Bronnen bij Islam, cultuur: incompatibiliteit

Discussiëren over de islam is onmogelijk. In de openbare meningsvorming is er allang een vrijwel volkomen onoverbrugbare tweedeling: degenen die er niet over willen praten of er hartstikke vóór zijn, en een kleine groep tegenstanders. Oh ja, en een derde partij die geen of er een "kleine" mening over hebben, wat een grote groep is maar die telt dus niet mee in de meningsvorming.

Discussiëren over moslims is hetzelfde als discussiëren over de islam. Discussieren over de islam en daarbij zegen dat dat niet hetzelfde is als discussiëren over moslims, is als het klappen van één hand: zonder moslims geen islam, en zonder islam geen moslims.

Een interessante wat dieper liggende kwestie is of er een connectie is tussen islam en volksaard: nemen bepaalde volken de islam aan omdat deze bij hun volksaard past, of krijgen ze die volksaard door het aannemen van de islam?

Vermoedelijk is er sprake van "een aanzienlijke factor" beide kanten op.

De islam is ontstaan als godsdienst van woestijnvolken om, zoals sciencefictionschrijver Harry Harrison het uitdrukte, "De orde in de woestijntent te handhaven" . Wat zelfs moslims in heldere momenten ook erkennen uitleg of detail .

Aan de andere kant kan je Indonesië, tegenwoordig sterk islamitisch, op geen enkele manier een woestijnland noemen.

Wat wel geldt voor Indonesië is dat het traditioneel sterk hiërarchische machtsverhoudingen kent. De Nederlandse kolonisator, een paar honderd man in een paar schepen, hoefde weinig aan machtsovername te doen: ze namen gewoon het gezag van de kleine lokale elite over -  voor de onderlingen, het overgrote deel van de bevolking, maakte dat betrekkelijk weinig uit.

En daar ligt dus de overeenkomst en de clou: volken die gevoelig zijn voor de islam hebben sterke hiërarchische machtsverhoudingen en herkennen dat in de islam

Omdat de islam één van de drie dragers van de allersterkst hiërarchische machtsverhouding is: die tussen mensheid en Almachtige Godheid.

Waar dus op volkomen natuurlijke wijze tegenover staat het humanisme: het idee dat de mens baas in eigen huis is, en verantwoordelijk voor zowel de prestaties als de rotzooi.

Wat natuurlijk een gigantische en schier onoverbrugbare kloof is - van deze twee kan je niet een klein beetje van het andere hebben: je bent of het één, of het ander.

En dat zie je dus terug in alle aspecten van het leven van de betrokken groepen en individuen.

"Moslims zijn mensen als u en ik", luidt de politiek-correct leerstelling.

De weerlegging: "Moslims zijn mensen als u en ik op dezelfde manier als gaskamersbedieners mensen zijn als u en ik".

Oftewel: de dingen die ze gemeen hebben zijn van de soort "Eén hoofd, twee armen, twee benen, enzovoort".

In alles waar het om gaat in de onderlinge maatschappelijke verhoudingen, verschillen ze licht tot dramatisch en existentieel en onoverbrugbaar van elkaar. Het begint bij sommigen al bij handen-schudden, en de hele gemeenschap wijst de vrijheid van meningsuiting af.

Er zijn al meer dan genoeg verzamelingen die de deelaspecten van deze incompatibilileit onderbouwen (opgesomd elders uitleg of detail ) , maar hier gaat gedemonstreerd worden aan de hand van een paar directe voorbeelden die exemplarisch zijn.

Het eerste voorbeeld is het geval van hooggeïntegreerde moslim, gevierd schrijver en presentator van televisieseries (over literatuur) Abdelkader Benali uitleg of detail .
    Geïntegreerder kan je het nauwelijks of niet krijgen.
    Zo geïntegreerd, dat hij als voorbeeld en symbool van de geïntegreerdheid van de hele moslimgemeenschap werd uitgenodigd om de 4/5 Herdenkingslezing te houden.
    Op dat vlak zo'n beetje het hoogste dat er is.
    Zijn voorganger was de hoogstgevierde schrijver in het Nederlands: A. Grunberg.
    Maar toen gebeurde er wat.
    Er doken uitspraken op in een interview en op Twitter die er in alle opzichten uitzagen als antisemitisch.
    En antisemitisch op een dusdanig niveau dat de Joodse organisaties die het uiteindelijke oordeel mochten uitspreken (de Dodenherdenking is in hoge mate de Jodenherdenking geworden) hem afwezen.
    Na een paar weken om tot bezinning te komen, had de Volkskrant een groot interview met hem, afgenomen door de eveneens Joodse schrijver Robert Vuijsje, die in de Volkskrant een langdurige serie "Interviews met allochtonen" heeft gevuld. Vuijsje stelt een behoorlijk aantal van de juiste vragen. Alleen gaat hij niet door op de gestoorde antwoorden, maar dat hier dus gebeuren (eerder genoteerd hier uitleg of detail ) (de Volkskrant,, 09-04-2021, door Robert Vuijsje):
  4 mei-lezing

Interview | Abdelkader Benali

Alles is mij nu ontnomen

Na ophef over zijn vermeend antisemitische uitspraken gaf Abdelkader Benali de opdracht voor de 4 mei- lezing terug. Zijn ironie is niet begrepen, zegt hij.

De kop van de webversie is leuker, maar die bewaren we even.
    Hier zien we dus al twee thema's, die uitgebreider terugkomen: "Ik heb niets fout gedaan maar wordt niet begrepen", en "Ik ben degene die een groot verlies lijdt".
    Wie hier iets islamitisch in denkt te zien, kan in de tekst nog veel meer genieten.
  Toen in januari werd bekendgemaakt dat Abdelkader Benali, als eerste spreker van Marokkaanse afkomst, op 4 mei in de Amsterdamse Nieuwe Kerk een lezing zou houden na de Nationale Dodenherdenking, stuurde ik meteen een bericht om hem te feliciteren. Net zoals hij mij, jaren geleden, mailde toen ik een literaire prijs won voor mijn debuutroman. ...

Goeie vrienden, hè ... Joden en moslims.
    Althans, in de wederzijds betere kringen ...
  ...    Een paar uur later kwamen mijn felicitaties aan hem in een ander licht te staan. Op Twitter ontstond grote ophef over uitspraken die Benali (45) in 2006 deed tegen journalist Harald Doornbos op een borrel in Libanon. ...

A. Benali heft het bij voortduring alleen over dit ene geval.
    Pas op driekwart van het artikel voegt Vuijsje dit in:
  ...    Behalve het verhaal van Harald Doornbos werden nog twee berichten gevonden die Benali in 2013 op Twitter plaatste. 'Als ik op vrijdag de joden van zuid naar de sjoel zie gaan denk ik: klein Jeruzalem. Is dat antisemi?' En: 'Toen ik in Am-Zuid ging wonen viel me de aanwezigheid van Joden op.'    ...

Hij confronteert Benali er niet mee.
    Terug naar het begin:
  ...    In 2010 schreef Doornbos in HP/De Tijd op wat Benali vier jaar eerder tegen hem zei over Amsterdam-Zuid ...
    Benali liet weten dat hij dronken was en zijn grappen ironisch had bedoeld. Na protest van Joodse organisaties en overleg met het Nationaal Comité 4 en 5 mei besloot hij zich drie dagen later terug te trekken. ...
    Als Jood uit Amsterdam-Zuid en als collegavriend van Benali was ik verbaasd over zijn uitspraken tegen Doornbos. Ik dacht: is dit hoe hij, als hij dronken wordt, praat over mensen zoals ik? ...

Een opmerking ook direct gemaakt door GeenStijl.
  ... We moesten er een keer rustig over praten. Dat deden we deze week. ...

