Bronnen bij Culturele gelijkheid, creolen: presteren, intellectueelInleiding Verschillen in presteren tussen etnieën zijn een bijzonder heet hangijzer, sinds de dominantie, al enkele decennia schrijvende 2018, van de ideologie van "De Gelijkheid der Culturen". Dit geldt extra voor intelligentie, omdat het de meest zuiver meetbare menselijke (geestelijke) eigenschap is.Ondanks dat taboe is de uitkomst van alle verzamelde onderzoeken naar intelligentie duidelijk: iedere wetenschapper geeft toe dat die een aanzienlijk verschil in IQ laten zien, zie bijvoorbeeld dit (volkskrant.nl, 25-09-2014, webblog, door Mark van Vugt, evolutionair psycholoog en hoogleraar aan de Vrije Universiteit Amsterdam ):
Andere gegevens zijn verzameld hier . Die gegevens en overige (zie bijvoorbeeld hier ) plaatsen het gemiddelde ergens tussen 70 en 85. Merk daarbij op dat dit puur cognitieve (de meeste logische en wiskundige) capaciteiten meet, en dat op het vlak van het dagelijkse "gezonde" verstand de verschillen vermoedelijk kleiner zijn. Tegen directe metingen kan dus ook ingebracht worden de vraag wat ze in de praktijk betekenen. Daarom de verzameling hier, bestaande uit gegevens uit de praktijk die niet vergaard zijn in het kader van intelligentie, zoals de aanwezigheid van zwarten in technische hobby's, op techniek-beurzen, in schaaktoernooien, en dergelijke. En alle natuurwetenschappelijke en andere meer cognitieve opleidingen. Dit laatste aantonende het grote belang van deze zaak voor maatschappelijke discussies zoals die over werkloosheid en arbeidsdiscriminatie, gezien het feit de arbeidseisen in de westerse maatschappij steeds cognitiever worden. Gegevens "Er bestaan geen verschillen tussen culturen en etnieën die in verband kunnen gebracht worden met termen als 'presteren' ", volgens de culturele antropologie, het multiculturalisme en de politieke-correctheid. Een uitspraak die volstrekt in tegenstelling is tot het idee van evolutie, wat volgens alle wetenschappelijk denkende mensen ook van toepassing is op de menselijke sociologie. En in tegenspraak met alle bekende globale gegevens .Nu is er op dit punt ook een betoog mogelijk dat het principieel niet deugt om over dit soort verschillen te praten. Hier is de weerlegging van dat argument (de Volkskrant, 29-08-2015, door Haro Kraak):
Vanaf 'Taylor' direct te vertalen in: En hierin is geen draad verschil ten opzichte van het muziek-verhaal. En er zijn eindeloos veel van dit soort muziek verhalen - over negers die beter "swingen". Ten bewijze van de juistheid van de analogie, dat wil zeggen: het bestaan van culturele verschillen op andere vlakken naast muziek ook inhoudende intellectuele prestaties, hier een aantal bewijzen verzameld met de meest wetenschappelijke methode denkbaar: uit onafhankelijke gegevens oftewel data mining , met behulp van de internet-zoekmachine, en gebruik makende van gereedschap dat die verschillen op onmiskenbare en volkomen controleerbare wijze laat zien: met beelden. En de derde wetenschappelijke methode gebruikt om fouten te elimineren, is die van de vergelijking: er wordt niet gekeken naar één zoekresultaat, maar naar de verschillen tussen twee die in de relevante factor verschillen. En als vierde gereedschap voor dit speciale geval waarin rassenvooroordeel uitgesloten moet worden, zijn de eerste voorbeelden gekozen uit het maatschappelijke gebied van de Amerikaanse professionele sport, omdat daar één en slechts één ding telt: winnen (op plaats twee, drie, vier, vijf en zes staat ook "winnen"). Ze kennen zelfs geen "gelijk spel". Als ze de duivel of mongolen kunnen inzetten zullen ze het doen, als het maar leidt tot winst. Oftewel: er is totaal geen rassenvoorkeur. Het eerste voorbeeld komt uit American Football, een sterk atletische sport: De "linebacker" waarop gezocht is, is een verdediger waarvoor kracht belangrijk is. Het tweede voorbeeld: De "wide receiver" is een aanvaller die de hoge bal moet vangen en scoren op snelheid. Maar American football heeft ook een positie waarop tactisch en strategisch inzicht essentieel is. De man die de bal verdeelt aan de rest van het team. Een man ook die lijnen uitzet. Oog heeft voor wat er gebeurd is zodat hij zijn tactiek kan aanpassen. Die positie heet quarterback: Let alleen nog even op het zoekvenster. Er staat niet "white quarterback". De plaatjes spreken voor: op de atletische posities vindt je vrijwel uitsluitend zwarten - op de Amerikaanse bevolking als geheel vormen ze een zevende deel. Op de positie die meer organisatorische en intellectuele capaciteiten inhoudt, vindt je een ruime portie blanken. Een tweede vergelijking waarin de verschilfactor versterkt is. Dat wil zeggen: een atletische sport wordt vergeleken met een intellectuele sport. Voor de atletisch sport is, ter vermindering van de mogelijkheid van voorinstelling, een andere sport gekozen, NBA basketbal. "NBA" staat voor de professionele Amerikaanse basketbalcompetitie: de lange mannen. Hier zijn ze: De spelers zijn bijna allemaal zwart. De keuze van de intellectuele sport is voor de hand liggend: Inderdaad: schaakspelers. Dus versterk de verschilfactor van intellectuele vereiste, en je ziet een versterkt verschil in representatie tussen blank en zwart. Overigens hebben de creolen wel een keer een goede damspeler voorgebracht, een nog abstractere sport - een Senegalees genaamd Baba Sy (1935-1978; Wikipedia). Het kán dus wel - het gebeurt alleen niet (oftewel: dusdanig weinig dat je het "niet" kan noemen). Het idee dat dit allemaal beperkt zou zijn tot het maatschappelijke veld van de sport, is natuurlijk volstrekt absurd. Als bewijs daarvan een voorbeeld uit een maatschappelijk veld waar evenzeer als bij sport geldt dat alleen prestaties tellen, namelijk de wereld van de ICT, en met name die van het programmeren. Als programmeur hoef je zelfs, strikt genomen, nooit lijfelijk op je werk te verschijnen (veel programmeerwerk wordt tegenwoordig gedaan in India) en je kan je indien gewenst als persoon verbergen op vele manieren. Als je maar je programmeerwerk inlevert bij je baas of opdrachtgever. En de meest gewilde en meest op prestatie-gerichte baas is Google. Het bedrijf. En Google kijkt dus ook slechts naar één en slechts één ding: hoe goed kan je programmeren? Hier is het resultaat (Trouw.nl, 29-05-2014, AP):
