Bronnen bij Cultuur, integratie, islam: schoolprestaties
De onderwijs-prestaties van de islamitische leerlingen zijn het eindresultaat
van een keten van processen. Eerst is er dus de islam die fundamenteel in
strijd is met de wereld bevragen dus wetenschap dus onderwijs en leren. De
islam heeft als de antwoord op alle vragen, dus je hoeft niet verder te
zoeken. Dus te leren. Zichtbaar in meer wetenschappelijke beschouwingen als
een aanzienlijk verminderde intelligentie
.
De islam geeft deze houding aan de moslims die
kinderen hebben: de moslim-ouders
. En de moslim-ouders stimuleren daarom hun kinderen niet tot leren en
daardoor leren de kinderen slecht of niet.
Hier de bronnen van dat
laatste. De eerst komt van een rabiaat politiek-correct persoon
(de Volkskrant, 21-03-2006, column door Pieter Hilhorst):
Dat kan ook niet:
Hun leven is in de hand van Allah, en daarna in dat van hun ouders en
familie.
Dit is de tweedeling uit de titel: die van autochtoon-allochtoon. Wel en
niet geloof in leren..
Dat uit zich natuurlijk op allerlei manieren, met als meest duidelijke
uiting de relatief erg hoge schooluitval (de Volkskrant, 29-03-2008, door Pieter Winsemius):
De WRR is een zeer multiculturalistische club, dus mag
Pieter Winsemius niet schrijven dat de groep waar hij over schrijft
voornamelijk uit allochtonen bestaat.
In het volgende artikel staat dat wel (DePers.nl, 07-02-2010):
Overigens is het de vraag of investeren in onderwijs iets doet aan vermindering
van de tweedeling: die extra uitgaven betekenen extra inspanningen, en extra
inspanningen leiden tot de meeste vooruitgang bij degenen die het meeste
kunnen en willen
...
Maar ook onder degenen die niet uitvallen zijn er natuurlijk
grote problemen - omdat deze incompetentie zich natuurlijk
voortzet over het hele spectrum (de Volkskrant, 11-04-2008, van verslaggever Gerard Reijn
Oftewel: het verdoezelen van de slechte resultaten van allochtonen.
En dit is de uitkomst van het verdoezelen (de Volkskrant, 02-12-2008, column door Aleid Truijens):
En helemaal aan het andere einde van het spectrum, daar waar ze zelf
gaan organiseren. als eerste probleem stuit je dan op andere zaken (de Volkskrant, 14-11-2008, van verslaggever Robin Gerrits):
De islam is als een overal uitzaaiende kanker.
Het gaat hier, naast die andere kenmerkende zaken, om de
onderwijskwaliteit. Dat werd in de schriftelijk berichtgeving
onderbelicht, maar in een RTL4-Journaal uitzending bleek dat het
aantal zwakke scholen in het algemeen in de enkele procenten ligt, en bij
islamitische scholen rond de 15; het aantal zwakke scholen was iets als 10
en 35. Zie ook het volgende voorbeeld (de Volkskrant, 24-02-2010):
Hier nog een enkel geval.
Maar een paar maanden later kwam de actualiteitenrubriek Eén Vandaag
met een
reportage gemaakt over het zwakke islamitische onderwijs als geheel (05-04-2010)
. Uit de reportage: Voor de hele stad Amsterdam gaat 51 procent van de
leerlingen naar HAVO/VWO - voor Marokkanen is dat 13 procent ...
En een klein half jaar later valt het doek ... (de Volkskrant,
25-06-2010, ANP):
... voor dit geval.
En dit is beslist geen incident (de Volkskrant, 05-10-2010, van verslaggever Robin Gerrits):
Hieronder zijn alle allochtone groepen geschaard, maar
daarvan maken de moslims een zeer groot deel uit.
Dit soort berichten wordt in de politiek-correcte media regelmatig
gewisseld met beweringen "Dat het best wel goed gaat, vooral met de meisjes"
(de Volkskrant, 25-03-2011, van verslaggever Robin Gerrits
Maar voor u nu gaat applaudisseren, eerst even de cijfers,
treffend weergegeven in de bijbehorende grafiek:
En uit deze grafiek blijkt meteen dat die tekst niets meer is dan vuige
multiculturalistische propaganda. De cijfers zeggen het volgende:
"Islamitisch onderwijs is iets minder dramatisch slecht geworden.". De
tussentitel zegt ook nog waarom het een ietsje minder slecht is geworden:
door het toezicht van blanken. En, zie hierboven, de daaropvolgende sluiting
van een aantal zeer slechte scholen. Kortom: alle reden om door te gaan met
die sluitingen. En dit moet dan nog gecorrigeerd te worden
voor de factor "Niet geteste leerlingen" - de allerzwakten die men niet aan de
testen laat deelnemen om de cijfers niet te zeer te drukken ...