Wat dus uitsluitend en alleen aan Vuijsje is te danken.
    Want Benali barst meteen los:
  ... Al na een paar minuten zei Benali: 'Als iemand nog één grap maakt over Marokkanen, doe ik aangifte. Dronken of niet, ironie of niet. Geen excuses meer. Over Joden, moslims, vegetariërs - welke minderheid dan ook. Het kan niet meer in deze tijd.' ...

Ja ja: de Marokkanen zijn de Joden van deze tijd.
    Of: "De Marokkanen zijn de vegetariërs van deze tijd".
    Hitler was een vegetariër, een weinig genoemd feit.
    Die vegetariërs toch ... : plofkraken, hoofden in de straat ... Nazisme ...
    Vuijsje is ook enigszins verbaasd:
  Wat bedoel je?

Benali niet:
  'Iemand die een grap maakt over hoeveel Marokkanen hier zijn in Amsterdam-Nieuw-West en dat het een slechte zaak is - ook als daarmee het omgekeerde wordt bedoeld, dat het juist goed is. Die dubbele standaard moet eruit. Gelijke monniken, gelijke kappen. Iemand die een grap maakt over Marokkanen mag ook geen Marokkaan meer interviewen.

Ja ja, Marokkanen met hun plofkraken en hoofden in de straat hebben precies dezelfde kap als Joden met 6 miljoen doden in de Tweede Wereldoorlog ...
    Die term 'gestoordheden' in de aanloop ... Dat is toch helemaal niets te veel gezegd, toch ... ?
    En hij dramt er gewoon mee door:
  ...    'Zoals het CIDI zich inzet voor Joden en tegen antisemitisme, zo moet er ook een organisatie komen die opkomt voor moslims. Die registreert wie grappen maakt over moslims of Marokkanen. Ook al gebeurt het informeel aan de bar. Die zuivering is nodig.'    ...

Waarop ieder zinnig mens roept dat er maar één zuivering nodig is: die van Nederland van Marokkanen!
    Vuijsje ziet er ook wel de grap van in:
  Maak je nu een grap?

Het antwoord is vanzelfsprekend:
  'Nee, ik vind serieus dat dit moet gebeuren.'

Alweer immense hoeveelheden islam langsgekomen, hè ...
  Je bedoelt een soort Big Brother?
'Ja, daar zit ik zelf nu toch in? Dat is mij overkomen. Kennelijk is dit de nieuwe standaard.'

Nog meer islam. Heren van de Schepping ...
  Denk je niet dat jij getraumatiseerd bent door wat je is overkomen? En dat jij nu iets aan iedereen wilt opleggen, terwijl het vooral over jou gaat?

Oftewel, Vuijsje: "Kalm aan, makker ... Er zijn ook nog andere mensen".
  'Mijn bestaansrecht als literair schrijver is me ontnomen. Allemaal opdrachten die ik hiervoor kon doen, zijn nu niet meer mogelijk. Het kost me mijn inkomen. Ik word alleen nog beoordeeld op één misplaatste grap. Alles is weg.'

Ziet u ook in uw geest die Bedouïen op zijn kameel zitten ... ?
  Overdrijf je nu niet?
'Oké, misschien wel. Ik heb hier een enorme knauw van gekregen, een trauma. Zien jullie wel wie ik ben? Toen iedereen me op de schouders sloeg, was er geen enkele twijfel en nu zou ik ineens een antisemiet zijn. In dit land zeggen we dat over alles en iedereen grappen mogen worden gemaakt. En dat gebeurt ook. Maar tegen mij wordt gezegd dat ik het niet mag. Laten we het dan voor iedereen bijhouden.'

Tjonge ... Nooit opgevallen dat er over Joden nooit grapjes worden gemaakt. NOOIT!!!
    Oh nee, op één na: die van Hans Teeuwen: 'Mensen praten altijd wel over de Joden enzo, terwijl eh nou die Duitsers dat waren ook geen lieverdjes hoor.'
    Dat was 't.
    Die ene "antisemiet" bij het JFvD, schreef ook niet eens iets antisemitisch ... Hij reproduceerde alleen nazi-propagandamateriaal.
    Ironie ...
    Een grapje ...
    Jeugdige overmoed ...
    Maar ja, je bent een gekwetste bedouïen, of je bent het niet ...
    Ook Vuijsje heeft zo z'n bedenkingen:
  Dus je vindt dat jij wel grappen over Joden mocht maken, maar verder mag niemand dat? En zeker niet over Marokkanen?

    Maar ja, je bent ...
  'Je hebt de Abdel van vóór en ná de 4 mei-lezing. Nu zeg ik: dat mag niet meer. Dat is ook wat met mij is gebeurd. Als ik geen grap mag maken, waarom anderen dan wel?'

... een gekwetste bedouïen, of je bent het niet ...
    Waarop Vuijsje maar in arren moede ...
  Ik stelde voor om te beginnen bij het begin: het verzoek van het Nationaal Comité 4 en 5 mei.  ...

... terug gaat naar het begin.
  ... Na zijn vertrek zei voorzitter Gerdi Verbeet dat voor Benali was gekozen om mensen met een migratieachtergrond die de herdenkingstraditie niet van huis uit hebben meegekregen bij 4 mei te betrekken.    ...

Oh zo ontzettend fout. Als ze dat zelf niet kunnen, zal druk van buitenaf, op welke manier dan ook, alleen maar contraproductief werken.
  Zie jij die kloof bij de herdenking? Hebben immigrantenkinderen een grotere afstand tot 4 mei?
'Uit onderzoek blijkt dat onder die groep veel respect bestaat voor 4 mei, alleen wordt het wel gezien als de begrafenis van iemand die je niet kent.  ...

Een gore leugen (een "enquete"-leugen uitleg of detail ). Alle veldwerkers en andere praktijkmensen zeggen het tegendeel. Leraren: "De Tweede Wereldoorlog is niet meer bespreekbaar op de middelbare school".
    Bontkraagje: "Joden, die wil ik prikken" uitleg of detail .
    Voor het eerst slaan we een stukje over:
  Jij stapte uiteindelijk op. Het Comité en de voorzitter bleven zitten.
'In gesprekken met Joodse organisaties merkte ik dat dit een emotioneel mijnenveld is waar ik niets te zoeken heb. Zij vinden dat in het Comité niet genoeg Joden zitten, daar had ik nooit over nagedacht. Ik zie ook niet meteen aan iemands naam of gezicht of die Joods is. Toen ik al die emoties hoorde, dacht ik: het is beter als Appie heel stilletjes weggaat hier.'    ...

Hmmm... Wat ze in de woestijn verstaan onder 'stilletjes' is inmiddels volkomen duidelijk ...
    Vindt ook Vuijsje:
  Denk je dat het anders was verlopen als jij minder aanvallend had gereageerd, op Twitter en in interviews?
'Nee. Ik héb excuses gemaakt. In Het Parool, Trouw, op Twitter en Radio 1. Ik bleef maar excuses maken.'

Brullen van de lach!!!
    De "hint" wordt niet begrepen:
  'Nee. Ik héb excuses gemaakt. In Het Parool, Trouw, op Twitter en Radio 1. Ik bleef maar excuses maken.'

Daar dachten ze bijvoorbeeld bij GeenStijl anders over ...
    En ...
  Vanuit de Joodse organisaties zagen ze juist dat je nadrukkelijk geen excuses maakte.
'Ik denk dat ze niet geïnteresseerd waren in mijn excuses, die maakten ook niet meer uit. Op die excuses is nooit gereageerd door de Joodse organisaties waarmee ik in gesprek was....'

... dat hadden kennelijk meer mensen.
  '... Ik weet niet of mijn excuses gewantrouwd werden of dat ze niet goed genoeg waren.'