En dat wil niet zeggen dat ze het niet proberen:
Oftewel: ze kunnen het gewoon niet. Zie boven. Commentaar uit die hoek:
Het is niet een tiende zo gecompliceerd als het percentage negers in gevangenissen terugbrengen naar evenredigheid, of het percentage weglopende vaders in de enkele cijfers krijgen . Eerst moeten die eerste twee dingen goedkomen, en dan pas kan je aan die Google-baantjes gaan denken. Overigens: pas later kwam in de geest van de redactie het volgende op: hier zijn de Aziaten volstrekt afwezig. Misschien is het oorspronkelijke rapport, maar niet in ieder geval niet deze Nederlandse weergave. De reden daarvan is volkomen duidelijk: Aziaten doen het wél goed - bij Google. En de rest van de ICT. En het noemen van het goed-doen van Aziaten, toont onmiddellijk aan dat het slecht-doen van creolen en latino's niets met discriminatie door blanken te maken heeft. Het weglaten van de o zo relevante Aziatische cijfers toont aan dat als er in dit geval en in dit bericht sprake is van racisme, het anti-blank racisme is. De conclusie heeft zichzelf al geschreven: op het vlak van intellectueel presteren scoren creolen laag. Ongetwijfeld de hoofdreden dat ze op het vlak van het vinden van werk in de huidige moderne maatschappij ook zo laag scoren: de steeds hogere wordende inhoudelijke eisen kunnen ze niet aan voldoen. Soms uit het zich op absurde manieren. Het halfgevoelde besef van de achterstand leidt tot gedrag dat de achterstand bevestigt (Volkskrant.nl, 24-09-2015):
Dat doet denken aan de grap van Petrus en de schaakmeester. Petrus ging terug naar Aarde om mensen te troosten. Na al vele gevallen geholpen te hebben met troostende woorden, zag Petrus een huilende man op een bankje in een park. "Wat is er mis, beste man?" "Nou, ik ben schaakmeester en ik heb mijn partij verloren" Waarop Petrus zich naast hem vleidde, en meeschreidde. Intelligentie bestaat natuurlijk niet alleen uit kunnen rekenen. Ook in IQ-tests komt een veelvoud aan soorten tests voor, minstens de helft van de verbale soort. Iets waar nerds zoals programmeurs niet in uitblinken. Dus zou je verwachten dat gekleurden en met name creolen op dit vlak relatief beter zouden scoren. Ook hier weer een praktijkmeting (DeCorrespondent.nl, 21-10-2015, door Karel Smouter - Correspondent Migratie, Religie & Mensenrechten
De Correspondent is een webpublicatie. Opgericht door Rob Wijnberg toen deze bij nrc.next ontslagen werd als hoofdredacteur. Rob Wijnberg is van Joodse huize en overeenkomstig uiterst tot rabiaat politiek-correct - zijn eerste team medewerkers en/of sympathisanten bevatte Femke Halsema en Arnon Grunbrg - de linksige politiek-correcte SS dus. Het idee dat die op enigerlei wijze gekleurden zouden discrimineren is totaal absurd. Zoals al uit de kop van dit artikel blijkt: er is sprake van het tegenovergestelde. Verderop bevestigd:
Oftewel: we wilden graag gekleurden in dienst nemen, maar er was niemand die geschikt was. Ook weer bevestigd door het volgende:
Het kan nauwelijks directer gezegd worden: het hebben van kleur telt mee in de geschiktheid voor het vervullen van een functie. Discriminatie. Racisme. Voor zo'n absurde wending moet een sterke drijfveer bestaan. Hier is die drijfveer:
Oftewel: het percentage gekleurden neemt af precies volgens de trend waarmee het intellectuele niveau van het verbale werk toeneemt. Op nieuwsredacties ligt dat al hoger dan bij algemeen schrijfwerk, en De Correspondent zegt expliciet zich te willen onderscheiden door het intellectuele gehalte van hun bijdrage aan het maatschappelijke debat - het was de kernboodschap bij haar oprichting. En ongewild bevestigen ze het nog een keer in dit artikel:
Zihni Özdil is columnist bij het NRC en (was) regelmatig bijdrager bij Joop.nl.
Nadia Ezzeroili was regelmatig bijdrager bij de Volkskrant, en is nu verslaggever bij de Volkskrant.
Tofik Dibi schrijft regelmatig in allerlei publicaties, onder andere bij Joop.nl, en komt ook met enige regelmaat op televisie.
Hind Fraihi woont in België, en publiceert in Belgische kranten. Oftwel: alle genoemden wonende in Nederland die in aanmerking komen, doen al wat in de media, en daar waar uit nood overgestapt is op een naburig land, is dat ook al het geval. Conclusie: het vat is leeggeschraapt. Er is niks meer. Het vat is leeg. Op. Flits! Oh jee: dit zijn allemaal moslims en op deze plek gaat het over creolen ... Tja ... Daar had De Correspondent kennelijk ook nog veel meer moeite mee. Hier is de enige genoemde naam:
En Mitchell Esajas kennen we ook allang van Joop.nl en opiniestukken in de Volkskrant. Ook op het verbale intellectuele vlak geldt dus: moslims scoren al bedroevend, en creolen nog slechter. Een kras voorbeeld. In Zuid-Afrika zijn al enige decennia de zwarten de baas, in een land dat met afstand het rijkst is van heel Afrkia, omdat het het langst door witten is geregeerd. Met wat ze van de witten geleerd hebben zou je zeggen dat ze inmiddels zelf hun eigen onderwijs konden organiseren. Nee, natuurlijk (de Volkskrant, 01-12-2015, van correspondent Kees Broere):
Die universiteit is een goede universiteit:
Vandaar dat die zwarten er naartoe willen - zelf kunnen ze dat soort dingen dus niet organiseren. Blijkt voor de zoveelste keer. Anders ga je niet naar een universiteit van de gehate witten die Afrikaans spreken. Oftewel: je zou dit ook bij Creolen, sociaal presteren kunnnen plaatsen. Oké, stel het volgende: "Zwarten zijn even leergierig als blanken". Stel vervolgens: "Zwarten worden geremd in hun leren door de blanken en hun instituties" . Dan luidt de conclusie: "De blanken houden de zwarten dom en achterstandig". Maar een andere conclusie luidt: "Stel volkomen en gratis onderwijs beschikbaar aan iedereen - dan maken zwarten daar veel meer gebruik van dan blanken". Hier is de werkelijkheid (de Volkskrant, 05-12-2015):
