naam 'retorische zwartrijders' is dit te vinden:

We keken even verkeerd en konden deze verzameling niet vinden. We waren al verbaasd, want  (Twitter.com, 05-06-2023):


De dagelijks bij de NPO te vinden troetelturk.
    Met zijn bijdrage
    Vermoedelijk bedoelden ze bij GeenStijl met dat "retorische zwartrijders" iets als "retorische spookrijders" want dat is de meer passende uitdrukking.
    Voor bovenstaand product van de hater Akyol.
    Want dat 'kabouter Buttplug' waar het op doelt is een beeld van één of andere kunstenmaker dat inderdaad bestaat uit een grootformaat kabouter met zo'n seksspeeltje in zijn hand, en waartegen de Rotterdamse bevolking zo massaal te hoop liep dat zelfs de altijd met dit soort fratsen meebuigende elite-bestuurders overstag gingen en het naar een achterafplekje verbanden.
    Die Akyol is dus een gore haatdragende leugenaar die zijn leugens verzint uitsluitend en alleen omdat hij Nederlanders haat, om nu op deze wijze middels het blankenhatende negerbeeld met de negers te kunnen meehaten tegen de blanken.

De Volkskrant heeft weer een nieuwe haatnegerin uitleg of detail opgedoken, en na beschavingsvijandige stellingnames in de zaken van politie en klimaat, is die aangaande de moslims volkomen vanzelfsprekend (Volkskrant.nl, 15-10-2023, opiniemaker op zondag, Nani Jansen Reventlow, uitleg of detail ):
... over het Franse abayaverbod ...

.... Het zogenoemde abayaverbod is een recentelijk ingevoerde maatregel in Frankrijk die kleding met een ‘religieuze symboliek’ uitbreidt tot alle loszittende kleding met lange mouwen en leerlingen verbiedt om deze te dragen in openbare scholen. Het verbod geldt voor iedereen, inclusief jongens, maar heeft onevenredig grote gevolgen voor moslimmeisjes.    ...

Uitstekende aanpak. Zou overal ingevoerd moeten worden, uiut hoofde van verdediging van de beschaving tegen de terreur van de barbarij van de religie.
    Zoals vooraf al dudielijk: de negerbarbaar kiest de kant van de moslimbarbaren:
De stilte van feministen over het Franse abayaverbod is oorverdovend

De afgelopen maand heeft het Collectief tegen Islamofobie in Europa talloze klachten ontvangen van jonge Franse meisjes die het recht op onderwijs wordt ontzegd omdat ze proberen ‘hun lichaam te bedekken’.

Een gore leugen; er wordt hen niets ontzegd, behalve de mogelijkheid om anderen te terroriseren met beschavingsvijandige stamsymbolen.
    En dat noemt de negerin dus ...
... zijn racisme en islamofobie de perfecte bliksemafleider ...

... waarin "ras" dus alweer een gore leugen is.
    En de rest is dezelfde soort rotzooi:
...    De oorverdovende stilte van (witte) feministische bewegingen over het Franse abayaverbod ...
    ... dat mainstream feministische organisaties alleen bereid zijn om dit recht te steunen als de gemaakte keuzes overeenkomen met hun wereldbeeld.
    ...door de staat uitgevoerde vrouwenhaat...
    Nederland en België hebben een vergelijkbare islamofobe koers gevolgd ...
    ... gebrek aan solidariteit ...
    ... een combinatie van racisme en islamofobie
    ... feminisme gebruiken als een moreel vijgenblad om een systeem van onderdrukking in stand te houden ...

Met tussendoor nog ...
... Mona Eltahawy ...

... een haatnegerin, en ...
... het Combahee River Collective zo goed uiteenzette in hun verklaring van 1977 ...

... een haatmanifest (we gaan het allemaal niet opzoeken).

Uit de VARA-VPRO-Joop.nl-haatbron (Joop.nl, 06-07-2024, uitleg of detail ):
  Nadia Moussaid in tranen tijdens gesprek over racisme PVV en nazistische omvolkingstheorie

In het marathoninterview van de VPRO spreekt Nadia Moussaid met jurist en letterkundige Hans Ulrich Jessurun d’Oliveira. Daarin gaat het over de veelbesproken racistische uitspraken van de nieuwe PVV-bewindslieden over zogenaamde omvolking, theorieën die daarnaast ook door andere PVV'ers als Wilders zelf en Kamervoorzitter Martin Bosma zijn gedaan.
    Inmiddels hebben ze daar andere termen voor bedacht, maar de inhoud blijft hetzelfde, zegt ook Jessurun d’Oliveira: "Ze hebben het niet op mensen met een kleur". Moussaid kan tijdens het gesprek haar tranen niet bedwingen.

Geen twijfel over wat hier nu weer de emoties zijn: blankenhaat.
    Gezamenlijke emoties.
    Gezamenlijke blankenhaat.


Naar Burgeroorlog, cultuur  , Burgeroorlog, etnisch  Sociologische begrippen  , of site home  .

15 feb.2022