Kies zelf eens ...
    Vuijsje doet nog een poging:
  In die dagen schreef je op Twitter over een hetze en laster en dat je monddood werd gemaakt. En dat er zou zijn georkestreerd. ...

Daar waren degene die die redelijk gegronde bezwaren hadden heel blij mee, natuurlijk ...
  ...Waren de excuses niet beter aangekomen zonder deze tweets?

Goeie vraag.
    Het antwoord is alweer voorspelbaar:
  'Dat weet ik niet. ...'

Anderen wel:
  '... Esther Hendriks, van mijn uitgeverij, vroeg me te stoppen met twitteren. Daarmee schoot ik in mijn eigen voet, volgens haar. ...'

Waar je als bedouïen op je kameel ...
  '...Ik vond: ik zit in deze wedstrijd en dan gebruik ik alle middelen die ik heb. Het kan dat ik mijn eigen positie overschatte, ik was zo naïef dat ik eerst dacht dat ik kon winnen.'    ...

... natuurlijk niet naar luistert.
    Overigens weer 100 procent woestijn- en islam-taal, hè ... Je hebt een vorm van contact met anderen, en het ultieme doel is 'winnen'.
    Vuijsje komt weer binnen met het gezonde verstand:
  Wat als je gewoon had gezegd dat je fout zat? Zonder context over dronken grappen?

En wat krijg je nu? Drie stippen bedenktijd.
    ...
    Inderdaad:
  'Dat heb ik ook gedaan ... '

... : de keiharde leugen.
     Zegt 'ie zelf:
  '...Ik vond: ik zit in deze wedstrijd en dan gebruik ik alle middelen die ik heb. Het kan dat ik mijn eigen positie overschatte, ik was zo naïef dat ik eerst dacht dat ik kon winnen.'    ...

Een contradictie dus: van deze laatste twee is hoogstens één waar, en de ander dus een leugen.
    En wiens schuld is dat (geen bedenktijd want wie het nu nog niet weet ... ):
  '..., maar niemand wilde het meer horen. ...'

Gevolgd door ... :
  '...Een ander probleem: als ik er afstand van neem, suggereer ik dat ik die grappen echt meende. ....'

... nog een contradictie.
    Gevolgd door ... :
  '... Terwijl dat niet zo was. Ik ga niet door een hoepel springen, dan komen we in een totale perversie terecht.'

... " "Ik ben een trotse bedouïen hoog zittende op mijn kameel".
    Vuijsje probeert het nog een keer:
  Waarom zei je dat je dronken was?
'Dat was de feitelijke situatie. Maar dat werd ook weer tegen me gebruikt.' Met een overdreven vermoeide stem: 'Kinderen en dronken mensen spreken de waarheid.'

Liegende over de andere keren, en de ander weer de schuld gevende.
    De woestijnwereld is ook eindeloos repetatief.
    Zowel moslims als Joden hebben het.
    Waarna we weer een stukje overslaan, en de schoen even aan de andere voet komt:
  Als ik door Amsterdam loop, valt me juist op hoe weinig Joden er zijn. Omdat ze voor driekwart zijn uitgemoord.
'Mijn blik is dat het er heel veel zijn, zeker in de culturele wereld waar ik in terechtkwam, in mijn bubbel. Mijn eerste uitgever was Joods, Oscar van Gelderen. Ik leerde collega's kennen: Marcel Möring, Harry Mulisch, Chaja Polak. ...'

Touché!
    Over het hele land genomen zijn er weinig - in het literaire wereldje zijn er veel - in de mediawereld zijn er overdadig veel en zijn ze, qua mening, volstrekt dominant.
    En ... :
  '... Ze heetten mij welkom en hebben naast mij gestaan. ... '

... als mede-migranten zijn ze volkomen solidair met elkaar. Op dat niveau.
  '... Ze heetten mij welkom en hebben naast mij gestaan. ... '

Vuijsje probeert nog eens wat:
  Wat zou jij denken als je hoorde dat ik hetzelfde zeg over Marokkanen als ik dronken ben? Dat het er zo veel zijn in Amsterdam en dat ik me nauwelijks op m'n gemak voel.

Gok maar weer ... Inzicht of ontkenning?
  Wat zou jij denken als je hoorde dat ik hetzelfde zeg over Marokkanen als ik dronken ben? Dat het er zo veel zijn in Amsterdam en dat ik me nauwelijks op m'n gemak voel.
'Daar zou ik niets van denken. ...'

Dus.
    Waarna het allermooiste komt:
  '... ik hoor niets anders, de hele tijd. Ik geef al meer dan twintig jaar lezingen waar aan mij wordt gevraagd wanneer ik mijn Nederlandse paspoort verscheur en terugga naar waar ik vandaan kom. ... '

Deze redactie schrijft deze analyse al lezende. Het is een lang artikel dat in eerste instantie alleen maar ruwweg gescand was, en daarbij al zo veel aangetroffen dat de verbijstering al het maximum had bereikt.
    Nu ben hij lezen van dit slaat die wijzer volledig van de schaal af.
    "Bij lezingen ... "
    Naar lezingen van literatoren komen sowieso alleen maar de meest politiek-correcte luitjes.
    Naar lezingen van moslims, daarvan weer het ergste soort.
    De kans dat 'ie ooit iets kritisch heeft gehoord, bij al zijn lezingen, ligt onder de 0,01 procent.
    Dat kans dat hem ooit iets is toegevoegd van de soort ... :
  '... waar aan mij wordt gevraagd wanneer ik mijn Nederlandse paspoort verscheur en terugga naar waar ik vandaan kom. ...'

... is minder dan 0,0000001 procent.
    Hier staat één en slechts één ding:
  Abdelkader Benali: "Ik haat alle blanke Nederlanders. Ongezien. Blind."

En niets minder.
    Wat nog eens bevestigd wordt door het door dit Monster aangehaalde voorbeeld:
  '... Een collega als Leon de Winter is nogal verrechtst, ik denk dan alleen: prima.'    ...

Waarbij ook dat laatste weer zo'n weerzinwekkende leugen is.
    Vuijsje is er kennelijk minder door uit het veld geslagen:
  Ken je de Oppression Olympics, het wedstrijdje onder minderheden over wie het hardste wordt gekwetst?

Dacht u dat hij dít begreep? ...
  'Natuurlijk. Die wedstrijd gaat 24 uur per dag door, zeker op de sociale media.'    ...

Nee, dus.
    En het gaat maar door:
  Vind je dat jij daaraan meedoet?
'Nee. Ik weet niet wat je ermee wint. Het is belangrijk om geen slachtoffer te zijn, ik zie mezelf ook niet als onderdrukt.'

Versus:
  '... Ik geef al meer dan twintig jaar lezingen waar aan mij wordt gevraagd wanneer ik mijn Nederlandse paspoort verscheur en terugga naar waar ik vandaan kom. ...'

"Boem!"
  '... Ik geef al meer dan twintig jaar lezingen waar aan mij wordt gevraagd wanneer ik mijn Nederlandse paspoort verscheur en terugga naar waar ik vandaan kom. ...'

En ...
  Denk je dat ik extra streng kijk als het over Joden gaat, omdat ik er zelf een ben?
'Ja, en dat begrijp ik. Emoties spelen mee. Ook bij mij. Wanneer ik een interview lees waarin iemand iets lelijks zegt over Marokkanen, dan onthoud ik dat. ...'

... nog eens "Boem!".
    Vuijsje doet weer een voorzet:
  Is het mogelijk dat twee dingen tegelijk waar zijn: dat jij als Marokkaan harder wordt aangepakt én dat jij iets hebt gedaan waardoor je niet meer de juiste man bent voor een lezing op 4 mei?
'Dat kan.'