Natuurlijk staat hier geen etnie bij (het is Amerika), maar dat kan iedereen voor zichzelf invullen: "rijken" = "blanken", "rijkere buurten" = "blanke buurten" en "armere buurten" = "zwarte buurten". De waarneming luidt dan vertaald: "Zwarten nemen minder deel aan open en gratis onderwijs dan blanken". Waar direct uit volgt: "Zwarten zijn niet armer dan blanken omdat ze onderdrukt worden door blanken, maar omdat ze minder leergierig zijn dan blanken". Waar volgens de psychologie uit volgt ("Je vindt leuker waar je goed in bent, vice versa en gespiegeld"): "Zwarten leren minder goed dan blanken". Bij het volgende was het 50-50 of het nu bij "intellectueel" of bij "sociaal" moet. Eerst maar dus het stuk (Joop.nl, 27-12-2015. ):
Bij het originele artikel staat een filmpje, dat je onmiddellijk doet denken in een straattheater van een zwakzinnigeninstituut terecht gekomen te zijn. En wat betreft de gekozen zaak is zelfs Joop.nl kritisch:
Uitstekende redenen om dat boek te verbranden, maar daarvan zullen de zwakzinnigen ook weer het tegendeel vinden. Al met al van een niveau van slimheid dat ruim onder de 80 steekt. Overigens is inmiddels duidelijk geworden dat die Henriquez vooral is omgekomen doordat hij veel te dik was, door het lint ging, en is blijven worstelen tegen de politie. Ook allemaal heel erg slim ... Bij wat archiefwerk kwam toevalligerwijs nog een filmpje langs - hier is de link . Negers demonstreren in Amsterdam tegen Zwarte Piet, en het is een mongolentheater van nog ernstiger soort (met excuses aan alle leden van het Mongoolse volk, iedereen van mongoloïde afstamming, en iedereen met het syndroom van Down). Negers die gaan staan demonstreren, dat wil zeggen "aandacht opeisen in de openbaarheid", en dan tegen de journalist brullen "Heb niet lef om mij te filmen!" . En let ook op de negers die een foto maken van de filmende journalist, alsof deze iets fouts doet. Ook zichtbaar: een negermevrouw die later beweert mishandeld te zijn door politie, terwijl glashelder zichtbaar is dat dat niet het geval is. Gemiddelde niveau: beneden de 80. En daar is weer zo'n volkomen objectieve graadmeter, zijnde een geval van data-mining : de gegevens zijn verzameld voor een volstrekt etnisch irrelevant doel. Hier zijn die gegevens (de Volkskrant, 06-01-2016, van verslaggever Peter van Ammelrooy):
Dus het gaat over het voorfront der techniek. En hier is de creoolse score: Hier al zichtbaar, maar nog beter op de originele foto: de creoolse score is nul. Trouwens: de hele "diverse" score is 1, voor zover zichtbaar: midden een persoon met een Joods keppeltje. Deze extreme score komt tot stand omdat er twee factoren in het spel zijn: ten eerste de hier relevante, de intellectuele. En ten tweede: de "handwerk"-factor - het "handwerk" hier staande voor "zelf in elkaar knutselen" en dergelijke. Het hobbywerk waar je ook al nauwelijks een niet-westers gezicht ziet. Neem de eerste score "ruim" vanaf het Google-resultaat op 5 procent. En de tweede daar gelijk aan. Dan is de gezamenlijke score (vermenigvuldigen!): 0,25 procent. Ongeveer de score die je ziet in de foto. Een meer indirecte (de Volkskrant, 27-02-2016, door Michael Persson):
Vraag: Wat is het verschil tussen een 8-jarige en 18-jarige? Antwoord: de schooltijd. Tussen 8 en 18 is het zwarte kind er achter gekomen dat het niet (zo) goed mee kan komen op school, dat dat grotendeels zijn maatschappelijke carrière bepaalt, en dus rancuneus, of wrokkig, of haatdragend of gewelddadig geworden, of combinaties hiervan. Uitzonderingen: de meiden die hun leven vullen met het krijgen van kinderen op hun zestiende, en getalenteerden in sport of muziek. De vermoedelijke uitkomst bij gelijkblijvende trends, dat wil mede zggen: het liegen dat het niets met het zwarte presteren te maken heeft:
"Ik geloof dat OJ Simpson onschuldig is en wil een burgeroorlog". Nog eens eentje uit een stroom soortgelijke berichten over de verhoogde werkloosheid onder allochtonen, met name zwarten (de Volkskrant, 19-03-2016, door Jonathan Witteman en Gidi Pols):
Die kop is bijzonder leuk: in Nederland is men druk op zoek naar slimmeriken, en allochtonen en met name negers hebben het extra moeilijk om een baan vinden. Met name de volgende banen: programmeurs, cnc-verspaners, procestechnologen, accountants, computerbeveiligers, lassers, koks en timmermannen. Banen waarvoor je slim moet zijn (en moet willen werken). Conclusie: allochtonen met name negers zijn dom (en willen niet werken). Gemiddeld over groepen, dit hè, allemaal. Weer naar Amerika (de Volkskrant, 04-05-2016, column door Michael Persson):
Even een paar aanpassingen:
Intellectueel geneigde kinderen versus fysiek geneigde kinderen. Het resultaat:
En zo gaat het vanaf dat punt verder in de maatschappelijke carrière. Hier is een wetenschappelijk volledig onverantwoord verhaal. Televisie. Amerkaans. "Tacky" oftewel letterlijk "kleverig". Het programma heet "Hardcore Pawn" (Wikipedia!), gaande over een pandjeshuis, "American Jewelery and Loan", staande in een zwarte wijk. De zaak wordt gerund door een familie die redelijk dicht benaderd wat door foute mensen omschreven zou worden als "white trash". Ze zijn een toppunt van intelligentie en beschaving ten opzichte het gemiddelde van hun vrijwel exclusief zwarte clintèle. Die komen in zulke grote getale, dat het wel statistisch significant moet zijn. Maar hoe kan je objectiever erachter komen hoe het zit met het achterblijvende intellectuele presteren van creolen als dat het uit hun eigen mond (pen) komt. Twee gevallen direct na elkaar (Joop.nl, 01-07-2016, Charlene Hiwat-Kortstam - Hoofdredacteur Ethnics.nl ):
Oftewel: radicale rel-activist. En wat schrijft die over het intellectuele presteren van creolen in Nederland
Oftwel: ze constateert dat creolen niet mee kunnen komen in het onderwijs. En hier de tweede (de Volkskrant, 01-07-2016, van verslaggever Tjerk Gualthérie van Weezel):
