Bronnen bij Islam, cultuur: empathie

In het begin van de verzameling Islam, cultuur(beelden) staat een lijst van van andere verzamelingen van de diverse eigenschappen waarin de islam zich onderscheidt van andere socio-culturele stromingen die er zo uitziet: meer algemene zaken uitleg of detail , over de houding ten opzichte van rationaliteit uitleg of detail , kunst uitleg of detail , ten opzichte van humor uitleg of detail , kritiek uitleg of detail , de vrijheid van meningsuiting uitleg of detail , de houding in de dialoog uitleg of detail , het gebruik van de gebiedende wijs uitleg of detail , het liegen uitleg of detail , de dominantie uitleg of detail , het superioriteitsgevoel uitleg of detail , het niet-speels zijn uitleg of detail , de homohaat uitleg of detail , het antisemitisme uitleg of detail , de wraakzucht uitleg of detail , de intolerantie uitleg of detail (in beelden: uitleg of detail ), het geweld uitleg of detail , het terrorisme uitleg of detail , de weerstand tegen en gevaar voor het onderwijs uitleg of detail uitleg of detail uitleg of detail uitleg of detail uitleg of detail, gevaar voor de democratie uitleg of detail ,  gevaar voor de meningsvrijheid uitleg of detail , gebrek aan aanpassing uitleg of detail , islamisering uitleg of detail , vooruitgang" uitleg of detail ,  barbarij uitleg of detail , achterlijkheid uitleg of detail, inteelt uitleg of detail loyaliteit uitleg of detail , het systeem uitleg of detail en gevaar qua ideologie in het algemeen uitleg of detail . .

Wie de lijst afgaat en indien nodig een paar voorbeelden opzoekt, komt al razendsnel tot de conclusie dat de islam weinig tot geen achting heeft voor andere sociaal-culturele stromingen.

Van welk soort dan ook.

Dat gebrek aan achting kan je op vele manieren uiten: van negeren tot proberen het te verwoesten. De islam neigt sterk naar het laatste .

Maar dat is de algemene groepsmatige beschrijving. Hier gaat het om de manier waarop dit blijkt uit de houding van de individuele moslim. Voor de overgrote meerderheid der gewone Nederlanders de moslims die je tegenkomt in de media.

En wat je in de media aantreft aan moslims is natuurlijk het meest vriendelijke, plezierige en empathische moslim dat er is, want de media, met name de publieke omroep, is hartstikke multiculturalistisch en probeert mensen uit andere culturen op de meest positief mogelijke manier voor te stellen.

Dus hier een paar van die zeer vriendelijke, plezierige en empathische moslims. Met als eerste dit drietal:

Zeg nou zelf ... Vriendelijker, plezieriger en empathischer kan je het qua moslims toch niet treffen ...

Hier is hoe empathisch deze moslims daadwerkelijk zijn, qua richting niet-moslims (de Volkskrant, 05-12-2016, door Nadia Ezzeroili en Saïne van Kan):
  Moeders en milder

Met de serie Mama's van halal zijn ze terug op tv. Goedgebekt, hoogopgeleid en gehoofddoekt: de zusjes Alariachi.
...
Hoe zijn jullie veranderd, ten opzichte van tien jaar geleden?

H: 'Vroeger wilden we vooral bewijzen dat we heus wel waren geïntegreerd. Kijk nou, zeiden we, we spreken goed Nederlands! We zijn hoogopgeleid! Nu zeggen we: je hebt ons maar te accepteren. Het is klaar nu. Diversiteit is een feit. Deal with it.'

De waarde van welke opmerking valt af te meten aan de logische riposte: "Je woont in Nederland, en als je je niet aanpast, accepteren we jullie niet. Dat heb je maar te accepteren. Als je islam wilt, ga dan naar waar de islam is: thuisland en thuiscultuur. Remigratie is een feit. Deal with it".

Oftewel: de hoeveelheid daadwerkelijke empathie richting niet-moslims staat bij deze dames op absoluut nul. Wat ze trouwens al veel eerder hadden bewezen uitleg of detail , maar misschien heeft de publieke omroep dus moeite om betere exemplaren te vinden.

Maar die publieke omroep heeft dus meer moslims in de aanbieding. Een recente nieuwe aanwinst, schijvende juni 2018, is deze uitleg of detail (DWDD, NPO, 11-12-2017):

Dit is Lamyae Aharouay uitleg of detail die hier geïntroduceerd wordt als co-presentator van De Wereld Draait Door. Nou, vriendelijker, plezieriger en empathischer zal DWDD, een uiterst populair programma en boegbeeld van het multiculturalisme, ze absoluut niet kunnen vinden.

Hier is wat Lamyae Aharouay in haar toen nog jonge hartje daadwerkelijk van niet-moslims, ons Nederlanders, vindt (de Volkskrant, 01-06-2011, door Lamyae Aharouay):
  Ik voel me bedrogen door mijn eigen land

Lamyae Aharouay is studente. Ze voelt zich door en door Nederlandse, maar er komen scheurtjes in haar liefde voor dit land. Ze raakt in de ban van de angst. Maar ze gaat niet weg. Dat zou laf zijn.


Tussentitel: Ik ben hier verdomme geboren

Ik ben Nederlander. Tot op het bot. ...

Een gore leugen natuurlijk, zoals meteen al blijkt uit het begeleidende profielfotootje:

De uitspraak is van de soort:

Oftewel: de hoeveelheid daadwerkelijke empathie richting niet-moslims, ons Nederlanders, staat ook bij deze dame op absoluut nul.

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de publiek omroep een ongelukkige hand van kiezen heeft - bij de omroep moet ook alles snel, snel, snel ... Dus maar eens gekeken bij het medium wat minstens even goedgunstig is voor de islam en de moslims maar een wat bedaagder tempo heeft: de Volkskrant. Ook daar hebben ze graag moslims, en om er zeker van te zijn dat dit niet een door de nieuwswereld opgejaagd figuur is met wat meer opgejaagde meningen, kiezen we de moslim in het zaterdagse Magazine die verhaalt over ditjes en datjes die je als moslim in Nederland zoal meemaakt, en bovendien ook nog eens hartstikke hoogopgeleid is door Nederland dus vriendelijker, plezieriger en empathischer kan je het qua moslim absoluut niet treffen. Hier is ze - we gebruiken de kop van de website omdat die een letterlijk citaat is en een mooi aangrijpingspunt (Volkskrant.nl, 08-06-2018, column door Hayat uitleg of detail ):
  Help, wil iemand mij alsjeblieft leren hoe ik aanstoot kan nemen aan een hoofddoek?

Daar staat in afgekorte vorm dit: "Er is geen enkel zinnig bezwaar te maken tegen het dragen van een hoofddoek in de openbare ruimte, dus degenen die dat wel doen, en dat zijn blanke Nederlanders, zijn intolerant, discrimineren en zijn racisten". Even tevens de discussie zoals die standaard in de media gevoerd wordt samenvattend.
    Dat is al bijzonder weinig inlevend, beslist onvriendelijk en zeker niet plezierig. Als je inlevend bent, is het op zijn minst zo dat je de bezwaren die sommigen kennelijk hebben tegen de hoofddoek even vermeldt.
    Een te moeilijke gedachtengang voor advocaat Hayat.
    Dat laatste kunnen we niet aantonen behalve door het hele artikelen te reproduceren dus dat leest u zelf maar of neem het maar aan. Het overgrote deel van het artikel bestaat uit herhalingen van "Het is maar een stukje stof".
    Dat laatste wordt weerlegd elders uitleg of detail , maar hier gaat het om het betoonde inlevingsvermogen, dat in die kop dus al heel weinig is, maar waarvan een nog duidelijker voorbeeld wordt gegeven:
  Lieve mensen, het is 2018. Er wonen een paar moslims in dit land en sommigen van hen dragen een doekje op het hoofd. Wen er maar aan.