En daar is het eerste wat geduid kan worden als een greintje realiteitszin.
    Na eindeloos veel prikken van Vuijsje.
    Die hoopvol nog een voorzet geeft:
  Is jouw conclusie dat je werd gevraagd voor die lezing omdat je een Marokkaan bent én dat je daarom ook weer werd gecanceld?

En toen was het al weer over:
  'Bijna wel, ja. In de Tweede Kamer zitten nu witte jongeren die antisemitische WhatsApp-groepen hadden. ...'

Gevolgd door een rancune-meting:
  '... Waarvan ik word beschuldigd, daarmee kun je een mooie carrière opbouwen in de politiek. Een salaris van 120 duizend euro per jaar en pensioenopbouw. Mij is dat niet gelukt. ...'

Uitslag: oneindig.
    Gevolgd door nog een stroom daarvan:
  ' Van Nederlanders heb ik altijd geleerd: wíj hebben de ratio, de wetenschap en júllie geloven in complotten en samenzweringen. Daarom keek ik op tegen Nederland.
    'En kijk nu. Marokko is plat gevaccineerd en hier willen hele groepen het vaccin niet. Waar jullie ons altijd van beschuldigden, is nu hier gearriveerd. Wanneer een cultuur in gevaar komt, wordt het draadje van de beschaving heel dun. Ik idealiseerde Nederland. Dat liberale, tolerante land waar ze lessen hadden geleerd van de oorlog. We hebben het gezien bij de laatste verkiezingen.'

Wat zegt deze hele affaire over Nederland?
'Dat het een fijn land is, met een donker randje. Het is als een film van Michael Haneke. In beeld zie je een mooi landschap, maar daaronder is het aan alle kanten lelijk en verzakt. Betonrot. En we hebben sociale media te veel macht gegeven. Ons kompas is in de war geraakt. Alles is een gepolariseerd gevecht geworden, met kwade trouw als basis.'

Wat een voortreffelijk spiegelbeeld weer!
    Nou, dat was het.
    Zo luidde de versie van deze analyse in de Benali-verzameling, waar na een hernieuwd doorbladeren van die verzameling al wat conclusies werden getrokken. Conclusie nummer 1: het zat er vanaf het allereerste begin al in, en de huidige uitbarsting is niet meer dan een piek op de trend, en dat eigenlijk niets eens een zo hoge.
     De weerzinwekkendheid wordt er in de formatieve jaren, nul tot en met achttien, zo hartgrondig ingestampt dat je een ernstig vermoeden krijgt dat een deel ervan erfelijk is.
    Het zijn altijd de geestelijk meest verkalkte volkeren die zich laten islamiseren.
    Met als bekende uitzondering dat van de Perzen, tegenwoordig bekend als Iraniërs, onder welke groep je ook de meest echte afvalligen treft.
    Hoe dan ook ... Net als bij de recente vorige uitgebreide analyse van dit soort volk uitleg of detail , ook hoogopgeleiden en geslaagden, is ook hier de conclusie: dit is volk waar je dringend van af moet.
    Weg ermee.
    Remigratie.
    "Migratie is een natuurlijk fenomeneen", roepen de politiek-correcten in koor.
    Mooi, dan is remigratie dat ook.
    Maximaal 100 duizend op een bevolking als Nederland, in de ordegrootte van 10 miljoen.
    Eén procent moslims, dat is wat een beschaving aankan .
    En dat alleen in combinatie met een spreidingsbeleid.
    Dat waren de eerste conclusies, waar één of twee dagen later nog wat bijkwam. Als eerste: die kop op de website:
  Abdelkader Benali: ‘Als iemand nog één grap maakt over Marokkanen, doe ik aangifte’

En, zoals gewoonlijk bij dit soort lieden: de werkelijkheid is precies andersom:
  Iemand maakte ooit één grap over Marokkanen, en 6000 man deden aangifte

En hij werd veroordeeld.
    In die kop verwoord is dus een kenmerkende eigenschap van het Midden-Oosten:
    Wraakzucht.
    Moslims hebben het.
    Joden hebben het.
    De extreme wraakzucht is datgene waartegenover die Van Nazareth het tegenovergestelde stelde: het "De Andere Wang".
    Op dezelfde Absolutistische manier.
    Van de ene gestoordheid in de tegenovergestelde, zoals het zo vaak gaat.
    In het Frans: "Passer d'un extrême à l'autre".
    De tweede toevoeging is vermoedelijk A. Benali's enige bijdrage aan Nederland
  Wat is het verschil tussen jouw ironie en die van Reve?
'Hij verbergt zich achter die ironie. Ik kan met de hand op mijn hart zeggen dat ik totaal niet meen wat ik zei over Joden in Amsterdam-Zuid. De stijlvorm heb ik van Nederlanders geleerd. Marokkanen begrijpen ironie niet. Als ik in Marrakech in een koffiebar vol Marokkanen zit en zeg: te veel Marokkanen hier - dan begrijpen zij me niet. Voor ironie heb je een groep nodig die het snapt. In het verleden heb ik veel ironische grappen gemaakt over Marokkanen. Nederlanders waren daar dolblij mee: wat mooi, deze Marokkaan die ironische grappen maakt over zijn eigen mensen, daar moeten we er meer van hebben. Terwijl Marokkanen me gingen bedreigen, zij begrepen die grappen niet.
    'Vijf jaar geleden zat ik met Michiel Romeyn in de jury van Film by the Sea, een filmfestival in Vlissingen. In Amsterdam woont hij naast een moskee, bij de Amstel. Iedere keer dat ik eraan kwam, begon Michiel de gebeden te zingen die hij uit de moskee hoorde komen. Ik moest daar zó om lachen, ik begreep de spelregels waarbinnen hij deze grap maakte. Als hij hier in Amsterdam-Nieuw-West tegen andere Marokkanen dezelfde grap zou maken - dan ben je wel uitgepraat.'

Met uitgebreide onderbouwing, dus.
    Het kan niet genoeg benadrukt worden hoe belangrijk en essentieel dit is.
    Ironie is hier slechts een uitingsvorm van een algemener begrip: relativeringvermogen.
    En dat wil zeggen natuurlijk: zelfrelativeringsvermogen.
    Geen van de andere aspecten van dit begrip behoort tot het repertoire van de islam en de moslims.
    Het is de reden nooit en te nimmer ook maar een stap verder zullen komen in culturele ontwikkeling.
    Zoals ze al 800 jaar bewezen hebben sinds hun aanname van de huidige islam in 1200 AD.
    Nogmaals onderstrepende dat er in de interactie met de islam maar één vreedzame weg is: de fysieke scheiding.

Je zou bijna zeggen: dat is al meer dan genoeg. Maar een individuele menselijke persoonlijkheid kent vele kanten, en dat geldt, door het middelen in ietwat mindere mate, ook voor de groepspersoonlijkheid. Het volgende illustratieve geval dat al op het lijstje stond is een wat meer intellectueel type. Ook hoogopgeleid dus, maar bijna een generatie jonger dan Benali. Dat zich ook uitspreekt over de kwestie (eerder genoteerd hier uitleg of detail )  (Joop.nl, 27-01-2021, door Nilüfer Gündoğan en Itay Garmy - Nilüfer Gündoğan en Itay Garmy zijn Kandidaat-Kamerleden voor Volt Nederland uitleg of detail ):
  Sta Abdelkader Benali niet toe om zichzelf te laten cancellen

Deel 1 : moslimtaal of woestijntaal.
    Gebiedende wijs uitleg of detail .
    Deel 2:
  Als evident antisemitisme van de één wordt gedoogd ...