Oftewel: hij constateert dat creolen kunnen niet meekomen in het onderwijs. Hetgeen ineens deed denken aan dit (Joop.nl, 28-03-2015, door Mitchell Esajas - Voorzitter van New Urban Collective ):
Dus drie creolen constateren dat creolen niet mee kunnen komen in het onderwijs. In Nederland. In Nederland waar qua scholing niemand een strobreed in de weg wordt gelegd en op universiteiten er bevoordelingsprogramma's zijn. Kunnen we deze discussie sluiten en gewoon constateren dat creolen onderpresteren in de maatschappij omdat ze intellectueel niet mee kunnen komen ...? Een ander liedje: "We krijgen geen kansen" ... (De Groene Amsterdammer, 14-07-2016, door Fiep van Bodegom en Thijs Kleinpaste):
Kansen bij de vleet, dus. In Amerika. In Nederland nog veel meer. Niet in bestuderen van racisme - dan kan je beter naar Amerika gaan ... Bij de media blijft het maar drammen op de gelijkwaardigheid van zwarten (en moslims, natuurlijk). En de werkelijkheid blijft nog naargeestiger terugdrammen (GeenStijl.nl, 15-08-2016, door Zentgraaff ):
Ach jee ... Een reageerder heeft de uitdaging op zich genomen. Het resultaat hier . Nog wat aanvullend commentaar hier:
En tenslotte:
Tja ... dat krijg je ... Met zo veel racistische smerigheid in de media ... Met allemaal negers op baantjes die ze in de maatschappij niet hebben omdat ze het niet kunnen ... En, bijvoorbeeld op 15-08-2016, National Geographic Channel, een programma ("Genius") over de opbouw van het universum met als "middelpunt" Stephen Hawking en drie "studenten" die proefjes in het veld doen: één blanke of licht-getinte, één Aziatische, en één creoolse. Hahahahahahahahahahhaha ... (En maak hier een holle versie van ...) Discovery Channel, 16-08-2016, "Man versus Nature: een creoolse over chemie. Later nog eens een neger. Hahahahahahahahahahhaha ... (En maak hier een holle versie van ...) Oh, en dan hebben we het nog niet over die Neil Degrasse Tyson,zwart, die minimaal de helft van de natuur- en sterrenkunde programma's presenteert bij Discovery Channel. Hahahahahahahahahahhaha ... (En maak hier een holle versie van ...) En dan heb je ook nog die meer filosofische dingetjes aldaar gepresenteerd door Morgan Freeman. Neger-acteur. Hahahahahahahahahahhaha ... (En maak hier een holle versie van ...) Het haatzaai-rapport van haatzaaister Gloria Wekker over het zwarte intellectuele onderpresteren is uit. De Volkskrant pakt uit met twee volle pagina's. Een interview met de haatzaaister, en een beschrijving van diverse gegevens. Brullen van de lach!!! De Volkskrant bewijst nog maar eens dat zwarten het niet kunnen. Dat gaat zo (de Volkskrant, 18-10-2016, door Kaya Bouma, Janny Groen):
Snapt u 'm al...? Nee, dan even wachten en nadenken ... Het gaat over alle universiteiten! Oké, hier gaat 'ie dan:
De reactie van de Volkskrant:
De oplossing: Lastig lezen, dit. U kunt plaatje downloaden en in leesbaar formaat bekijken. Het gaat om de donkerblauwe balkjes. De uitkomst daarvan: alle lage getallen slaan op technische universiteiten. En nu is het dus heel simpel: er is natuurlijk geen enkel verschil qua toegankelijkheid tussen de universiteiten. Maar wel qua inhoudelijke eisen: hoe technischer, hoe hoger de eisen. Uhhh ... De intellectuele eisen. Oftwel: waarom zijn er zo weinig zwarten aan de universiteiten? Antwoord; Omdat ze het intellectuele niveau niet aankunnen. Met nog een saillant detail: opvallend laagste is de Universiteit Wageningen. de vroegere Landbouw-hogeschool. Daarvoor geldt het intellectuele criterium wat minder. Maar een ander criterium des te meer: het platteland heeft de reputatie dat je er hard moet werken ... No young black farmer Nogmaals brullen van de lach. Oh ja: van de technische filialen scoort Delft nog het beste qua zwarten. Maar Delft heeft ook halve fopstudies als architectuur en bedrijfskunde. Drukbezochte vakken, daar ... Nogmaals brullen van de lach!!! Op de Amerikaanse televisie is het absurdistische niveau van de zwarte overbevolking allang op een absurde manier overschreden. En het wordt steeds erger (de Volkskrant, 19-11-2016, door Gijs Hablous):
En in het Joodse katern Vonk (chef: Kustaw Bessems ) wordt hiervoor dus zelfs een aanbeveling geschreven, dus. Maar er stond, onbedachtzaam, ook dit:
De simpele verklaring, daar waar er zo ontzettend de best wordt gedaan ze te promoten: ze kunnen het niet. En dit is niet "intellectueel" in de zin van "sommetjes", maar "intellectueel" in de zin van woord-vaardigheden. En dergelijke. Ook daarin dus hetzelfde patroon. En ook uit dat patroon, de Nederlandse versie (GeenStijl.nl, 21-11-16, door Pritt Stift ):
Want ondanks die "gemengde scholen", "diverse scholen" en "brede scholen", lukt het maar niet de zwartjes tot presteren te krijgen ... Kijk maar (Telegraaf.nl, 06-12-2016):
De oorzaak volgens de onderzoekers:
De werkelijke oorzaak de allochtone instroom, natuurlijk: de moslims zijn niet geïnteresseerd in wetenschap vanwege hun geloof, en creolen kunnen het niet. Dus. Een bijzonder grappige (de Volkskrant, 13-12-2016, ingezonden brief van Annelies Hartman):
Brullen van de lach!!! Omdat het zo'n grote uitzondering is, mevrouw ... Beseft kennelijk zelfs de Volkskrant ... Weer zo'n gevalletje dat in beide "presteren"-verzamelingen kan (de Volkskrant, 13-01-2017, door Kiza Magendane, is student politicologie en publicist):
En meteen maar over naar een reactie:
Precies wat deze redactie ook al langere tijd dacht. Want neem de andere kant: een oproep tot meer blanke Kamerleden ... Het minste dat je kan verwachten is in een ritje in de mestkar wegens lidmaatschap van de Ku Klux Klan, en vermoedelijk op zijn minst een onderzoek naar strafbaarheid. Als een zwarte het doet, krijgt hij applaus, en mag zijn racistische gif kwijt in de Volkskrant. Om de rest van de bevolking te vergiftigen. Verder lezen dus maar:
Nogmaals deze reageerder:
Daar denkt Kiza Magendane dus anders over. Oftewel: Kiza Magendane komt er meteen voor uit dat hij zichzelf voor nul komma nul procent een Nederlander vindt.