De waarde van welke uitspraak afgemeten kan worden door een speciale vorm van de vergelijking: die van de spiegeling. Maak hier maar van:
  Lieve moslims, het is 2018. Jullie wonen nu gemiddeld zo'n dertig jaar in ons land, en het is totaal niet bevallen. We willen dat jullie weer oprotten. Wen er maar aan.

Toedeledokie!

Dat laatste zal door iedere politiek-correcteling en natuurlijk ook iedere moslim gezien worden als totaal in-empatische rotopmerkingen. Misschien dat er zelfs een paar naar het Meldpunt Discriminatie Internet , het College voor de Rechten van de Mens of het Openbaar Ministerie lopen. Het komt tenslotte neer op hetzelfde als Geert Wilders suggereerde: "We willen dat jullie verdwijnen".

Nou, hoe weinig empathisch dat werd gevonden, hoeft verder niet benadrukt te worden.

Mevrouw Hayat doet een gespiegelde en dus even weinig empathische uitspraak. Net als daarvoor in deze verzameling de dame Aharouay en dat drietal Van Halal. Dat laatste, dat "Van Halal" is trouwens ook een iets van nul-empathie, want de rest, wij Nederlanders, is dus "Van Haram", oftewel: "Aap, hond, vies, varken, enzovoort" uitleg of detail .

We hebben hier dus al drie gevallen van door de uiterst moslim-vriendelijke media geselecteerde dus binnen hun groep uiterst plezierige en vriendelijke en empathisch bedoelde moslims, en die als uiterst plezierige en vriendelijke en empathisch bedoelde moslims blijken de facto nul-empathie te hebben. En wel dusdanig nul-empathie, dat je het ook gerust totaal empathieloosheid kan noemen.

En de rest van de moslimpopulatie is dus erger tot veel erger.

Voor zulk een totale empathieloosheid bestaat ook een psychologische vakterm.

Inderdaad: die moslims, zijn wat betreft het kunnen inleven en functioneren in een maatschappij tezamen met niet-moslims niets anders dan psychopaten.

Maar dat had men ook al kunnen afleiden uit het totaal van hun verbale uitingen uitleg of detail uitleg of detail , en zelfs de koppen en andere beelden uitleg of detail .

Bij welke diagnose is maar één menselijke aanpak is, in aanmerking nemende "Dat ze er zelf zo weinig aan kunnen doen": remigratie. Waar ze door andere geestelijke tekortkomingen (zoals materialisme ... Ja ja ... Kijk maar om u heen: veel zwarte lappen om het lichaam én duivels mobieltje aan het oor), dus vermoedelijk moet dat gestimuleerd gaan worden: remigratie of sterilisatie. Uiterst menselijk, vergeleken met leven als Ware Gelovige in het Duivelse Westen, of een sneuvelen in een burgeroorlog.

En in de aanloop naar die vermoedelijke alternatieven: remigratie of burgeroorlog, kan uit de diagnose "psychopathie" ook het idee worden gehaald voor een poging tot behandeling, beschreven hier voor het geval van criminele is plaats van religieuze psychopaten (de Volkskrant, 15-06-2018, door Jan Bouman is psycholoog en auteur van het boek Zitvlees. Hij is sinds 2017 met pensioen bij het ministerie van Veiligheid & Justitie):
  Dader als Michael P. is tot op het bot meedogenloos

Schaamte overviel mij bij het kijken naar het getekende portret van Michael P. op pagina 9 van de Volkskrant van 12 juni. ...

Michael P. Heeft de moord op Anne Faber kunnen plegen omdat het justitiële apparaat vergeven is met "mensen die denken dat lieden met psychopate trekken behandelbaar zijn uitleg of detail .
    De hele elite is vergeven met lieden die denken dat moslim-zijn behandelbaar is uitleg of detail .
  Veertig jaar geleden maakte ik dit voor het eerst mee. ... Leo, een gewelddadige hufter, trapte zonder reden op de stoep voor ons kantoor een meisje en haar fiets in elkaar; dat was mijn eerste confrontatie met daders en slachtoffers.    ...
    Leo wordt bedolven onder de aandacht van tal van functionarissen. Het mishandelde meisje krijgt een kopje thee, een aai over haar bol en kan bibberend met de kapotte fiets achter zich aan slepend naar huis.
    Zij zal hier jarenlang van wakker schrikken. Leo lult ondertussen maar door en geeft iedereen en alles de schuld zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen.    ...

Op alle mogelijke niveaus waar te nemen bij moslims: van de gewone moslim die een moskee in een Nederlandse wijk wil, tot aan de terrorist en de jihadist. Waarover alle moslims beweren, die terrorist en jihadist, dat het de schuld van de Nederlanders (Fransen/Belgen enzovoort) is.
    Ook waar te nemen in ieder van de moslim-woordvoerders zo gekoesterd door de Nederlandse media en elite uitleg of detail .
  Hetzelfde zie ik nu na veertig jaar nog steeds gebeuren. De weerzinwekkende daden worden zo klein mogelijk gehouden, genoemd, beschreven en getoetst aan het geheugen van P. ...

Precies wat er in de media gebeurt met de weerzinwekkende daden van de moslims uitleg of detail .
  ... getoetst aan het geheugen van P. Die zich nauwelijks iets herinnert, het slachtoffer de schuld geeft en alles, na uitvoerig overleg met zijn advocaten, in een opwelling heeft gedaan.    ...

Precies wat media en (een groot deel) van de elite doet: de moslims influisteren wat ze moeten zeggen: "Nee, we zijn tegen het gooien van de vijfde verdieping van homo's" (een uitspraak van imam El Moumni, waarna de moslims uitvoerig door de media en elite geïnstrueerd werden dit niet meer te zeggen. En geïnstrueerd werden te zeggen "Die terroristen zijn verwarde enkelingen die niets met ons te maken hebben").
  Honderden gedetineerden, criminelen, sprak ik in mijn veertig jaar bij Justitie, zelden zag ik berouw.

Zie de lijst van moslim-woordvoerders uitleg of detail : geen enkel betoont ook maar de geringste hoeveelheid empathie, zoals ook gezien hier, laat staan berouw.
  Kleinzielige boeven, die goedgelovige medewerkers en deskundigen doodsbang maken, mishandelen (P. deed dat bij minimaal vijf van hen), psychiaters voor de gek houden ...

Lieden als Tofik Dibi uitleg of detail , Abdelkader Benali uitleg of detail , Zihni Özdil uitleg of detail , Özcan Akyol uitleg of detail , de Treitervlogger enzovoort uitleg of detail .
  ... voor de gek houden, zorgen dat ze de volgende keer niet zo snel gepakt worden en tot op het bot meedogenloos zijn.

De jihadisten en vrachtwagenterroristen.
    Kortom: de overeenkomsten tussen de criminele psychopaten en de religieuze psychopaten zijn vrijwel perfect. Dus voor de behandeling kon ook wel eens hetzelfde geprobeerd worden als deze ervaringsdeskundige adviseert voor de criminele variant. Deze:
  In Zitvlees pleit ik voor een veel confronterender methode dan tot nu toe in detentie wordt gebruikt. Confronteer de dader met zijn crimineel handelen, concreet, keer op keer. Zolang hij geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen criminele gedrag blijft het een oppervlakkig vernisje zoals we nu bij P. zien.

Het idee sluit naadloos aan bij wat je bij moslims ziet en dan als redelijk mens tit-for-tat toepassende, als remedie denkt.
    Maar ook de kans dat dit gaat gebeuren is klein. Want ...:
  ...    Bij mijn beroepsgenoten vond ik nauwelijks weerklank: ‘Veel te hard, de mensen zijn ziek, hebben het zelf ook rot gehad.’ Ondertussen nemen de daders de hele beroepsgroep in de maling.

En dus blijft de kans op etnische burgeroorlog veruit het grootst .