Woestijnlogica: "Als de maan van groene kaas was, en we hadden een hele lange ladder, hadden we voor altijd kaas te eten".
    De logica klopt, maar de aannames niet.
    Er is geen Allah, en de maan is niet van groene kaas.
    En Thierry Baudet, waar het hier natuurlijk over gaat, is de huid volgescholden voorbij alle grenzen van fatsoen uitleg of detail .
    Het woestijnvolk gaat door met de volgende stap in de voorbeeld-redenatie: "de lange ladder".
  ... en de ander om ‘n gedateerde grap ...

Die Benali uitte zich bij herhaling antisemitisch, dus beging geen grap.
   "De lange ladder", deel 2:
  ... grap moet hangen ...

Benali moet helemaal niet hangen, maar is gewoon voor deze taak niet geschikt gebleken bij nadere bestudering van zijn CV.
    En dan volgt het "logische" deel, het "... dan hadden we voor altijd kaas te eten":
  ... hangen, dan gaat er iets niet goed.

Klopt. Maar "als" 1 en "als" 2 kloppen niet. Dus gaat alles prima.
    Wat details. Het begin:
  Benali en Baudet. ... De ander – ‘boreaal’ – heeft politieke invloed, lunchte en dineerde met notoire racisten en antisemieten ...

Tja, dat ene woord alleen al, hè ...
    Zij zijn niet boreaal, oftewel "Europese cultuur", maar "Allahiaal", oftewel woestijncultuur.
    Daar draait alles om.
    De rest is invulling.
    Gevuld op dezelfde manier als het voorgaande: sprookjes over zichzelf en kwaadsprekerij over anderen.
  ... lunchte en dineerde met notoire racisten en antisemieten ...

Joodse leugens uitleg of detail . Is hetzelfde soort volk, hè ... Joden en moslims. Oude Testament en koran. Gevuld met sprookjes over zichzelf en kwaadsprekerij over anderen.
  ... werd tot voor kort gedoogd of zelfs geknuffeld. ...

Moslim-leugens. Baudet werd en wordt geminacht en gehaat uitleg of detail .
    En nadat je één keer de werkelijkheid hebt omgekeerd ... :
  ... Een deel van onze samenleving meet schaamteloos met twee maten ...

... ga je daar natuurlijk vrolijk mee door ...
  ... met twee maten en legt daarmee bloot, hoe groot het probleem van antisemitisme en discriminatie nog is.    ...

... en laat aan de mense"n die in de werkelijkheid leven zien wat het werkelijke huidige probleem is: pro-Joods en pro-islam propagandisme (en pro-zwart maar dat wordt hier toevallig niet genoemd). Alles tezamen hetende politiek-correctheid".
    Nog een voorbeeld van totaal verwrongen wereldbeeld, wat laat zien waar de schoen wringt:
  ...     Voorzitter van het Nationaal Comité 4&5 mei, Gerdi Verbeet... zei ... blij te zijn dat de schrijver zelf zijn conclusie had getrokken. Ze lichtte daarna toe dat het Comité voor Benali had gekozen omdat – en wij citeren: ‘Op den duur moet je mensen die geen herdenkingstraditie van huis uit hebben meegekregen, erbij betrekken.’    ...

Tja, zo is een groot deel van het probleem ontstaan: "Nee, het is niet WIJ die hen moeten betrekken, het is ZIJ die zich moeten betrekken."
    Een andere versie van het aloude: "Wij moeten zich aanpassen aan hen"-syndroom.
    Zo ontstaat de stinkende wond die hier aan het etteren is.
  ...     In andere woorden: het was tijd voor iemand met een migrantenachtergrond, want die snappen de traditie niet.
    Daarmee legt Verbeet in al haar deftigheid bloot, hoe er door het Comité klaarblijkelijk over mensen als Benali gedacht wordt.  ...

Nee, daarmee legt Verbeet bloot dat er een gigantisch probleem is. Met als archetypisch voorbeeld de met herdenkingskransen voetballende Marokkaanse jeugd.
  ... Benali gedacht wordt. De vele duizenden Marokkanen en andere Noord-Afrikanen die in de Tweede Wereldoorlog meevochten of vermoord werden, zijn blijkbaar niet doorgedrongen.    ...

Wilt u een nog duidelijker voorbeeld van hoe scheef het in die hersentjes zit ... ?
    Ook dit is aangegeven, omdat deze bewering inderdaad korte tijd is gepromoot door de politieke-correctheid. Maar wel een hele korte tijd want dit werd zelfs door het grootste deel van de politieke-correctheid als absolute kolder afgewezen uitleg of detail .
    Het woestijnvolk komt er vele jaren later op terug.
    Omdat het datgene is dat het diepste in de ziel van de allochtoon gekerfd is: het besef geen bijdrage geleverd te hebben aan Nederland, en absoluut geen enkele kans te hebben dat, als cultuur, ooit te doen.
    Als hun cultuur iets kon bijdragen, was waar die cultuur dominant is, Marokko of Turkije enzovoort, dat allang veel sterker gebeurd, en zaten ze niet in Nederland vanwege de achterlijkheid van die thuislanden en -culturen.
    Het is allemaal culturele nederlaag.
    Gekrijs door de pijn van een culturele nederlaag.
    Die bij de wat dieper in de Nederlandse maatschappij  doorgedrongen figuren, zoals deze, nog erger lijkt te zijn dan bij het allochtone klootjesvolk.
    Ze zien meer van de Nederlandse cultuur, zien dus dat de grootte van het verschil beter, en hebben meer pijn.
    Dus krijsen maar, vol omkeringen van werkelijkheden.
  ... Als je herdenken breed definieert en van mening bent dat de traditie ons elk jaar opnieuw moet doordringen van het gevaar van generalisaties en stigmatisering, dan heeft het Comité of tenminste zijn voorzitter, zelf nog een les te leren. Ook met betrekking tot die door een deel van de samenleving toegepaste dubbele standaard. Want toen het Comité een interview met Thierry Baudet publiceerde in de interviewbundel ‘Het Vrijheidsboek (2016)’, was er plots weinig neiging tot commentaar. ...

Dat was voor Baudet ook maar serieus de politiek in ging.
    Allah-malloten slepen er alles met de haren bij.
  ... De politiek leider die zijn proefschrift aanbood aan de grootste antisemiet van Europa en die Annabel ‘mooie ovens van Hitler, hahaha’ Nanninga koos als politieke wederhelft, paste blijkbaar prima in dat Vrijheidsboek. ...

Nog meer gezamenlijk Joods-Mohameddaans gekrijs.
  ... Zou herdenken niet ook verzet tegen hedendaags en oprukkend antisemitisme moeten impliceren? En zou het Comité racisme en discriminatie niet luidruchtiger moeten veroordelen? ...

Ook zo'n gezamenlijk Joods-Mohammedaans trekje: de eindeloze herhaling van het gekrijs.
    Zie de gezamenlijke Heilige Boeken.
  ...    Als evident antisemitisme van de één wordt gedoogd of zelfs geknuffeld, en de ander om ‘n gedateerde grap moet hangen, dan gaat er iets niet goed. Bij uitstek de voorzitter van het Comité zou zich aan een door racisme ingegeven vorm van selectieve verontwaardiging niet mogen bezondigen, noch zou zij zulke stigmatiserende uitspraken moeten doen. Haar eigen argument voor de uitnodiging aan het adres van Benali – hij is representant van ‘mensen’ die ‘geen herdenkingstraditie’ hebben – is in het licht van de strijd tegen antisemitisme en discriminatie fundamenteel zorgwekkender, dan een smakeloze grap uit 2006. In die zin zou een gesprek tussen Verbeet en Benali in het kader van de herdenking dit jaar, zendtijd verdienen.    ...