Een retorische truc, natuurlijk. de retorische truc van de retorische vraag ... Want neger Kiza kent het antwoord natuurlijk al:
Blanke Nederlanders zijn racisten. Hier de werkelijke verklaring, ook weer van een reageerder (een aantal anderen doelen ook hierop):
En hier is het antwoord (GeenStijl.nl, 14-01-2017, door Pritt Stift ):
Waarop die Jesse een antwoord moet geven volgt zo meteen, maar voor dit moment gaat het om dit kiekje van het publiek om hem heen: partijgenoten. Geen gekleurd gezicht te bekennen laat staan een zwart. Wat onmiddellijk deed denken aan dit eerdere beeldwerk (GeenStijl.nl, 15-08-2016, door Zentgraaff ):
Dus nogmaals de vraag van de reageerders op het artikel van Kiza:
Met het antwoord: zo verwaarloosbaar weinig dat je gerust "Geen een" kan stellen. En hier komt Kiza dus plaatsen op kieslijsten opeisen ... Vul hier zelf de gewenste (scheld)woorden in over deze behoorlijk typische zwarte houding. Met nog een bijpassende aanvulling. Want welke vraag gesteld door wie moest volgens GeenStijl Jesse nu beantwoorden? Het zal u verbijsteren. Want het vorige plaatje was een selectie. Hier is het geheel: Serieus. Hoe dik kan een bord voor de kop zijn ...? Of hoe perfect de spiegel ...? Of is het dit?:
Volgens GeenStijl. Maar weer een andere reageerder op Kiza bij de Volkskrant was lang niet zo beleefd als GeenStijl:
Tjonge ... Dat dit zomaar bij Volkskrant.nl bleef staan. De moderatie aldaar wordt verzorgd door een bedrijf, beweert hun Ombudsvrouw, maar die waren kennelijk gaan lunchen en hebben gewoon het kanaal opengelaten. Een al eerder ontmoet verband (de Volkskrant, 29-03-2017, door Irene de Zwaan):
Tja ... Een verschuiving van het gemiddelde betekent een verschuiving van de staart, en omgekeerd: Tenzij er iets héééééééél speciaals aan de hand is ... In deze verzameling is voornamelijk aandacht voor de top van het spectrum - en de afwezigheid van creolen daarin. Hier is iets over de andere kant van het spectrum. Natuurlijk was het niet het onderwerp (absoluut verboden), maar dat onderwerp was het disfunctioneren van het beleid genaamd "Passend onderwijs", wat behelst een bezuiniging op het speciale onderwijs in verband met de voortdurende stijgende kosten ervan. Het programma heet De Monitor (NPO2, ,01-10-2017, 22h45 ), en hier is een opname uit een klas op een school voor speciaal onderwijs: Zeven kinderen zichtbaar, één blank. De rest helemaal of half creools. En de rest van het beeld (vanaf 5:48 min.) was nauwelijks beter. Inmiddels allang bekend: de politieke-correctheid is een progressieve ziekte - het wordt steeds erger. Ook bekend: van alle streken is het in Engelstalige gebied het allerergst. Hier een nieuw niveau van opereren, dat zelfs zonder uitleg volkomen helder zou moeten zijn als volkomen contraproductef. Een Kiza Magendane-gevalletje, maar dan puur intellectueel (campusreform.org, 23-10-2017, door Toni Airaksinen, New York Campus Correspondent ):
Wilt u nog meer weten ... Nou, hier dan:
Oftewel: professor Algebra wil stoppen met het geven van cijfers voor wiskunde, omdat zwarten er minder in presteren. En dat dus heel veel minder, want anders hoef je er niet een heel boek over te schijven. Auteur: een latino-vrouw:
Het kan niet dodelijker. Hoogst opmerkelijk (de Volkskrant, 09-01-2018, door Ariejan Korteweg)
Nu is Ramautarsing een Surinaamse hindoestaan, en creolen duiden hindoestanen aldaar aan als "koelies", dus de creolen kunnen niet klagen. Maar het blijft uiterst opmerkelijk dat als Thierry Baudet bij dezelfde bijeenkomst is als ene Jared Taylor, die iemand is die hetzelfde zegt als hier Ramautarsing, die Taylor onverkort wordt aangeduid als "RACIST!!!", en Baudet zich moet verantwoorden vanwege die bijeenkomst. Maar ja, Ramautarsing is gekleurd, en Taylor en Baudet zijn blanken. En blanken mogen niet zeggen wat gekleurden wel mogen. Bijna even opmerkelijk, maar door de bron, NSB Handelsblad, geplaatst in de context van "blank racisme" (nrc.nl, 05-01-2018, door Arlen Poort ):
Gossie,zou het echt ...? De tegenwoordig nog rabiater dan de Volkskrant politiek-correcte NRC Handelsblad oftewel NSB Halalblad probeert de schuld dan ook nog af te schrijven op het racisme van de blanken, maar dat alleen maar zien hoe wanhopig men aan het worden is. De cijfers geven nog wat details:
Dit negeert grotendeels "Het ligt aan inkomen/-sociale klasse" argument. En kijk nog een goed naar de grafieken - in combinatie met deze: Het verschil hangt ook af van wat men test. En wel zo: naarmate het geteste abstracter oftewel cognitiever is, is het verschil groter: taal is cognitiever dan lezen, en rekenen is cognitiever dan taal. Het gaat om cognitieve aardigheden. En reken maar dat dit voor meer dan helft de "bijdrage" is van de zwarten. Chip-fabrikant ASML is één van de top-technologiebedrijven niet alleen van Nederland maar ook in de wereld. En die hebben topmensen nodig. De Volkskrant gaat op bezoek met een journalist en fotograaf Marcel van den Bergh , de man die bereid is wekenlang in een Albert Hein te kamperen ten einde één van de 100 boerkadraagsters die Nederland telt te zien winkelen. In de Albert Hein. Eens kijken hoeveel negerts Marcel gevonden heeft in de buurt van ASML (Volkskrant.nl, 26-04-2018 ): Marcel vond geen enkele "negerTs". Tot ver in de omtrek ... Ook vermeld bij Creolen, presteren, sociaal wat filmpjes waarop gestuit werd aangaande de leerprestaties van zwarten, wat natuurlijk zowel een sociale al intellectuele component heeft. In die filmpjes gaat het over de houding. Blijkt uit dit filmpje met titel "Teaching black kids" dat door toeval (de selecties van YouTube) onder ogen kwam"; met een tekst van ene Christopher Jackson (op meerdere plekken te beluisteren). De boodschap: "Lesgeven aan zwarte kinderen (vooral jongens, natuurlijk) is een ramp". En omdat YouTube andere filmpjes toont van dezelfde soort, kwam ook deze langs, waarin een gepensioneerde leraar verteld over zijn ervaringen op een high school in Paterson, New Jersey. De term valt nooit, maar het glashelder: dit gaat over zwarte kinderen. De boodschap: "Lesgeven aan zwarte kinderen (vooral jongens, natuurlijk) is een ramp". En in beide gevallen is "ramp" een understatement ... En hier is nog een een derde - lees de commentaren eronder: zwart. En weer door ouTube-selecties kwam het volgende filmpje boven water , met als titel: "Looking for a High IQ Black Population", en de professor gaat op zoektocht in hoogopgeleid Zuid-Afrika, universiteitsstudenten in Johannesburg. Met een zorgvuldig afgenomen test met door elkaar blanke en zwarte studenten. Met een uitkomst voor de zwarte groep van een IQ van 85. Wat voor de algemene populatie één standaarddeviatie (= 15 punten) lager is. Oftewel: bij de algemene zwarte bevolking is het IQ 70 (tot 75). Hetzelfde resultaat als uit eerdere maar bestreden uitkomsten, zoals die van Richard Lynn . Maar let op: die tests meten vaardigheden in abstract denken. Ze meten niet de vaardigheden in "gezond verstand"-denken . Even goed gaat in het vele beroepen, en steeds meer beroepen, juist om die abstracte vaardigheden. Oftewel: het lagere IQ is op zijn minst één van de verklaringen voor het (wereldwijde) zwarte maatschappelijke onderpresteren. Waarom gaan de schoolprestaties toch omlaag?, vraagt men naïef ... (Telegraaf.nl, 09-08-2018, door Maarten Ritman ):
"NegerTs". Zie de Amerikaanse zwarte scholen.