Twee voorbeelden van andere waarnemers. De eerste (peterdagboek.blogspot.nl, 23-11-2017, door Peter Louter uitleg of detail - de voornaam van het subject luidt "Lamyae"):
  Alles aan Lamayae Aharouay is fout



Een kop uitleg of detail die in combinatie met die foto al volstrekt dodelijk voor iedereen die niet volledig door politieke-correctheid is bevangen. Zie je zoiets in het buitenland, dan denk je onmiddellijk: "islamitische barbarij". Zwarte weduwes. Bomaanslagen. Moord op ongelovigen uitleg of detail .
    Auteur Peter Louter focust op wat direct zichtbaar is:
  ... Alles aan haar is fout. Boven haar column staat haar portret. Vanonder een somber gekleurde hijab kijkt ze de lezer aan met haar minzame blik, superieure glimlach en alles beter wetende ogen. ... één van de moslima’s die krantlezend Nederland voortdurend de maat neemt en tussen de regels door laat weten dat alles aan de islam eigenlijk beter is.    ...

En dat 'tussen de regels door' is in combinatie met die outfit eigenlijk al volstrekt overbodig: die outfit is er om aan iedereen te laten weten: "De islam is in alles beter".
    En hierbij hoort, volkomen vanzelfsprekend, een totaal en absoluut gebrek aan empathie. De hoeveelheid empathie zoals aanwezig bij zelfmoordterroristen.

En het tweede geval, komende van de website Joop.nl, nota bene, zei het van een reactie (Joop.nl, 03-08-2018, door Karim Bettache - Universitair onderzoeker uitleg of detail)
  Het enorme imagoprobleem van de Arabier

Bij de Arabier denkt men aan een Moslim, onvrijheid, baarden, lange gewaden, geweld en culturen die homo- en vrouwonvriendelijk zijn. Dit heeft een reden.


...    Een van de meest krachtige middelen die Amerika hiervoor ter beschikking heeft is Hollywood. ...

Dat is natuurlijk ook al een hele klasse van gevallen: alle afwenden van eigen weerzinwekkendheden op anderen is natuurlijk een geval van nul-empathie. Maar het ging om deze reactie:
  Rick Hofland – 4 augustus 2018 at 12:17
Gemiddeld genomen zijn de Arabieren die ik in het Midden-Oosten zelf tegenkom als ik daar voor mijn werk kom of in mijn vrij tijd, ook wat onaardiger dan dat ik bijvoorbeeld Turken vind. Zeker degende die geld/macht hebben, die vind ik zo een paar honderd jaar terug gaan in de evolutie. Heel arogant en snobberig.

Als ik in Turkije bijvoorbeeld vriendelijk ben tegen Turken krijg ik altijd een vriendelijke reactie terug. Veel Arabieren (uiteraard niet iedereen) kijken je soms niet eens aan als vriendelijk tegen hem bent. En als ik zie hoe de rijke Arabieren omgaan met hun werkvolk uit India, Pakistan, Fillepijnen, enzovoort…. nou dat is echt schandalig, dat zijn haast minderwaardige mensen voor hen.

Conclusie, het ligt niet aan het geloof, maar is echt een cultureel trekje van de Arabische cultuur. Zodra iemand “onder” hen staat behandelen zij die ook zo”. Empatisch socialisme voor zwakkere minderheden is niet iets wat ik bij Arabieren herken.

Dus nee, mijn favoriete cultuur is het niet, misschien voor een ander wel, moet ook kunnen.

Daar lusten de honden geen brood van ...
    Maar iedereen die goed naar de koppen heeft gekeken, wist dit al een eeuwigheid ...
    En er zijn hele Aziatische landen die hun burgers niet meer in Saoedi-Arabië laten werken vanwege de puur-hondse behandeling aldaar.
    Arabieren: 0%-empathie = 100%-barbaren.

Een standaard-staaltje. Hun heilige boek staat vol met de meest grove beledigingen die ze maar konden verzinnen. Hier de reactie als ze zelf een keer "beledigd " worden  (Elsevier.nl, 06-08-2018, door Matthijs van Schie uitleg of detail ):
  Johnson bespot burqa, Labour woest: ‘Islamofobie’

Een column van de Britse oud-minister van Buitenlandse Zaken Boris Johnson over de burqa ...


‘Brievenbussen’ en ‘bankovervallers’ noemt Johnson vrouwen in burqa zondag in zijn wekelijkse column in dagblad The Daily Telegraph. Aanleiding voor zijn stuk is een incident in Denemarken, waar vorige maand een vrouw werd veroordeeld tot een boete omdat ze in burqa op straat liep. Sinds eind mei is in Denemarken het gewaad, net als de niqab (gezichtssluier die alleen de ogen vrijlaat), verboden in de openbare ruimte.

Hoewel Johnson het ‘belachelijk’ zegt te vinden dat iemand in een burqa over straat wil gaan, is hij tegenstander van een verbod. Volgens hem is het niet liberaal om kledingstukken te verbieden en kan zo’n verbod radicalisme aanwakkeren. Wel noemt hij burqa en niqab ‘onderdrukkend en belachelijk’, en haalt hij uit naar regimes die vrouwen verplichten zich te bedekken. Ook vindt de gewezen minister, die inmiddels weer parlementariër is, dat instellingen en bedrijven het recht hebben vrouwen te verzoeken hun sluier af te nemen.    ...

Allemaal uitspraken op het niveau van "De maan is van steen". Hier de reactie van de totaal-empathielozen uit het Rijk van "De maan is van groene kaas":
  Ook de Muslim Council of Britain (MCB), een koepel van vijfhonderd moskeeën, scholen en islamitische organisaties, veroordeelt Johnson. ‘Boris Johnson verzet zich terecht tegen het Deense niqab-verbod maar beledigt de minderheid van vrouwen die ervoor kiest die te dragen,’ aldus een verklaring. Volgens de MCB zijn Johnsons uitlatingen ‘vooral verwerpelijk in het huidige klimaat, waarin islamofobie en moslimhaat zorgelijk penetrant zijn’.    ...

En in de overtreffende trap:
. ... In de Londense gratis krant Evening Standard laakte maandagavond imam Mohammed Mahmoud van de Finsbury Park-moskee ... de Conservatieve partij. Volgens Mahmoud zijn islamofobie en moslimhaat in het Verenigd Koninkrijk in opmars, en treden de Tories daar onvoldoende tegen op. ...

Gevolgd door ...:
  De imam zegt dat de partij islamofobie bagatelliseert of ontkent. Ook hekelt hij de rol van het Conservatieve parlementslid Bob Blackman, die twee keer een anti-islambericht op sociale media deelde, onder meer een van de onlangs op borgtocht vrijgekomen islamcriticus Tommy Robinson.

... het cultureel-genetische deel ervan
    Waarna de totaal-empathielozen uit het Rijk van "De maan is van groene kaas" nog een extra gotspe in huis hebben:
  De moslimraad verwijst naar de marteling van een 23-jarige Britse bekeerling tot de islam, waarvan de daders deze week zijn veroordeeld tot een celstraf, en naar de aanval op een islamitische boekwinkel ‘door islamofoben’. ...

Natuurlijk vinden de moslims dat één incident vanuit rechtse hoek alles met de hele rechtse beweging te maken heeft, en de tientallen aanslagen gepleegd door Allahoe Akhbar-brullende moslims niets met de islam. Dat is de Eerste Geloofsbelijdenis in het Rijk der Empathielozen. Het geestelijk-zelf-gemutileerde deel van de Natie der Zombies.

Een essentieel aspect van het syndroom is de totale onverbeterlijkheid ervan (GeenStijl.nl, 03-09-2018, door Zentgraaff uitleg of detail ):
  Yes. Yasmina Haifi is terug. En hoe



Kennen we Yasmina Haifi nog? U weet wel: dat rap omhoog gepromoveerde ambtenaartje (diversiteit, net wat u zegt) dat vervolgens weer weg moest een ander riant baantje kreeg omdat ze dacht dat DE JODEN achter de Islamitische Staat zaten. ...