KRIJS, KRIJS, KRIJS!!!
    Gevolgd door nog een volle alinea herhaling, met in de daaropvolgende laatste eerst nog een mooie gotspe:
  ... De stelling dat Marokkanen niet herdenken in lijn met ‘onze traditie’ – want dat bedoelde Verbeet natuurlijk – is net zo stigmatiserend als ‘alle Joden zijn gierig’. ...

De eerste is een waarheid als een koe (wij vieren niet ramadan in de traditie van de Marokkanen), en dus, moeten we aannemen van de Allahianen, de tweede ook.
    Met als afsluiter een nog fraaiere:
  ...    Samen vooroordelen en ongemak onderzoeken – in onszelf en de ander – wel.

Dit na een koranhoofdstuk gevuld met uitsluitend kritiek op anderen.

Dit was de analyse zoals gemaakt bij verschijnen en noteren op deze website. Ook hier werden er natuurlijk meteen conclusies getrokken.
    Dat waren deze:
    Nooit en ook maar voor een milliseconde zullen moslims op de gedachte komen om iets aan zichzelf te onderzoeken.
    Moslims zijn dienaren van de Almachtige, en vertegenwoordigers van Zijn Perfectie.
    Het is woestijnvolk, dat volkomen niet past in een westerse of welke andere niet-religieuze of niet-ideologische samenleving dan ook.
    Wat hier allemaal staat, is onvoorstelbaar.
    Grotesk.
    En voor de allerlaatste conclusie, ook nog deze opmerking: je kan hun suggestie aangaande Baudet ook serieus nemen. Dat ze vinden dat de verbale moord die op hem gepleegd is niet voldoende is.
    Dan is het duidelijk wat ze wel willen: een fysieke moord.
    Snapt u nu dat lieden die dit soort dingen in hun geest hebben zitten, in staat zijn tot moordaanslagen op onschuldigen ... ?
    Bovenstaande zullen het vermoedelijk niet doen, omdat ze te goed ingebed zijn.
    Maar in elk volk en elke cultuur is er aanzienlijke variatie.
    Met dit soort gedachtengoed als bovenstaand, zijn aanslagen door het minder ingepaste en geremde deel onvermijdelijk.
    Het is niet de losse aanslagpleger, de Gökmen T., die het gevaar is, het is het bovenstaande gedachtengoed dat dat is.
    De slotconclusie, generiek:
    "We moeten ze kwijt. Allemaal."
    Praktisch: we moeten het aantal terugdringen zodanig dat het gevaar van aanslagen door willekeurigen beperkt blijft tot, zeg, eens in de tien jaar.
    Oftewel: terug naar maximaal 100 duizend moslims in Nederland.

Grappig, hè ... Hoe deze tweede set conclusies lijkt op de eerste ... Terwijl de stijl van deze lieden toch duidelijk aanzienlijk verschilt van die van Benali ...
    Maar het onderliggende en basale gedachtengoed en de daaruit voortvloeiende levensinstelling zijn dezelfde.
    Leidende tot dezelfde conclusie van incompatibiliteit.

De nummer drie op het oorspronkelijke lijstje kwam toevallig zo uit in verband met samenvallen in tijd, maar dat had niet beter kunnen vallen, want het komt van veel verder naar onderen op de interne sociaal-culturele ladder.
    Moskeemensen.
    Dus zeker geen intellectuelen, maar nog niet onderaan de ladder.
    Waarop een uiterst simpel recept uit het repertoire van het gezonde verstand wordt toegepast: het koekje van eigen deeg .
    Wil je weten hoe het zit met het terroriserende moslim-dom? Simpel: kijk naar wat ze zeggen als ze terug geterroriseerd worden.
    Eens kijken hoe ze dan reageren ...
    Een zaak-studie (eerder genoteerd hier uitleg of detail ) (volkskrant.nl, 11-04-2021, door Rik Kuiper uitleg of detail ):
  Reportage

In deze moskee in Gouda zit de schrik er flink in ...

In de aanloop naar de ramadan kreeg een Marokkaanse moskee in Gouda te maken met brandstichting. Moskeegangers maken zich zorgen. ...

Het andere geval:
  Reportage

In de stad Utrecht zit de schrik er flink in ...

Gewoon midden op de dag kreeg een Nederlandse stad te maken met terrueraanslag op gewone burgers. Nederlanders maken zich zorgen.

Waarna je de rest van het verhaal al bijna kan laten zitten.
    Het is volkomen duidelijk wat er volgen gaat.
    Moslims die moord en brand schreeuwen over een akkefietje (als het al brandstichting was, want de schade was minimaal, alleen wat aan de gevel).
    En volgens diezelfde moslims mag je niets zeggen laat staan concluderen over de zoveelste aanslag door moslims.
    Met dit keer vier echte doden.
    Maar je kan in sommige gevallen niet duidelijk genoeg zijn, en dit is er één:
  ‘Veilig? Nee natuurlijk voelen we ons niet meer veilig’, zegt Youssef Guennaoui (54). ‘Er kan van alles gebeuren. Bij alle moskeeën in Nederland. Die angst was er altijd een beetje, maar nu is die nog sterker.’

Oftewel:
  Veilig? Nee natuurlijk voelt niemand in Nederland zich nog veilig. Er kan van alles gebeuren. In alle steden in Nederland. Die angst was er altijd een beetje, maar nu is die nog sterker.

En:
  ‘De zichtbare schade bij het pand is aanzienlijk’, zegt Fatah Samir (42), ‘maar de onzichtbare schade is nog veel groter. Dit is een verschrikkelijke ervaring, we zullen dit niet snel vergeten.’

Oftewel:
  De zichtbare bloedbad is schokkend, maar de onzichtbare schade is nog veel groter. Dit is een verschrikkelijke ervaring, we zullen dit niet snel vergeten.

En:
  ‘Wie weet gaat het de volgende keer niet om brandstichting’, zegt Mohamed Ahrazi (55), ‘maar komt er iemand met een geweer, zoals toen in Nieuw-Zeeland.’

Oftewel:
  Wie weet gaat het de volgende keer niet om een paar individuen, maar komt er massaal bloedbad zoals in Parijs met de Bataclan of New York met 9/11.

En:
  ...    De politie arresteerde al snel een man die naar vuur rook. Om sporen veilig te stellen ‘plakten agenten direct de handen van de verdachte af’, meldde de politie later. Het ging om een 40-jarige man die bij de instanties bekend was ‘vanwege verward gedrag’.
    Dat het om een verwarde man zou gaan, roept onbegrip op bij de moskeegangers. Ze krijgen de indruk dat het klein gehouden wordt.    ...
    ‘Als er een moslim bij een incident betrokken is, noemt iedereen het meteen een terroristische aanslag’, zegt Youssef Guennaoui in de koffiekamer. ‘Een Nederlander is altijd een verwarde man.’

HOE.IS.HET.MOGELIJK?!!!
    Het is precies andersom.

Het derde en minstens even illustratieve geval. het was genoteerd in de verzameling Empathie => .
    Moslims hebben dat niet.
    Dus.
    Dit waren destijds de overige conclusies, onder het motto:
    Hoe moet je daar nu mee omgaan?
    Hoe kan je daar nu mee omgaan?
    Dat laatste kan maar op één manier: zo veel totaal onbegrip is voor geen enkele redelijke manier benaderbaar.
    Wat er overblijft, is simpel: boedelscheiding.
    Remigratie.
  ...    ‘Dit is echt een aanslag op moslims’, zegt secretaris Khouakhi. ...

Remigratie.
  ... de meeste moskeegangers ... zien een patroon, ze wijzen op de bedreigingen die andere Nederlandse moskeeën de laatste weken ontvingen. ...

Remigratie.