"NegerTs".
"NegerTs". Zie de ongehuwde tienermoeders.
"NegerTs". Overal ter wereld waar ze dominant zijn. "Waarom gaan de schoolprestaties toch omlaag?", vraagt men naïef ... BOEWAAAAHHHHH!!!!! De grote nagel aan de doodskist van de multiculturalisme: de data die je niet kan manipuleren. Weer zo'n leuk voorbeeld (de Volkskrant, 01-12-2018, door Wilma de Rek):
Itempje in één van de zaterdag-katerns. Hier zijn ze:
Geen zwarte te bekennen (ook geen moslim te bekennen, trouwens). Waarom: zwarten lezen niet: lezen is voor intellectuele mensen. Gevolgd door een brullende lach!!! En voor een extra lach even coördineren met de verzameling over werken waar zojuist dit is geplaatst (trouw.nl, 25-11-2018, door Herman Vuijsje ):
Oftewel zwarten "hebben weinig nijver" ... Zijn "lui" ... Tezamen met de verzameling hier: "Zwarten zijn lui en dom". Ach, ach, ach ... Ze kunnen soms zo grappig zijn ... Die domme alfa's ... (Joop.nl, 13-01-2019, door Geertje Hulzebos - Student ):
Brullen van de lach!!! Afgeschrikt door het besef dat ze het niet zullen halen, zal ze bedoelen ... Kijk maar (de Volkskrant, 15-08-2019, tv-recensie door Frank Heinen):
En ook de rest van de recensie gaat er alleen maar over hoe prachtig de serie is en hoe veel men zijn best doet op die school. Met natuurlijk wel dit:
En die gemengde tafel werd lastig gevallen door een paar heel klierige zwarten. Maar waar het hier om gaat is dit:
Wat een lerares/schoolhoofd liet zien met een heel duidelijk grafiek van twee stijgende lijnen die steeds verder van elkaar kwamen te liggen. Oftewel: beter les helpt het individu, maar wat betreft de groepen vergroot het de kloof. Populair vertaald: de zwarten kunnen op school niet meekomen. En daaruit volgt bijna de hele rest. Het volgende was wel genoteerd bij de aankaarter van het item, maar niet hier. Onder het motto: je kan niet alles van een knotsknettergek wijf aan een hele etnie toerekenen. Het bleek weer te positief gedacht ... Eerst het knotsknettergekke wijf (telegraaf.nl, 20-09-2019, ):
Zelfs de rabiaat negrofiele media namen de oproep niet over. Tot nu (de Volkskrant, 28-09-2019, column door Ionica Smeets):
Gunst ... Hoe zou dat nou komen ...
Wat natuurlijk net zo relevant is dat er vast een planeet in het heelal is waar de Fibonacci-reeks nog oneindig veel eerdere bekend was dan hier op Aarde. Helaas, pindakaas: waar het om gaat is wanneer de reeks ontdekt is in de cultuur die op dat moment geldt als de leidende. Oftewel: in de cultuur waarvan India de technologische kennis gebruikt om een satelliet naar de Maan te sturen. En dat is niet de eigen cultuur, want zouden ze gebruik maken van Vedische strijdwagens die door de hemel varen: ... , maar van de westerse cultuur: de westerse technologische kennis. Met een raket. En dan is het wel leuk om erbij te vermelden dat de oude Hindoes ook al veel aan intuïtieve wiskunde deden. En wie weet wat de oude Chinezen op dat vlak ooit hebben gedaan maar dat weten de nieuwe Chinezen zelf niet eens dus gebruiken ze maar voornamelijk Russische technologie ... Anyway: waar met grote zekerheid over gezegd kan worden dat er NOOIT iets gedaan is aan wiskunde, is ...
... Afrika. Universiteit Stellenbosch? Dat is die van origine hartstikke blanke enige universiteit die een beetje deugt in Zuid-Afrika. Waar de zwarte studenten nu eisen dat ze worden toegelaten zonder enige competentie, maar omdat ze zwart zijn en kunnen lezen en schrijven ... En waar je, net als in Nederland, ook blanken vindt die doen aan "zwartjes helpen":
Oftewel: "Hoe je kan bewijzen dat de maan van groene kaas is". Nfufu trommelde naar Mbubu: "Trom, trom, trom". En dat noem de dan "De Wet van Nfufu".