Natuurlijk had die Haifi gewoon een flink aantal stokslagen moeten krijgen, zoals gewoon in de islam, want, weet de islam uit ervaring: de enige manier om een moslims te corrigeren is met dit soort lijfstraffen.
    Die lijfstraf heeft ze niet gekregen, dus slaat ze nog steeds gestoorde taal uit. Hier in de vorm van  het idee dat de slechte reputatie van Marokkanen het gevolg is van de Nederlandse media (https://getfunded.nl, opgeslagen 04-09-2018 uitleg of detail ):
  Steun het Media platform van Dutch Moroccans United

Ben je het negatieve nieuws en alle frames over Marokkanen ook zat?
    ... wij gaan een online TV show starten en stappen uit het frame dat wij dagelijks voorgeschoteld krijgen.
    ... Wij willen onszelf ontdoen van alle frames en definities die decennia lang op ons zijn toegepast.  ... Wij creëren een voorhoede door middel van ... het bestrijden van stigmatiserende beeldvorming over Nederlandse Marokkanen.

Een lange reeks botte leugens: niets van het vermeldde is waar te nemen in de Nederlandse "media", dat wil zeggen: de reguliere media of de "kwaliteitsmedia": de gewone kranten en de publieke omroep. Het enige grotere medium dat negatief nieuws over Marokkanen doorgeeft als slaande op Marokkanen is De Telegraaf. In de overige kranten en op de televisie worden Marokkanen op alle mogelijke manieren gesteund en gefêteeerd. Uit het GeenStijl-artikel:
  Succes Yasmien. Elke half tamme berggeit met een dom idee over verbinding en Marokkanen kan in Nederland beroepsberber worden: gans de buis loopt over van de Faridjes, Haatsneeën en Esmae, dus dit komt ook wel weer goed. Aangezien je zelf het grootste voorbeeld bent van een gestoorde, ondankbare jankmocro maak je vast een goede kans. Gewoon zielig kijken als de blanke mevrouw in broekpak van het subsidiebureau iets vraagt over uitsluiting.

Al dit geklaag over de media slaat maar op één enkele fenomeen: de niet-politiek-correcte websites op het internet, die die Marokkanen en moslims in het algemeen precies de juiste terminologie toedienen. Zoals hier:
  Yasmien is nu een krautfund begonnen voor een platform/zwalkshow voor en over mocro's die de "mind" moet "decolonizen". Er zijn namelijk veel negatieve berichten over de topkampioenen stelen, sissen, liquideren, coke handelen, doodrijden, weldejeugdopleidinginnederlandgenieten-maartochvoordeatlasgeitenkiezen, plofkraken en aansluiten bij de islamitische staat. Voorts vinden wij de boze blankes mocro's stom omdat ze nul doen aan schuld erkennen (eercultuurtje!) en op gespannen voet leven met de waarheid (zoals zieke complotten over 9/11 en de Joden verzinnen als ze weer eens ergens op worden aangesproken).

Geestelijke stokslagen. De enige manier om iets te bereiken met moslims dat anders gedaan zou worden door het proces der empathie.

Als je ze gewoon laat praten, zijn alle moslims natuurlijk voor de volle honderd procent redelijke mensen en allemaal voor de volle honderd procent Nederlanders als u en ik en bereid tot alle vormen van indenken en naastenliefde. Krijgen we met grote regelmaat verkondigd door de redelijke en uiterst gematigde en geïntegreerde moslims die de media bevolken.
   Iedere psycholoog weet dat je dat allemaal met behoorlijk veel korrels zout moet nemen, en dat om het ware aardje boven te krijgen, je wat prikkels moet toedienen, en liefst van de enigszins irriterende soort.
    En nu deed zich voor dit soort onderzoek gelukkige omstandigheid voor dat de moslims kort achter elkaar een paar van die irriterende prikkels toegediend kregen. Hier hoe een paar van de meest redelijke en geïntegreerde moslims daar op reageerden.
    De eerste is succesauteur en presentator van boekenprogramma's Abdelkader Benali uitleg of detail . Zijn prikkel was de aanslag gepleegd door een moslim in Urecht in maart 2019. De publieke omroep aangevoerd door de NOS Journaals uitleg of detail uitten zich naarstig in termen van "crimineel", "verwarde man", enzovoort. Na eerst een dag of anderhalf of twee zijn naam verzwegen te hebben en alle verwijzingen naar "de mogelijkheid van terreur" te voorzien van vele vraagtekens. Wat ze allemaal moesten opgeven omdat de waarheid natuurlijk snel naar buiten kwam via het internet.
    Abdelkader heeft een oplossing voor dat laatste probleem uitleg of detail :

Oftewel: "Moslims haten met woorden in de media, en met wapens op straat - Nederlanders haten terug op de sociale media - Dus, ergo, q.e.d. volgens Abdelkader Benali: De sociale media moeten op slot".
    Jaj, ja, dat was erg inlevend en empatisch, van Abdelkader ...

De volgende die geprikkeld werd, was succesacteur en veelvuldig initiatiefnemer van verbindende acties en manifesten: Nasrdin Dchar uitleg of detail . Zijn prikkel was de aanslag tegen een moskee in Christchurch, even later gevolgd door die in Utrecht, wat leidde tot enige interacties op het internet tussen Nasrdin en diverse Nederlanders waarin Nasrdin al bijzonder weinig verbindende reactie vertoonde.
    Om heel precies te zijn: de reacties van Nasrdin hadden een sterk ontbindend karater.. In meerdere opzichten.
    Maar die kunnen we overslaan omdat tegelijkertijd Nasrdin nog een prikkel kreeg: de uitslag van de verkiezingen voor de Proviciale Staten in maart 2019, waardoor het Forum voor Democratie van Thierry Baudet de grootste partij in de Errste Kamer werd.
    Dat was pas een prikkel ..
    Nastdin reageerde gepast - hij begon met die andere dingen zoals blijkt uit de kop  (Joop.nl, 21-03-2019, door Nasrdin Dchar - Acteur uitleg of detail ):
  Laat de verschrikkingen in Utrecht en Christchurch ons niet uit elkaar drijven

Ik wil naar aanleiding van de verschrikkelijke aanslagen van gisteren in Utrecht en van vrijdag in Christchurch nog graag even iets kwijt. ...

... maar die slaan we dus over, voor dit:
   ... Morgen wordt er gestemd. En via deze weg wil ik alvast ‘Dankjewel’ zeggen tegen alle mensen die morgen op 1 van deze 2 partijen gaan stemmen. Dankjewel dat je stemt op een partij die mij, en met mij een miljoen Nederlanders liever kwijt dan rijk is. Dankjewel dat je liever kiest voor verdeeldheid in de samenleving in plaats van verbinding. Dankjewel dat je kiest voor een partij die harteloos is voor de mensen die hulp het hardst nodig hebben. Dankjewel dat je kiest een partij die zich wereldwijd met racisten inlaat. Dankjewel voor het kiezen voor leugens en bedrog. Dank je voor het kiezen van een partij waarvan de leider niet eens het fatsoen heeft om op tijd in de kamer te zijn voor de herdenking van de slachtoffers van de aanslag in Utrecht. Dankjewel dat je kiest voor een partij die niks geeft om de volgende generaties. Die niks geeft om klimaat. En Dankjewel dat je kiest voor een partij die haat zaait in plaats van liefde.

Dankjewel.

Xenofobie viert hoogtij. Wat ik al zei: we worden al jaren geïnjecteerd met angst. Angst voor de ander, angst voor het vreemde, angst voor verandering. We leven in een tijdperk waarbij een deel van de samenleving, gevoed door de politiek en de media, liever NEE zegt. Nee tegen alles wat maar met Islam te maken heeft. Nee tegen vluchtelingen, nee tegen klimaat, nee tegen elkaar.    ...