Het vierde illustratieve geval stond niet op de oorspronkelijk opgestelde lijst maar is daar aan toegevoegd wegens zijnde een beter passend geval. Want het het gaat nog een stap verder naar beneden op de sociaal-culturele ladder. Het voornaamste werk wordt gedaan door de Volkskrant, die in haar ijver tot het excuseren van het gedrag van moslims allang niet meer weet wat ze allemaal opschrijven (volkskrant.nl, 22-04-2021, uitleg of detailde Volkskrant, 23-04-2021, door Haro Kraak):
  Reportage

Een roekeloze schutter met spijt: wat bezielde Samir El Y. toen hij Bas van Wijk doodschoot?

Samir El Y. heeft bekend dat hij Bas van Wijk in koele bloede heeft doodgeschoten op 8 augustus op een steiger aan de Nieuwe Meer. Om een Rolex, is het verhaal, maar dat ontkent El Y. Wat bezielde hem? ...

Een verhaal van de Volkskrant, dus die doet alsof "Wat bezielde hem?" een vraag is, terwijl het glashelder in de reportage staat
  ...    Op die snikhete dag op 8 augustus was Bas van Wijk (24) met een groep vrienden naar de steiger gegaan, dichtbij Badhoevedorp waar hij met zijn vader woonde. Van Wijk, een sterke jongen die veel naar de sportschool ging, was eerder afgewezen voor het korps mariniers – hij wilde binnenkort nog een poging doen.
    Op de steiger was de sfeer ontspannen en feestelijk. Vrienden van Van Wijk dronken en namen ballonnetjes lachgas, voor een korte roes. Even verderop zat Samir El Y. met zijn neef en twee vrienden. Hij had een wapen bij zich, een semiautomatische Steel Eagle ...

Verhaal halen
De verhalen lopen uiteen wat er tussen de groepen gebeurde, maar er zou ‘heen en weer’ gekeken zijn. ...

Het staat er gewoon: het ging om eergevoel.
  ...  gekeken zijn. Op een gegeven moment ging El Y. op de groep af. Om ‘verhaal te halen’, zegt hij. ...

Het staat er gewoon: het ging om eergevoel.
  ... zegt hij. Waarom kan hij niet duidelijk zeggen. ...

Want het gaat om eergevoel maar dat kan je niet zeggen want dan hang je jezelf op.
  ... duidelijk zeggen. Zijn neefje stond daar al en zou twee jongens van de groep kennen. Toen El Y. erbij kwam staan, ging het snel.
    ‘Wie keek er zo lang?’, riep El Y. ...

Het staat er gewoon: het ging om eergevoel.
  ... riep El Y. Wanneer hij precies zijn wapen trok, weet de verdachte niet zeker. Misschien al toen hij naar het groepje toeliep. Hoe dan ook: na wat geruzie zette El Y. zijn wapen op het been van een van de jongens en riep iets als: ‘Moet ik jou door je kankerknie schieten? Ik bluf niet, ik doe het gewoon.’    ...

Korte lontjes, agressiviteit, kwaadaardigheid, psychopathie. Ergens in dat bereik
  ... Om te laten zien dat hij het meende schoot El Y. rakelings naast hen, waarbij een ballon die een jongen in zijn handen had knapte. ‘Geef mij je klok! Rolex!’, horen getuigen hem roepen. ...

Het had niets met die Rolex te maken. Dat was slechts de stok om de hond te slaan.
  ... hem roepen. Samir El Y. zou de groep willen ‘vernederen’, indruk op hen willen maken of ‘iets duidelijk’ maken. ...

Het staat er gewoon: het ging om eergevoel. Dat zijn eergevoel gekwetst was.
  ... ‘iets duidelijk’ maken. ‘Wat wilde je dan duidelijk maken?’, vraagt de rechter. Hij kan het niet onder woorden brengen.    ...

Herhaling: iedereen weet het of kan weten en de professionals als de krantenman en de rechter moeten het weten want het werd gewoon gezegd: het ging om eergevoel.
    Iedere ontkenning daarvan of zelfs vraag erover is een gore leugen.
    Het wordt wel aan alle kanten ontkend, dat wil zeggen: door de politieke-correctheid oftewel de media, omdat het een bij iedereen met waarnemingsvermogen inmiddels volkomen bekend iets is: dit is een groepskarakter.
    Indien ooit langskomende, aangeduid als "een kort lontje".
    Verkeershufters zijn tegenwoordig in meerderheid Marokkanen, met Turken in hete achtervolging.
    Een overtreding in hun nadeel is een aanval op hun eergevoel.
    Een paar maanden terug werd een Marokkaanse pakketbezorger in een woonwijk door een bewoner aangesproken op zijn rijgedrag. De 18-jarige pakketbezorger overreed de man en vermoordde hem.
    Het heeft een eindeloze reeks voorlopers.

Met deze mensen valt niet samen te leven. Ze moeten hier weg.

De vijfde illustratie, langsgekomen tijdens het schrijven van het voorgaande, en meteen opgenomen want de laatste stap op de ladder naar beneden. De Volkskrant is dit keer niet de echte bron maar het doorgeefluik - een bijna even belangrijke functie. De bron is de VPRO uitleg of detail , die het weer van anderen heeft, maar dat behoort allemaal tot hetzelfde kringetje: "Moslims zijn lieve kaboutertjes met teensandaaltjes" uitleg of detail uitleg of detail . Dus als ze iets doen ... (de Volkskrant, 07-05-2021, tv-recensie, door Yasmina Aboutaleb):
  Rillingen

... de journaals over de bomaanslagen bij Stade de France, de cafés in het tiende en elfde arrondissement en theater Bataclan ...
    ... de feiten: 9 terroristen, 130 doden en 350 gewonden. ...
    In de eerste van vier afleveringen proberen de makers erachter te komen wat er in Salah Abdeslam omging. ...

... dan ga je ze begrijpen.
    Wat dus al twintig en meer jaren duurt, dat begrijpen, met als gevolg twintig en meer jaren van terreuraanslagen.
    Wat doet men met extreemrechtse aanslagen: simpel: extreemrechtsen tot duivel verklaren en uit de maatschappij bannen.
    Wat dus te doen met moslims en hun aanslagen: simpel: tot duivel verklaren en uit de maatschappij bannen.
    Nu kan je stellen dat, zoals het extreemrechtse voorbeeld laat zien, dat een zekere hoeveelheid aanslagen kennelijk tot de "gewone" stand van zaken behoort.
    Dus laten we het aantal extreemrechtse aanslagen van, zeg de laatste twintig jaar, als ijkpunt nemen. Dat is er één of twee. Of drie of vier. In ieder geval in die buurt.
    Het aantal zware moslimaanslagen ligt in de zovele tientallen dat het ook best al in de honderden kan zijn.
    Als je het aantal doden neemt, ligt de verhouding nog schever.
    Oftewel: het aantal moslimaanslagen moet naar dit basisniveau teruggebracht worden.
    Nu verschaft het Volkskrant-artikel nog een belangrijk stukje informatie:
  ... Volgens een familielid was het vertrek van zijn beste vriend het begin van Abdeslams radicalisering. Abaaoud en hij groeiden samen op in de Brusselse achterstandswijk Molenbeek. Samen zetten ze de eerste stappen op het criminele pad en samen zaten ze vast in de gevangenis. Een aangeslagen oud-leraar zegt dat hij het niet zag aankomen. Hij was een jongen als zovelen. In een nagespeelde verhoorscène met Abdeslams verloofde zegt ze dat zij tot vlak voor de aanslagen ook niets doorhad. ...