Brullen van de lach!!! Dat is dus precies de reden dat je veel minder vrouwen treft in vakken als topschaken: het onterechte beeld dat topschaken een vak is voor genieën. Dat is dus de reden dat je in de tophonderd van het topschaken zegge en schrijve één, ÉÉN, vrouw vindt. Vanwege het onterechte beeld dat topschakers afroepen over hun vak van topschaken ... Welke waanzin dus ook niet kan zonder waanzinnige leugens:
Dat is een gore leugen: er zij misschien twee of drie wiskundeleraren die, net begonnen, die dit waanzinnige idee verkondigen en praktiseren. De rest weet of leert al snel, dat je middelbare scholieren wiskunde leert door ze te laten zien hoe de regeltjes werken. De mevrouw wiskundeonderwijsexpert bewoont vermoedelijk een ivoren toren op het universiteitsterrein, en is vermoedelijk nog nooit op een middelbare school geweest sinds haar opleiding die ze zelf op volautomatische piloot heeft doorlopen, op school, wegens "veel te makkelijk voor haar". Dat soort lieden leven ook in Nederland. Die, en het zijn er dus veel, bedachten dat daar waar de wiskunde gebouwd was op de verzamelingenleer, het dus ook zo moest zijn dat de middelbare school begon met de verzamelingenleer. Dat duurde één jaar. Het was een gigantische ramp. En met zulk een geesteshouding, en gecombineerd met de zekerheid dat vrouwen en de volle honderd procent gelijk zijn aan mannen, kan je dus stellen, dat:
Wat dus volstrekte waanzin is, maar welke hulpstelling je nodig hebt om te betogen dat ...:
Omdat dit het alternatief voor de eerste is:
Wat al onvoorstelbaar FOUT!!! is. En het alternatief van het tweede ... :
.. is politiek-correct onvoorstelbaar in groteske mate. Oftewel: dit is allemaal weerzinwekkende waanzin. Dit is: "Didactiek voor zwartjes". Dit is: "Wit privilege is het geen angst hebben voor creatieve wiskunde". Enzovoort. En bij controle van de tekst nog wat bedacht: zowel auteur Smeets als de Zuid-Afrikaanders... zijn vrouwen. Een paar stappen terug in deze keten (de Volkskrant, 30-09-2019, door Frank Cörvers, hoogleraar Onderwijsarbeidsmarkt Tilburg/ Maastricht, en Djoerd de Graaf, coördinator onderwijsonderzoek SEO Economisch Onderzoek):
Brullen van de lach!!! Een 'complexe leerlingenpopulatie' ... Even verderop bijna net zo aardig uitgewerkt:
Oftewel: scholen met een 'complexe leerlingenpopulatie' zijn scholen waar 'gezinsproblematiek en taalachterstand' meer voorkomen. En nadat we weer uitgelachen zijn: - gezinsproblematiek = geen vaders = zwarten - taalachterstand = breder-dan-hoog hoofddoekmoeders = moslims . Nou weten we wel dat er ook elders figuren rondlopen die de volgende soort dwaastaal uitslaan, maar dit is toch wel een bijzonder stompzinnige variant (elsevier.nl, 25-02-2020, door Patrick van IJzendoorn )
En dan dat hoofd erbij: En ze heeft een collega genaamd Diane Abbott, die minstens net zo erg is ... En dat is de intellectuele elite onder de soort ... Hier een blik aan de basis (het gaat over beide smaken der geïmporteerde gekleurde beschaving). aanleiding: de coronacrisis en twee maanden gesloten scholen (de Volkskrant, 12-05-2020, door Kaya Bouma):
De standaardverhalen over de allochtone integratie. Hier de werkelijkheid, deel 1:
Er is geen opvoeding, thuis. Les nummer 2:
Er is geen opvoeding, thuis. Met nog een bevestiging (de Volkskrant, 15-05-2020, door Ciska Schippers):
... kwetsbare kinderen. Nu is, vanwege dat eerdere onvoorzichtige artikel wat natuurlijk veelgelezen werd omdat daar de allochtone achtergrond heel duidelijk uit bleek, de taal wat aangepast: allochtone kinderen zijn nu 'leerlingen uit de armere gezinnen' geworden, als het voluit moet, en 'kwetsbare kinderen' in de afkorting. Maar dat het om allochtonen gaat, is ook hier volkomen duidelijk:
Kanaleneiland ... Zo zwart als roet ... (kan deze redactie uit eigen ervaring getuigen). En nog duidelijker:
Oftewel: 'kwetsbaar' is een volkomen synoniem van "achterlijk". Net als 'leerlingen uit de armere gezinnen'. Of in deze context: allochtonen geven hun kinderen geen schoolopvoeding mee. Terwijl de rook van de laatste reeks zwarte brandstichtingen en plunderingen nog in de straten van Amerika hangt, legt economie-redacteur Peter de Waard, geheel onbedoeld natuurlijk, nog even uit waar de zwarte woede vandaan komt (de Volkskrant, 11-06-2020, rubriek De kwestie, door Peter de Waard):
Nou is dat alpineskiën een rijkeluissport (behalve in Zwitserland en Oostenrijk), dus daar hoeven we het hier ven niet over te hebben. En dat concours is klassieke muziek dus dat gaat over individueel versus groepsmuziek dus dat is een sociale kwestie . Hier gaat het natuurlijk om dit:
En daar heb je het laddertje weer: om een PhD te halen, moet je eerst gewoon school doen, in Amerika "high school". Hops, tig procent van de zwarten valt onmiddellijk af. Dan volgt "college", waarvoor je de goede vakken en goede cijfers moet hebben op high school. Hops, nog meer tientallen procenten zwarten vallen af. Daarna volgt eventueel een universiteit. Hoe hoger je cijfers, hoe beter je universiteit. Hops, en we zijn al bijna, of helemaal, in de enkele cijfers. En dan nog dat PhD ... De hoogste graad aan de universiteit ... Tja, dan houdt je er honderden over op een bevolking van 350 miljoen. En vervang dat "economie" door alle andere intellectuele vakken, en je kijgt precies hetzelfde proces, met licht variërende getallen. Tja, en als je dat allemaal ziet, als zwarte, ontwikkel je enige wrok. En zie je ook een mooie aanleiding, nou dan laat je even zien hoeveel wrok je voelt. En dat bleek dus weer eens gigantisch veel. Vanwege die gigantische intellectuele en daarop volgende sociale achterstand. Dat achterblijven. Die achterlijkheid. En dit ... :
... , dat 'achterstelling', is dus een gigantische leugen. Herinnert u zich dit bericht nog (Trouw.nl, 29-05-2014, AP):
Het is nu meer dan vijf jaar later. Eens kijken of het effect heeft gehad (de Volkskrant, 27-06-2020.):
En maar krijsen dat het aan RACISME!!! ligt (de brandstichtingen en plunderingen van de George Floyd-affaire zijn net achter de rug). Een volkomen N=1-geval dat volkomen representatief is (YouTube.com, opgeslagen 01-08-2020, ): Een aflevering uit een serie filmpjes op het internet met als motto "Should you give movie X a second chance?" Rechts zichtbaar: de neger(in) omdat het moet. Aflevering: Starship Troopers, een satire, dus iets waar je een beetje je verstand bij nodig hebt. Het huisvrouwtje rechts: "Ik vond de film zo oninteressant dat ik het over vier dagen moest uitspreiden en tussendoor aan mijn huishouden heb gewerkt". En: "Ik wist niet dat Buenos Aires tegenwoordig wit was ..." Een kleine selectie uit de reacties:
In filmland blijvende: ergens in A Few Good Men houdt "advocaat" Tom Cruise een nogal opgewonden toespraak tegen zijn collega Demi Moore die iets niet zo handigs heeft gedaan, eindigende met de "SHOULD WE OR SHOULD WE NOT FOLLOW THE ADVICE OF THE GALACTICALLY STUPID? ". En negers omdat het moet inhuren daar waar verstand nodig ... Tegengekomen op dezelfde dag, na een tip van GeenStijl: En let vooral ook op die 50 procent van punt 4, hè ... Naast de simpele of directe vorm van het Zelfportret , heb je ook de gespiegelde (de Volkskrant, 23-02-2009, door Natalie Righton):
Natuurlijk is het doen aan (vrouwen)besnijdenis bijna de definitie van het zijn van barbaren. En hier heb je er dus eentje aangaande zwarten en intellectueel presteren. Eerst even de introductie (briefjevanjan.nl, 27-07-2020, door Jan Dijkgraaf ):
Voor overige details, zie elders , maar hier gaat het om één enkel ding:
Want de werkelijkheid is natuurlijk :
Iets dat mevrouw Ingabire natuurlijk ook wel weet, net zo goed als de besneden vrouwen weten dat besnijdenis een vorm van barbarij is. En juist daarom het omgekeerde beweren. Jan Dijkgraaf deed er nog een treffende illustratie bij: Dat is het soort kop dat je krijgt van door ter compensatie van gevoel voor minderwaardigheid verworden arrogantie. Meer daarvan in de snel groeiende verzameling Zwarte empathie , die ook gezien kan worden als een verzameling van bovenstaand verschijnsel. Wat symbolen die op beide denominaties van "allochtoon" kunnen slaan, maar vooral op de onderhavige van toepassing is (de Volkskrant, 21-12-2020, door Rik Kuiper):
Met voor de zekerheid nog vermeld aan het einde:
En zo blijft het toch nog spannend van welke barbaarse denominatie dit weer een exemplaar was ... Met een beeldende toelichting die pas opviel na het voorgaande (Volkskrant.nl, 14-12-2020, ): Het kan ook Mohammed zijn, maar het gaat hier om Leroy ... (Voor de slordige kijker: het gaat om de totaal ongeïnteresseerde houding, gekenmerkt door het "hangen in de banken". U ziet het altijd bij deze lieden. Ze "hangen".) In Amerika trekt men de enig juiste conclusie uit het slechte presteren bij tests gericht op schoolse en intellectuele capaciteiten (de link komt uit weer zo'n GeenStijl-artikel met zowel actuele als niet-actuele zaken ... ) (unherd.com/thepost, 16-09-2021, door Tom Chivers ):
Ach, wat netjes gezegd. Het probleem is het lager presteren van zwarten en latino's - denk maar aan het geval van Aziaten, voor wie The concern niet geldt. Wordt een heel stuk verderop toegegeven:
En dit ...
... zeggen progressives dus wrongly, want het geldt sowieso niet voor latino's, maar, redelijk dodelijk: het geldt wel voor vrouwen, en die haalden hun achterstand in zodra het vooroordeel verdween. Een ruim gedeelte van het artikel besteedt de auteur aan het bewijzen dat het afschaffen van intellectuele tests de invloed van sociale verschillen alleen maar zal vergroten, inclusief veel onderzoeken, maar dat is nogal wiedes. Zoals hij concludeert:
Dus dat wordt lachen. Meteen een individuele toelichting, en van een zwarte intellectueel nog wel (de Volkskrant, 20-09-2021, door Ianthe Sahadat):
Nog concreter de winti van Gloria Wekker : "Het is zo, omdat ik het zo voel". Als je de details leest, kan je denken: "Daar zit wel wat in":
Een overbekend thema, zo'n beetje de levensvisie van de alfa-intellectueel . Deze redactie kreeg eens het buitenkansje om te mogen discussiëren met iemand die deze visie uitsprak, en in het korte bestek ervan wees naar een belendende pilaar in het gebouw, en aanbood het hoofd van de relativist een paar keer tegen die pilaar te bonken, en daarna over de relativiteit van dat gebeuren verder te discussiëren. Vreemd genoeg hield de discussie daarmee wel op, en de betreffende persoon werd nauwelijks meer gezien in het wat grotere gezelschap waaruit de deelnemers in deze discussie kwamen. Ook van toepassing op deze discussie is een andere en nog vroegere herinnering, namelijk die les van de geschiedenisleraar in de tweede klas van de HBS, toen het ging levensomstandigheden in vroegere tijden, en de geschiedenisleraar opmerkte dat wij kinderen in een luxe-positie verkeerden, in dat kinderen van onze leeftijd die in schoolbanken zaten om iets te leren, in tijden die heus niet ze ver teruggingen gewoon moesten werken, bijvoorbeeld op het land. Oftewel: als de maatschappij ingericht is naar de opvattingen dat jouw 6 ook mijn 9 kan zijn en omgekeerd, dan bestond jij niet als iemand die kan zeggen dat jouw 6 ook mijn 9 kan zijn, omdat in een maatschappij die ingericht is naar "Jouw 6 kan ook mijn 9 zijn" iedereen op het land moet werken om zijn kostje binnen te halen. Het feit dat meneer Helberg in de luxe-positie verkeert om te oreren over "Mijn 6 is jouw 9", komt omdat de maatschappij ingericht is geraakt op "Mijn 6 is jou 6", en zo'n maatschappij voldoende welvaart genereert om mensen als meneer Helberg de gelegenheid te geven om te oreren over "Mijn 6 is jouw 9" omdat zijn kostje komt van mensen die handelen volgens "Mijn 6 is jouw 6". Of wat botter geformuleerd: als meneer Helberg zijn zin krijgt, zit hij naast een kampvuur voor een lemen hutje te trommelen met zijn medebarbaren. Bij werk over geweld tegengekomen en destijds gemist (de Volkskrant, 24-10-2019, door Hassan Bahara):
Populairder gezegd: ze leggen elkaar voor het minste of geringste om. En ze zoeken elkaar uit de diverse grotestedenwijken ook nog voor op. Hele stammen. En voor die stammen geldt dit:
Brullen van de lach!!! Het gaat bijna allemaal om mensen met een laag IQ!!! De redactie van de website is sinds kort ook te vinden op Twitter/X. En één van de meest verbijsterende bevindingen is de mate waarin de Angelsaksiche wetenschapbladen New Scientist en Nature zich in het kamp van het wokisme bevinden, inclusief nefaste zwartenpromotie. En aan de Nederlandse kant hoezeer andere dan de standaardvier (VK, NRC, Trouw, NPO) ook de rest van de media erdoor bevangen is. Een specimen in deze rubriek (rtlnieuws.nl, 03-09-2023, door Noémi Lemoine, ):
Nee, zo worden zwarten racistisch voorgetrokken in het onderwijs. Kijk maar:
Precies: betere studenten worden afgewezen ten gunste van slechtere die een kleurtje hebben. Punt. En het staat al in het allereerste woord, de bovenkop:
Een afkorting van ...
Omdat de zwartjes niet mee kunnen komen wat betreft studeren. Ook (zelfs) niet in Latijns-Amerika. Weer een toppunt van absurditeit uit de totaal absurde stroom gelicht (de Volkskrant, 21-03-2024): De neger in de boekhandel ... Een negergezinnetje ... PROEST!!! Oh ja: het aantal opgeslagen neger-YouTube-reclames staat nu boven de 150. Naar Cultuur, creolen , Cultuur, gelijkheid , of site home ·.
|