Dus bedenk goed waar jij morgen voor kiest als je in het stemhokje staat.

Zo, dat wilde ik nog even kwijt.

Liefs.

Zo, dat was de ware liefde van de moslim (met op die puntjes nog wat reebuine-ogen tranen).

Nu valt uit de tekst van Nasrdin op te maken dat de uitslag toen nog moest komen. Wat hij dan had geschreven blijft natuurlijk dik koffiekijken (met dank aan het Kopspijkers-cabaret uitleg of detail ), maar er valt wel het een en ander te vermoeden uit de reactie van de derde geprikkelde, die die uitslag wel al kende: succesactrice en voormalig presentatrice Nazmiye Oral uitleg of detail . Haar bijdrage komt net als die van Abdelkader uit het uiterst-gematigde-moslim-programma De Nieuwe Maan (Volkskrant.nl, 01-04-2019 uitleg of detail ):

'Zo'n gelukkig land, maar toch niet happy' ...
    Er hoeft echt niet geraden te worden waar dat naar toe gaat.
    Maar omdat het op zo'n welluidende manier verwoord is, hebben we het, als dienst naar de lezer die graag zijn begrip van de gematigde moslim-immigrant versterkt ziet, in zijn geheel voor u uitgeschreven. En om de stemming erin te houden, eerst zonder commentaar - de alineëring is een gok van deze redactie:
  Alle welvaart om je heen zien, en je toch niet rijk voelen. Niet gehoord, niet gezien, niet serieus genomen. Al die tijd hebben we ons best gedaan, en wat krijgen we? Drie keer niks.
    Wat doen wij als we het zat zijn? Als ratten vallen we de zwakkeren aan in de groep. We kijken naar wie het meest vreemd is en geven die de schuld. Tegen de politieke elite zeggen we: dikke vinger.
    We hebben op Baudet nu en Wilders vroeger gestemd, omdat ze precies doen dat wij voelen. Zij zijn tegen, tegen hen die wij al hadden gebrandmerkt in de groep.
    Tegen de machthebbers, tegen hen die wij al hadden gebrandmerkt in de groep.
    Tegen het oude, tegen alles, gewoon tegen.
    Als kleuters, zijn we. Op elke redelijke zin volgt: * Pffft *
    Maar hé, Nederland kan zo niet verder. Misschien moeten we elkaar ...
    We zijn boos op alles wat links is, want van hen mogen we niet boos zijn, want dan zijn we ineens racistisch.
    Maar we zijn ook tegen kunstenaars, wetenschappers, linkse docenten. Gewoon eigenlijk tegen iedereen die niet is net als ons en niet overal tegen is.
    Waar kennen we dit toch van? En wat brengt het ons?
    Een kortstondig gevoel van macht, van gehoord worden. Verder een hele lange weg naar mislukking, want er zal uiteindelijk alsnog een oplossing moeten komen. Tegen iets zijn is geen oplossing vóór iets. Geen enkel probleem werd ooit opgelost met hekken eromheen, haat en tegen dingen zijn. De grootste ontdekkingen en uitvindingen zijn gedaan omdat iemand buiten de gebaande wegen liep, creatief was, vindingrijk, open.
    En stel nou dat haat wel iets goeds is. Je blijft toch de moslim nodig hebben om te haten.
    De elite nodig hebben om je tegen af te zetten.
    Je hebt altijd iets of iemand nodig om tegen te zijn. Voor eeuwig een achterstandspositie.
    Ik doe niet mee aan dit spel. De mij toebedeelde rol van de ander, of de moslim, of weet ik het wat: ik neem het niet aan. Ik onttrek me aan deze symbiotische relatie. Als kunstenaar sta ik in de traditie Hikmet, Yara en Aragon. Google ze maar. Kunstenaars die allesbehalve elitair waren, die met hun poten in de maatschappij stonden, de stem van de rechtvaardigheid zo goed konden verwoorden, dat ze als gevaalrijk werden gezien en waar ze duur voor hebben betaald.
    Mes op mijn schouders, de uil van Minerva.
    Dank je wel.

Nou, teveel gezegd? Dit staat toch boordevol van begrip voor de blanke stemmer op het FvD?
    Op dezelfde manier als waarop de blanken begrip hebben voor de moslims als er weer eens een aanslag door hen is gepleegd. Koningin Beatrix ging na de moord op Theo van Gogh op bezoek in een moskee (oké, een moslimitisch buurthuis). De vriendinnen van de prominente moslim-activiste-met-hoofddoek knoopten na de aanslag van 9/11 uit solidariteit met de moslim-activiste ook een hoofddoek op hun hoofd.
    Tot tranen toe geroerd was ze, toen ze erover vertelde.
    En Nazmiye Oral geeft hier toch mooi het goede voorbeeld als de situatie een beetje omgekeerd ligt.
    Toch ...?
    Dus maar eens over naar de serieuze analyse. Die begint met de constatering dat de uitslag van die verkiezingen in hoge mate natuurlijk een blank canvas is waarop iedereen zijn beeld van de werkelijkheid kan schilderen. Geen enkele stemmer heeft bij het rood maken van zijn vakje vermeld wat de reden van zijn keuze was, en degene die het wel deed zijn richting papierversnipperaar gegaan want het mag niet.
    Het canvas is blank, alleen de lijst is ingevuld.
    Oftewel: wat op dat canvas verschijnt, is doodgewoon hoe het er in het zieltje van de betrokken schilder aan toe gaat.
Daarover bestaan ook eindeloos veel spreuken en wijsheden.
    En wat er in het gematigde moslim-zieltje rondgaat, is niet mals.
    Laten we eerst eens kijken naar wat er over ons op het canvas staat:
  We zijn institutioneel ondankbaar.
We zijn institutioneel ontevreden.
We vallen de zwakkeren aan.
We zijn ratten.
We zijn kleuters.
We zijn boos op links.
We zijn racistisch.
We zetten hekken om dingen heen.
We haten.
We hebben geen oplossing.
We bedelen rollen toe.
We haten.
We haten.
We zetten ons af tegen de elite.
We zijn overal tegen.
We vinden dat we een eeuwige achterstandpositie hebben.

Alles gehad? Nou ja, het is genoeg, toch ...?
    Leuk, hè, hoe het allemaal klopt als een bus, als je voor dat 'we' de moslimpopulatie in Nederland invult. En die van Europa.
    Misschien dat één ding uitleg behoeft: dat 'We vallen de zwakkeren aan'. Dat klopt ook als je kijkt wie de moslims aanvallen: gewone onschuldige burgers die in een theater zitten of aan het wandelen zijn op een zonnige dag op een warme promenade aan de zee.
    Hier is het zoveelste bewijs van de stelling: "Moslims hebben geen empathie". En ook niet een klein beetje ... Ze lijken er geheel van gespeend te zijn.
    Als het over niet-moslims gaat.

Hé, dezelfde dag dat dit genoteerd is, een aanvullend bericht. Met de waarheid. Natuurlijk alleen omdat er geen blanken in het spel zijn  (de Volkskrant, 10-04-2019, door Carlijne Vos)
  Op de laatste vlucht ontkomen uit Libië

Net voordat de strijd in Libië oplaaide, werden zij geëvacueerd door de VN. Nu wachten honderden vluchtelingen in de brandende hitte in Niger om te worden opgehaald door westerse landen, terwijl hun vrienden nog vastzitten in de Libische detentiecentra. 'We horen de geweerschoten door de telefoon.'