Een voorbeeld uit het buitenland van de nefaste invloed van islam op
onderwijs (de Volkskrant, 31-10-2012, door Michel Maas):
En van eerder gepubliceerde cijfers
is al geruime tijd bekend dat islamitische landen op al dit soort cognitieve
zaken hopeloos onderpresteren.
Een bevestiging daarvan (de Volkskrant, 12-06-2013, door Ianthe Sahadat):
Waarom willen Amsterdam en Rotterdam
dat? Omdat ze te maken hebben met het hoogste percentage allochtone
leerlingen, en het hoogste percentage geen-diploma-halers. Dus willen de
bestuurders dat aanpakken. Hier is wat de mensen die met de allochtonen
omgaan er van zeggen:
Bij autochtonen werkt het wel, of althans: goed genoeg. Bij allochtonen
niet. Die hebben een veel kleinere motivatie tot leren. Vanwege de voor de
hand liggende reden: die groep, de onderkant, is er veel minder goed in.
Waar je niet goed in bent, is absoluut niet leuk om te leren.
Hier nog zo'n bevestiging dat het om levenshouding gaat (de Volkskrant, 22-04-2014, van correspondent Patrick van
IJzendoorn):
De moslims zijn een culturele vijfde colonne
, en gezien de meegevendheid van de elite: een levensgevaarlijke vijfde colonne.
De correspondent in Frankrijk is een rabiate
multiculturalist, die alleen maar het goede in moslims ziet. Vermenig het
onderstaande dus allemaal met een factor tien de ongunstige kant op (de Volkskrant, 26-01-2015, van correspondent Peter Giesen):
En daarna begint het goedpraten:
Dus te vertalen in: een enkeling betoont zich gematigd, zoals de voorbeelden
al uitvoerig hebben laten zien - zelfs in Nederland
. En dat komt allemaal door dit:
En hier staat dus de grote leugen: het is niet 'sociale afkomst', maar
"culturele afkomst" - moslims en negers kunnen niet meekomen in het
onderwijs, en vandaar die sociale achterstand, en vandaar die
complottheorieën, en vandaar die banlieuerellen. En
hier hoe deze ondermijning van de Franse schoolcultuur eruit ziet (de
Volkskrant, 06-01-2014):
En in wat meer detail:
De foto is in de school waar de film Entre les murs
is opgenomen, een film die de ongeschiktheid van de niet-westerse jeugd voor
onderwijs toelicht en onderstreept. Onbedoeld, natuurlijk.
Hier een moslim
die zelf uitlegt hoe hard het gaat bij het doorlopen van het onderwijsgebouw
- Joop.nl publicist en Nederlandhater Abdelkarim El-Fassi
(de Volkskrant, 23-02-2015,
door Robert Vuijsje)
Oftewel: ze krijgen
extra kansen maar blijken niet geschikt. Want anders zouden er meer
overblijven.
Nog een bron aangaande de houding (de Volkskrant,
28-03-2015, door Guido van Eijck):
Albeda College ... Zo zwart
als roet. Het feit dat de Volkskrant zorgvuldig níet noemde. En
over liegt:
De fictieve representatieve leerling heet natuurlijk Mohammed El-Rifgebergte. Of
Stanley Paramaribo.
Maar het artikel bevatte ook nog wat echte informatie:
De onthulling van sprookjes die het tegendeel beweren. Het wordt níet
beter. Net als de gevolgen:
Gevolgd door een fraaie carrière in de criminaliteit of andere vormen
van verrijking van de Nederlandse cultuur.
Uit
dezelfde serie het zoveelste bewijs van de reden waarom allochtonen minder
werken: dat is omdat ze niet willen werken. Wat dus begint op
school (de Volkskrant, 11-04-2015, door Guido van Eijck):
Dit ziet er voor de niet-ingevoerde lezer nog neutraal uit. Maar neem de
kop en een tussentitel van de webversie:
Dan zien al meer mensen het. En met het tussenstuk van de krantenversie:
Dan moet toch bijna iedereen het wel snappen. Want wat is er in die
twintig jaar nog meer gebeurd op deze scholen? De populatie is veranderd van
voornamelijk autochtoon naar voornamelijk allochtoon. En, ergens in een
tussenpassage staat het zelfs:
Dat begin luidt juister geformuleerd:
Vandaar dat men ook geen natuurkunde en biologie wil doen. En je geen
moslims in Naturalis ziet. Net als in de tuinbouw,
waar ook veel werk is, willen moslims ook niet in de techniek werken. Dat is
beneden hun stand. Als ze zeggen dat ze willen werken bedoelen ze slechts de
helft daarvan: ze willen geld ontvangen. Het bijbehorende werk zijn ze niet
in geïnteresseerd, en is hooguit een noodzakelijk kwaad. Dat is een van de
hoofdredenen dat islamitische landen zo arm zijn. Net als Afrika. En dat ze
dus naar hier komen.