Iets dat ook al vele malen eerder is geconstateerd: ze zijn de facto absoluut niet te onderscheiden van de overige moslims.
    Dus beleid gericht op specifiek de gevaarlijke lieden kan niet.
    Het is als met een een radioactieve stof: er zitten miljoenen radioactieve kernen in waarvan eens in de zoveel tijd er eentje afgaat, maar welke volgende dat is, is volkomen onvoorspelbaar.
    De enige manier om de radioactiviteit van een stof te verminderen, is de hoeveelheid stof te verminderen.
    De conclusie: de manier om het aantal aanslagen door moslims terug te brengen tot "normale" proporties is het aantal moslims terugbrengen.

Hier kan nog tegengeworpen worden: dit zijn allemaal kleinere groepen, die niet representatief zijn voor de hele populatie. Daarom alsnog het bewijs van het omgekeerde (nos.nl, 12-02-2021, uitleg of detail ):
  Petitie tegen beledigen Mohammed op Ridderzaal 'gespijkerd'

Bijna 125.000 mensen hebben een petitie tegen het beledigen van de profeet Mohammed ondertekend.  

Een leugen van de politiek-correcte collaboratie. Correctie:
  Bijna 125.000 moslims hebben een petitie tegen het beledigen van de profeet Mohammed ondertekend.  

En hun petitie ...
  ... is een oproep om het beledigen van de profeet Mohammed strafbaar te stellen. ...

Wat natuurlijk al volkomen tegen alles van de vrijheid van meningsuitng, democratie, rechtsstaat en beschaving ingaat.
    Maar wat nog eens een graadje duidelijker en erger is door dit:
  ... die kort na de jihadistische moord op de Franse leraar Samuel Paty werd opgesteld. ... 

Oftewel: de moslims moesten kiezen tussen steun aan de beschaving in de vorm van de humanistische leraar, en de barbarij in de vorm van hun religieuze ideologie.
    De humanist of de moordenaar van de humanist.
    Liefst 125 duizend moslims namen de moeite om actief te kiezen voor de barbarij.
    En gezien het feit dat het aantal moslims ergens rond de 800 duizend wordt geschat,
    - en wat er normaal aan mensen de moeite neemt om petities te ondertekenen,
    - en het feit dat een groot deel van de moslims gescheiden van de Nederlandse maatschappij leeft,
... is het glashelder dat die 125 duizend volkomen representatief is voor de gehele moslimpopulatie.
    Oftewel: wie een uitzondering is, moet dat expliciet bewijzen.
    De hele moslimpopulatie valt onder de noemer: "vijfde colonne strijdend voor de barbarij".

Ook nog eens treffend geïllustreerd door de foto bij het bericht:
 

Daar staat een geloofsfanaaat.
    Die staat voor religieuze strijd.
    Burgeroorlog .
    Het is niet een kleine groep die je kan uitkiezen en terugsturen, waarna de rest vreedzaam zal zijn.
    Die 125 duizend staan volkomen voor de hele populatie.
    En de factor waarmee die populatie dus teruggebracht moet worden, hebben we al gezien: ruim meer dan tien.
    Dus in Nederland: terugbrengen tot iets van 100 duizend.
    Wat van een wat grotere afstand bezien ook neerkomt op:
    We moeten die mensen kwijt.
    Op wat voor manier dan ook.
    Ze zijn incompatibel met onze cultuur.

En dat geldt overal in Europa. In Frankrijk zoals het allerduidelijkst is gebleken bij de moord op Samuel Paty, en hier in Engeland (de Volkskrant, 23-01-2024, door Patrick van IJzendoorn):
  Engelands strengste schoolhoofd ...

De school van Katharine Birbalsingh, gelegen in een Londense achterstandswijk, is een educatieve parel. ...


De beste school van Londen huist in een grauw kantoorgebouw naast metrostation Wembley Park, vlak bij het beroemde voetbalstadion. Het is de Michaela-school, een educatieve parel in een achtergestelde wijk. Gestoken in onberispelijke uniformen lopen scholieren hier in stilte door de gangen. In de klaslokalen leren ze zich een weg te banen naar de topuniversiteiten; in de kantine krijgen ze alleen vegetarisch eten opgediend, zodat er geen problemen ontstaan met religieus-culinaire beperkingen. Het geluid van mobiele telefoons is hier ondenkbaar.
    Michaela is het geesteskind van Katharine Birbalsingh, die bekendstaat als de strengste hoofdonderwijzer van Engeland. Tien jaar geleden zette de 51-jarige oud-docent deze zogeheten 'free school' op - een gratis school die niet onder de plaatselijke overheid valt. Ze was ontevreden met het gebrek aan zowel ambitie als discipline in het reguliere onderwijs.
    Deze seculiere school groeide uit tot een groot succes, met Birbalsingh als trots hoofd van 'een familie van zevenhonderd leerlingen'. Ouders verhuizen bewust naar deze omgeving, hopend op een plekje voor hun kroost.    ...

Korotm: een groeikern van beschaving.
    Maar beschaving is niet besteed aan ...
  ... door een algeheel gebedsverbod op de school belandde de bekendste en strengste hoofdonderwijzer van Engeland de afgelopen week in de rechtbank. ...

... afgelopen week bracht Birbalsingh meer tijd door in het gerechtshof dan in haar school. Ze werd voor de rechter gedaagd door een islamitische leerling die het niet eens is met het verbod op bidden dat Birbalsingh een jaar geleden uitvaardigde. Diepgelovige scholieren begonnen druk uit te oefenen op medeleerlingen om tijdens de pauze op het schoolplein mee te gaan bidden, zo beweerde ze ter verdediging van deze maatregel. Colbertjes dienden daarbij als gebedskleedjes. Docenten die er iets van zeiden, zouden zijn geïntimideerd. De helft van de leerlingen is moslim.
    Volgens Birbalsingh is het gebedsverbod, dat geldt voor alle geloven, conform het ethos van de school. 'Multiculturalisme', zo liet ze het hof weten, 'kan alleen slagen wanneer we begrijpen dat elke groep offers moet maken ten bate van de eenheid.'
    Als elke minderheidsgroep rechten opeist, zo redeneerde ze, breekt de chaos uit. Van leerlingen van christelijke huize wordt verwacht dat ze op zondag gewoon huiswerk maken als dat nodig is, en ook kinderen van Jehovah's getuigen moeten Macbeth bestuderen, een toneelstuk van William Shakespeare waarin heksen een belangrijke rol spelen.    ...

Je kan net zo goed tegen de deurbel praten.
    Niettegenstaande de schijn zijn moslims geen mensen, maar door dielogie gedreven automaten.
    Robots.
    Zombies.
    Schijnmensen.
  ...    Na het gebedsverbod leek het een tijdlang beter te gaan, maar eind vorig jaar begonnen de spanningen weer op te lopen. De school kreeg zelfs te maken met bommeldingen, waardoor kinderen thuis moesten blijven. In de rechtszaak bleek dat de klaagster geschorst is geweest omdat ze een medeleerlinge met een mes had bedreigd.
    De onrust staat niet op zichzelf. In Oost-Londen is een middelbare school al wekenlang het mikpunt van protesten van moslimouders nadat een leerling te horen had gekregen dat een Palestijnse vlag geen deel uitmaakt van het schooluniform.    ...

Terroristen.
    En ze worden geholpen ...
  ...    In The Guardian schreef de Londense docent Nadeine Asbali dat het gebedsverbod islamitische leerlingen harder treft dan kinderen met een ander geloof. Niet alleen wordt van moslims verwacht dat ze vijf keer per dag bidden; de gebeden gaan gepaard met rituelen. Een christelijke leerling, zo betoogde Asbali, kan nog altijd stil in een hoekje gaan bidden.    ...

... door de linksfascistische terroristen.


Naar Islam, cultuurbeelden , of site home ·.

 8 mei 2021