'Ik ben zo blij dat we hier zijn, dat we veilig uit Libië zijn gekomen. Dat ik weer met mijn vrouw ben en hier samen met haar kan zijn', zegt de Somalische Ibrahim als hij haar tegen zich aantrekt. ...
    Ibrahim (22) en zijn vrouw Hamda werden in Libië een jaar gescheiden van elkaar vastgehouden door smokkelaars en regeringstroepen. Toen ze elkaar eindelijk hervonden om samen in een bootje de Middellandse Zee op te gaan, werden ze opgepakt door de Libische kustwacht en weer gescheiden van elkaar naar een detentiekamp gebracht. Daar bleek de situatie niet beter dan in de martelkampen van de smokkelaars. 'Ik moest bukken om als tafeltje te dienen voor de bewakers als ze gingen eten', vertelt Ibrahim. En ze lieten ons voor de lol de hele dag stenen dragen. De volgende dag moesten we ze weer terugsjouwen.'    ...
    In dit zogeheten transitkamp bij Hamdallaye ...
    Omstanders tussen de witte tenten in het woestijnzand knikken bevestigend. Ook zij maken zich zorgen. 'Je hebt geen idee waar die Libiërs toe in staat zijn. Ze kennen geen medemenselijkheid', zegt de Somalische Abdirizak Abdikasim Serar. 'Ze hebben ons gemarteld, vernederd, als dieren doorverkocht en uitgebuit. Mijn vrouw is meer dan tien keer misbruikt.' ...

In de tussentitel staat het ook zo pakkende samengevat:
  Tussentitel: Je hebt geen idee waar die Libiërs toe in staat zijn. Ze kennen geen medemenselijkheid - Abdirizak Abdikasim Serar - Somaliër in het transitkamp

Amen.
    En heel gewone moslims, hoor, die Libiërs. Niets bijzonders aan ten opzichte van andere moslims, of in ieder geval: Arabische moslims. Dit soort dingen doen ze al een duizend jaar of zo met Afrikanen ...

Redelijk kort achter elkaar twee aanslagen: eentje op moslims, de eerste sinds een tiental jaren of zo, en een veel grotere door moslims, in een bijna maandelijkse reeks. Even kijken wat de moslims daaruit voor conclusies trekken (de Volkskrant, 06-05-2019):
  Moskeeën krijgen extra beveiliging

Moskeeën in Nederland worden extra goed in de gaten gehouden tijdens de ramadan, die maandag begint. Meerdere gebedshuizen hebben burgerwachten geregeld vanuit hun eigen achterban, en er worden bewakingscamera's geplaatst waar die nog niet actief waren. De islamitische organisaties zeggen geen aanwijzingen te hebben dat iemand iets beraamt, maar toch zijn ze bang voor incidenten. Dat heeft onder meer te maken met de dubbele terreuraanslag in het Nieuw-Zeelandse Christchurch in maart.

Goed, dus die ene aanslag in Christchurch, Nieuw-Zeeland, dat wil zeggen: aan de andere kant van de wereld, is voor moslims een reden om Nederlanders te wantrouwen.
    Deze zelfde redenatie toegepast op de tientallen aanslagen die moslims in Europa plegen, is dat dus een uitnemende reden om de moslims dusdanig veel te wantrouwen, dat een remigratiebeleid invoeren onmiddellijk geboden is.

Addenda

Archiefwerk staat hier voorlopig genoteerd als addendum. De eerste: dwergmongool Salaheddine (Pauw, 15-12-2016 uitleg of detail ), naar aanleiding van "een boek". Hier een beeld ...:

... op het moment dat hij iets hoort dat gematigd kritisch is over allochtonen uit de mond van de baas van het zeer politiek-correcte Sociaal en Cultureel Planbureau, de nog gematigder Kim Putter die beslist de term "allochtoon" niet meer gebruikt.
    Het gaat om de volgende uiteenzetting met een ADO-supporter aan tafel met de naam John van Zweden:
  S. na 14:32: Indien met een gekleurde filmploeg in wit dorp arriveer, roept men de politie erbij en krijgen we beledigngen naar ons hoofd".
S. 16:48: Dat allochtonen hun kinderen opvoeden in allochtoon mag je hen niet verwijten, want dat opvoeden in een andere taal is absoluut geen probleem. Hem is het ook gelukt.
19:37 Beelden van Turken in Rotterdam na coup. Groepen die "Allahoe Akhbar!!!" brullen en haatuitspraken doen over Nederland.
S. na 20:61: Ik voel mee met de Turken want die zijn ook een minderheid die dus in een hoekje gestopt worden. 
Voetbalman: "Schei toch uit, man, dat roepen jullie altijd".
S.: Wat jij voelt mag jij voelen. ... Turken hebben een sterk historusch gevoel van eigen identitiet en daar is niets mis mee.
S. verdedigt uitvoerig de Erdogan extremisten.
Voetbalman: "Dat is niet goed wat je daar allemaal zegt"
S. wendt zich in totaal onbegrip af

Let op dat:
  S. na 20:61: Ik voel mee met de Turken want die zijn ook een minderheid die dus in een hoekje gestopt worden. 
Voetbalman "Schei toch uit, man, dat roepen jullie altijd".
S.: Wat jij voelt mag jij voelen. ...

Zij en hun gevoelens zijn hun wereld (let ook op de minachtende blik in zijn ogen). Dat andere mensen andere dingen voelen is een concept niet behorende tot hun denksysteem. Dat is de kern. Dat is de kern van de islam. Daarom is er met dit soort mensen geen dialoog, geen discussie, geen praten, niets mogelijk. Zij hebben de Absolute Waarheid.

Ook binnen de islam is er variatie - verschrikkelijk en weerzinwekkend verschrikkelijk (de Volkskrant, 20-11-2019, door Sytze van der Zee):
  Haal IS-kind terug (zonder de moeder)

...    Vorige week zond de Britse nieuwszender Sky News een reportage uit over het Al Hol-kamp in Noordoost-Syrië. Er was zegge en schrijve één vrouw, een Italiaanse, die zei de ideologie van IS te hebben afgezworen. De andere zwarte spookgestalten verklaarden nog achter de terreurorganisatie en het kalifaat te staan, terwijl ze luidkeels 'Allahoe akbar' riepen. 'Waarom zouden wij veranderen?', vroeg één de verslaggever. En over de omstandigheden in het kamp: 'We worden behandeld als dieren, als honden.' Toen de verslaggever opmerkte dat IS de mensen ook als dieren behandelde, door hen te onthoofden of levend te verbranden, verwees ze naar de Koran en liep haastig door.   

En meer dan verschrikkelijk weerzinwekkend.

Natuurlijk is er geen beter recept voor onuitstaanbare lieden op welk niveau dan ook, dan een koekje van eigen deeg .
    Wil je weten hoe het zit met het terroriserende moslim-dom? Simpel: kijk naar wat ze zeggen als ze terug geterroriseerd worden.
    Eens kijken hoe ze dan reageren ...
    Een zaak-studie (volkskrant.nl, 11-04-2021, door Rik Kuiper uitleg of detail ):
  Reportage

In deze moskee in Gouda zit de schrik er flink in ...

In de aanloop naar de ramadan kreeg een Marokkaanse moskee in Gouda te maken met brandstichting. Moskeegangers maken zich zorgen. ...

Het andere geval:
  Reportage

In de stad Utrecht zit de schrik er flink in ...

Gewoon midden op de dag kreeg een Nederlandse stad te maken met terrueraanslag op gewone burgers. Nederlanders maken zich zorgen.

Waarna je de rest van het verhaal al bijna kan laten zitten.
    Het is volkomen duidelijk wat er volgen gaat.
    Moslims die moord en brand schreeuwen over een akkefietje (als het al brandstichting was, want de schade was minimaal, alleen wat aan de gevel).
    En volgens diezelfde moslims mag je niets zeggen laat staan concluderen over de zoveelste aanlsag door moslims.
    Met dit keer vier echte doden.
    Maar je kan in sommige gevallen niet duidelijk geneog zijn, en dit is er één:
  ‘Veilig? Nee natuurlijk voelen we ons niet meer veilig’, zegt Youssef Guennaoui (54). ‘Er kan van alles gebeuren. Bij alle moskeeën in Nederland. Die angst was er altijd een beetje, maar nu is die nog sterker.’