En ze bederven de kwaliteit (de Volkskrant, 27-02-2016, colum door Aleid Truijens):
De oorzaak:
Stel inhoudelijke eisen, en de allochtonen verdwijnen. En het gaat hier
voornamelijk om moslims. Sowieso is de groep creolen ongeveer half zo groot,
en die gingen toch al nauwelijks door in hun schoolcarrière.
En andersom: stel je die eisen niet, dan krijg je dit:
Auteur Aleid Truijens is van de oude school, dus vindt dit:
Bevestigend: diversiteit en kwaliteit zijn tegenstrijdige factoren.
Hier zijn de cijfers (Telegraaf.nl, 06-12-2016):
De oorzaak volgens de
onderzoekers:
De werkelijke oorzaak de allochtone instroom, natuurlijk: de moslims zijn
niet geïnteresseerd in natuurwetenschap vanwege hun geloof (en creolen kunnen het
niet). Dus.
En hier waarom het acht nooit goed zal komen (de Volkskrant, 10-12-2016, door Tjerk Gualthérie van Weezel, Kaya Bouma
Op koranlessen wordt ze precies het tegenovergestelde geleerd van de westerse
waarden, samen te vatten als "rationaliteit". Zolang
de politieke-correctheid weigert te zien waar het probleem ligt, zal het
nooit goed komen.
En, we zijn al in 2018, het zoveelste bewijs dat
"het" niet goed zal komen (nrc.nl, 05-01-2018, door Arlen Poort
):
Gossie, zou het echt ...? De tegenwoordig nog
rabiater dan de Volkskrant politiek-correcte NRC Handelsblad oftewel NSB
Halalblad probeert de schuld dan ook nog af te schrijven op het racisme van
de blanken, maar dat alleen maar zien hoe wanhopig men aan het worden is.
De cijfers geven nog wat details:
Dit negeert grotendeels "Het ligt aan inkomen/-sociale klasse" argument.
En kijk nog een goed naar de grafieken - in
combinatie met deze:
Het verschil hangt ook af van wat men test. En wel zo: naarmate het
geteste abstracter oftewel cognitiever is, is het verschil groter: taal is
cognitiever dan lezen, en rekenen is cognitiever dan taal.
Het gaat om cognitieve vaardigheden. En bij de moslims
zijn die dus minder door hun moslim-zijn (de zwarten hebben een ander
probleem, te beginnen met een nog veel slechtere motivatie).
In de onderzoekswereld vindt men steeds weer nieuwe taal om met het
probleem om te gaan (de Volkskrant, 30-09-2019, door Frank Cörvers,
hoogleraar Onderwijsarbeidsmarkt Tilburg/ Maastricht, en Djoerd de Graaf,
coördinator onderwijsonderzoek SEO Economisch Onderzoek):
Brullen van de lach!!! Een 'complexe
leerlingenpopulatie' ... Even verderop bijna net zo
aardig uitgewerkt:
Oftewel: scholen met een 'complexe leerlingenpopulatie' zijn scholen
waar 'gezinsproblematiek en taalachterstand' meer voorkomen.
En nadat we weer uitgelachen zijn: - gezinsproblematiek = geen vaders =
zwarten
- taalachterstand = breder-dan-hoog hoofddoekmoeders = moslims
.
Hier een blik aan de basis (het gaat over beide smaken der
geïmporteerde gekleurde beschaving). aanleiding: de coronacrisis en twee maanden
gesloten scholen (de Volkskrant, 12-05-2020, door Kaya Bouma):
De standaardverhalen over de allochtone integratie. Hier de
werkelijkheid, deel 1:
Er is geen opvoeding, thuis. Les nummer 2:
Er is geen opvoeding, thuis.
Met nog een bevestiging (de Volkskrant,
15-05-2020, door Ciska Schippers):
... kwetsbare kinderen. Nu is, vanwege dat eerdere
onvoorzichtige artikel wat natuurlijk veelgelezen werd omdat daar de
allochtone achtergrond heel duidelijk uit bleek, de taal wat aangepast:
allochtone kinderen zijn nu 'leerlingen uit de armere gezinnen' geworden,
als het voluit moet, en 'kwetsbare kinderen' in de afkorting.
Maar dat het om allochtonen gaat, is ook hier volkomen duidelijk:
Kanaleneiland ... Zo zwart als roet ... (kan deze redactie uit eigen
ervaring getuigen). En nog duidelijker:
Oftewel: 'kwetsbaar' is een volkomen synoniem van "achterlijk".
Net als 'leerlingen uit de armere gezinnen'. Of in
deze context: allochtonen geven hun kinderen geen schoolopvoeding mee.
Naar Cultuur, integratie, islam
, of site home
·.
|