Oftewel:
  Veilig? Nee natuurlijk voelt niemand in Nederland zich nog veilig. Er kan van alles gebeuren. In alle steden in Nederland. Die angst was er altijd een beetje, maar nu is die nog sterker.

En:
  ‘De zichtbare schade bij het pand is aanzienlijk’, zegt Fatah Samir (42), ‘maar de onzichtbare schade is nog veel groter. Dit is een verschrikkelijke ervaring, we zullen dit niet snel vergeten.’

Oftewel:
  De zichtbare bloedbad is schokkend, maar de onzichtbare schade is nog veel groter. Dit is een verschrikkelijke ervaring, we zullen dit niet snel vergeten.

En:
  ‘Wie weet gaat het de volgende keer niet om brandstichting’, zegt Mohamed Ahrazi (55), ‘maar komt er iemand met een geweer, zoals toen in Nieuw-Zeeland.’

Oftewel:
  Wie weet gaat het de volgende keer niet om een paar individuen, maar komt er massaal bloedbad zoals in Parijs met de Bataclan of New York met 9/11.

En:
  ...    De politie arresteerde al snel een man die naar vuur rook. Om sporen veilig te stellen ‘plakten agenten direct de handen van de verdachte af’, meldde de politie later. Het ging om een 40-jarige man die bij de instanties bekend was ‘vanwege verward gedrag’.
    Dat het om een verwarde man zou gaan, roept onbegrip op bij de moskeegangers. Ze krijgen de indruk dat het klein gehouden wordt.    ...
    ‘Als er een moslim bij een incident betrokken is, noemt iedereen het meteen een terroristische aanslag’, zegt Youssef Guennaoui in de koffiekamer. ‘Een Nederlander is altijd een verwarde man.’

HOE.IS.HET.MOGELIJK?!!!
    Het is precies andersom.
    Hoe moet je daar nu mee omgaan?
    Hoe kan je daar nu mee omgaan?
    Dat laatste kan maar op één manier: zo veel totaal onbegrip is voor geen enkele redelijke manier benaderbaar.
    Wat er overblijft, is simpel: boedelscheiding.
    Remigratie.
  ...    ‘Dit is echt een aanslag op moslims’, zegt secretaris Khouakhi. ...

Remigratie.
  ... de meeste moskeegangers ... zien een patroon, ze wijzen op de bedreigingen die andere Nederlandse moskeeën de laatste weken ontvingen. ...

Remigratie.

Weer een uitermate sterk en schijnbaar onovertrefbaar voorbeeld. De aanleiding: NRC heeft een artikel gepubliceerd met de "onthulling" dat de NCTV moskeeën in de gaten houdt.
    Hun heilige plicht, ter bescherming van de burgers tegen het geweld, de terreur en de jihadgang van de moslims.
    De Volkskrant, als globalistische, nomadistische, joodsistische en Joodse krant volledig solidair met de moslims, noteert hun "verontwaardigde reacties" (Volkskrant.nl, 24-10-2021):

En (de Volkskrant.nl, 25-10-2021):

Kiest u zelf maar welk van de twee koppen u het meest schunnig vindt.
    Andermans lijf en cultuur terroriseren, en dan klagen dat je in de gaten gehouden wordt ...
    Moslims hebben een nieuw begrip op de markt gebracht: anti-empathie.
    Het tegenovergestelde van empahtie.
    Dus niet "geen empathie", maar "negatieve empathie".
    Hm, is dat niet gewoon hetzelfde als "wantrouwen"?
    Zie die tweede kop.
    Waar je trouwens ook een vorm van bekentenis in kan zien: de overheid onderzoekt natuurlijk mogelijke bronnen van terreur, en de moslims trekken de schoen aan in de veronderstelling dat ze af willen van de onthodoxe islam.
    Voor het mooi nog wat persoonlijke uitspraken (de Volkskrant, 25-10-2021, door Ashwant Nandram):
  Reportage | Moslims reageren op 'stiekem' onderzoek

'Wil overheid af van orthodoxe islam?'

Zeker tien gemeenten deden stiekem onderzoek naar islamitische burgers. Dit wijst op een diep wantrouwen van de overheid, en de moslimgemeenschap voorspelt dat dat gevolgen zal hebben.


'Ik voel me belazerd.' De 25-jarige Amsterdamse student - sprekende bruine ogen, imposante baard ...

Oftewel IS-baard.
  ... wil geen naam in de krant, maar zijn verontwaardiging verbergt hij niet. 'Ik kom regelmatig in de moskee. De deur staat open voor iedereen. Dan is het toch niet te geloven dat mensen daar misbruik van maken? ...

Oftewel:
  De grens staat open voor iedereen. Dan is het toch niet te geloven dat moslims daar misbruik van maken?

En ...
  '... Als ik daar het gebed verricht, vraag ik me sinds deze week af: wie zit er naast mij?'

Oftewel:
  Als ik daar op straat loop en zo'n IS-baard zie, vraag ik me sinds al die aanslagen en terreur af: wie loop er naast mij?

Oftewel:
  ... Een 37-jarige Tilburger (ook al geen naam in de krant) is vooral geschrokken van het wantrouwen van de betrokken gemeenten. 'Als er signalen zijn dat mensen radicaliseren, moeten inlichtingendiensten vooral onderzoek doen. Maar er waren geen concrete aanleidingen. .. '

Geen aanleidingen ...
    Aanslagen, terreur, jihadgang ...
  '... geen concrete aanleidingen. Moet je je voorstellen hoe groot het wantrouwen naar moslims is om stiekem tot zo'n onderzoek over te gaan.' ...

Precies gespiegeld.
    En hij geeft ook precies aan wat de reactie van de overheid eigenlijk moet zijn:
  ... Hij vreest dat dit juist radicalisering in de hand werkt. 'Ik hoor nu om me heen: als de overheid mij niet vertrouwt, dan houdt het op. En het wrange is: ik heb daar geen goed antwoord op.'

Uitzetten.
    Wegens gevaarlijk.
    En dat allemaal omdat ze van begin af aan nooit is verteld wat hun cultureel-maatschappelijke positie is: ze zijn barbaren uitleg of detail .
    In plaats daarvan is door media als de Volkskrant ...
  ... Afgelopen week onthulde NRC dat zeker tien gemeenten stiekem onderzoek lieten doen naar moskeeën en islamitische organisaties. ...

... en NRC voorgehouden dat de sociaal-cultureel gelijkwaardig zijn.
    Lijdende aan het syndroom van Münchhausen-by-proxy uitleg of detail .
    De moslims waren natuurlijk al geestesziek, en zijn dat nog veel meer gemaakt door de globalistische, nomadistische, joodsistische en Joodse media.

Een klassiek gevalletje (de Volkskrant, 16-02-2022, door Yasmina Aboutaleb):
Theater

Dilan Yurdakul schreef een monoloog over de moord op de 16-jarige Hümeyra in Rotterdam

Actrice en theatermaker Dilan Yurdakul (30) zag het op het late avondnieuws van 18 december 2018. Ze was net thuis van een voorstelling en had de tv aangezet. Een 16-jarig meisje, doodgeschoten door haar ex-vriend in het fietsenhok van haar school in Rotterdam-West. Hümeyra, heette ze.
    Hümeyra was, net als Yurdakul, een meisje met Turkse wortels. ...

Partij 1: allochtoon. Partij 2: allochtoon. Partij 3 (versie de Volkskrant, deel 1):
Eind 2018 werd het Turks-Nederlandse meisje vermoord door een stalker.

... haar ex-vriend haar stalkte, bedreigde en mishandelde.

Partij 3 (versie de Volkskrant, deel 2):
... In Niet gezien, niet gehoord denkt Hümeyra terug aan de eerste weken toen zij en Bekir E. elkaar ...
    ... Bekir E. bleef haar bellen ...

Partij 3 (versie de Volkskrant, deel 3):
Tussenstuk:
Bekir E.

Bekir E. werd in 2019 onderzocht door het Pieter Baan Centrum.

Partij 3 (versie via een nieuwsmedium) (GeenStijl.nl, 14-11-2019, uitleg of detail ):

Partij 3: een allochtoon.
    Goed, drie partijen, drie allochtonen. Dus wie heeft de schuld:
... Drie keer deed Hümeyra aangifte. ...
    Yurdakul denkt dat Hümeyra's Turks-Nederlandse afkomst de reden is dat de zaak werd onderschat. 'Was dit ook gebeurd als Hümeyra uit het Gooi kwam?', zegt Yurdakul, 'Ik denk het niet.' ...

Eindeloos is het aantal soortgelijke verhalen met alleen blanken als de partijen.
    De aanwezigheid van deze stam van totaal empathieloze, haatdragende en wraakgierige mensen uit het totaal empathieloze, haatdragende en wraakgierige Midden-Oosten is een dodelijke gevaar voor onze maatschappelijke rust.

Je kan uit hoofde van ruimtegebrek niet alles opschrijven wat moslims uit hun mond laten komen, maar de volgende twee dames maken het wel weer heel erg bont. Nummer 1 (Twitter.com, 30-04-2022, uitleg of detail ):

Iemand uit de haatzaai-godsdienst die anderen beschuldigt van haatzaaien ...
    En nummer 2 (GeenStijl.nl, 07-05-2022, door Van Rossem , uitleg of detail ):
  GroenLinks-Kamerlid Kauthar wint Paul Rosenmöller Prijs

Het échte slachtoffer van de moord op Fortuyn


Iemand uit de terroristen-godsdienst die iemand die geen terroristen-godsdienst wil de dood toewenst.
    Deze laatst werd ook door anderen en op een welbespraakte manier op haar gevoel voor empathie gewezen (GeenStijl.nl, 08-05-2022, door Bas Paternotte, uitleg of detail ):
Bassiehof - Weet u wat ook traumatiserend was?

Houd toch een beetje rekening met Kauthar Bouchallikht, lui

Weet u wat ook traumatiserend was? De beelden van de instortende WTC-torens toen moslimterroristen met hun gekaapte vliegtuigen duizenden de dood injoegen. De laatste woorden van Kevin Cosgrove die de alarmcentrale aan de lijn had toen hij vanaf de 105e verdieping van de Zuidelijke Toren om hulp smeekte totdat het donderend geraas van het ineenzakken van de toren hoorbaar werd en de verbinding verbroken. Dat Pim Fortuyn op laffe wijze werd geëxecuteerd door de extreemlinkse milieuterrorist Volkert van der Graaf. Dat diezelfde avond nog de Wageningse GroenLinks-wethouder Jack Bogers met de club Milieu Offensief belde om te zeggen dat de dader hún Volkert was. Daardoor maakte hij het politieonderzoek kapot. Later moest Bogers een boete van 500 euro betalen en kreeg hij een gemeentelijke onderscheiding.

Het moment dat duidelijk werd dat collega Theo van Gogh was neergeschoten, gekeeld en gestoken door de moslimterrorist Mohammed Bouyeri. Die zomerdag in 2007 dat een politieagent zei dat ik mijn kantoor-werfkelder in Utrecht niet mocht verlaten omdat er een zelfgemaakte bom was aangetroffen in het hoofdkantoor van DWARS even verderop en de EOD de Oudegracht had afgesloten. Jesse Klaver was toen overigens secretaris van de jeugdbeweging van GroenLinks.

De bomaanslagen op de marathon van Boston in 2013 gepleegd door moslimterroristen/broers Tsarnajev en het beeld van de 29-jarige Krystle Campbell levenloos op haar rug, de ogen open. De islamitische aanslag in 2015 die een groot deel van de redactie van Charlie Hebdo het leven kostte; de video van het achteloos doodschieten van de toegesnelde politieagent en reeds gewond geraakte Ahmed Merabet. De zwarte vrijdag in november later dat jaar toen er maar liefst zes aanslagen in Parijs plaatsvonden met als dieptepunt de executies in concertzaal Bataclan. Het verhaal van de kennis die tot in detail beschreef hoe hij op het terras van restaurant La Belle Équipe in het 11e arrondissement werd neergeschoten, 19 gasten om hem heen minder gelukkig. De vele moslimaanslagen die daarna plaatsvonden in West-Europa en de bijbehorende beelden van uiteengereten, neergeschoten of aan stukken gereden lichamen van mannen, vrouwen en kinderen. De honderden ISIS-filmpjes van de meest gruwelijke moorden uit naam van de islam.

Dus ja, ik begrijp GroenLinks Kamerlid Kauthar Bouchallikht en haar trauma's wel. Het moet niet leuk zijn geweest om als 7-jarige de opkomst en ondergang van Pim Fortuyn meegemaakt te hebben en dan opeens met zo'n dekselse televisieserie geconfronteerd te worden.

Arm kind.

Alweer zo een uitstekende geformuleerde onderbouwing voor het streven ze allemaal uit dit land te verwijderen.

Hamas heeft een succesvolle aanval gedaan op Israël, en iedereen is in alle staten. Vooral de politiek-correcten die sympathieën hebben voor beide partijen. Met diverse verhelderende effecten, en hier is er zo eentje (de Volkskrant, 11-11-2023, door Rob Vreeken):
Strijd Israël - Hamas

Analyse | Een maand oorlog

Voor empathie is aan beide kanten geen ruimte meer

Brullen van de lach!!!
    "Ze hebben nooit empathie gehad!!!"
    Bij beide partijen is de capaciteit tot empathie zo bijna nul dat je het gerust nul kan noemen.
    Ze zijn in bepaalde omstandigheden solidair binnen de eigen groep, maar dat noem je geen "empathie".
    In de woestijn heb je geen empathie.
    En dat staat er zelfs bijna:
Empathie is een van de slachtoffers van de Gazaoorlog. Israëliërs en Palestijnen staan onverzoenlijker tegenover elkaar dan ooit.

En dat van iemand die sympathieën heeft voor beide partijen.

Mede naar aanleiding van die oorlog In Palestina gaat een gemengd groepje jonge lieden de scholen langs met een boodschap van begrip (de Volkskrant, 27-12-2023, door Iva Venneman):
De Verbinders

'Achter iedere mening, hoe kwetsend ook, schuilt een mens'

Ze leerden elkaar kennen op een bijeenkomst waar Joodse en islamitische Amsterdammers in gesprek gingen over het geweld in Israël en Gaza en herkenden elkaars pijn. Om ook andere jongeren nader tot elkaar te brengen, begonnen ze de campagne #deeldeduif, waarmee ze onder meer scholen bezoeken.


...    Selma (25, onlangs afgestudeerd in conflict-studies) is samen met Oumaima (22, student orthopedagogiek), Boaz (24, student ondernemerschap) en Noa (23, student psychologie) op de dinsdagochtend voor Kerst in de auto gestapt om vanuit hun woonplaats Amsterdam naar Drachten te rijden. Hier geven ze de hele dag gastlessen over dialoog en verbinding.    ...

Dit soort dialoog en verbinding:
... vertelt Oumaima, geboren en getogen in Zaandam. 'En een leerling vroeg waarom ik mijn hoofddoek niet gewoon afdeed. Ze hadden niet door hoe kwetsend dat voor mij was.'    ...

Brullen van de lach!!!
    Oumaima, geboren en getogen in Zaandam, heeft nul komma nul door hoe kwetsend die hoofddoek is ("Moslim = superieur").
    Moslims kennen geen empathie waar ze ook geboren en getogen zijn.
    De islam is de zin van hun leven.
    Einde verhaal.


Naar Islam, cultuurbeelden , of site home ·.

18 jun.2018