Bronnen bij De multiculturele samenleving: gedrag op schoolMisschien wel hét belangrijkste gevolg van de allochtonen instroom is de verpesting van het klimaat op onze scholen. De toegenomen fysieke agressie, het "jagen-in-groepen" van Marokkanen, de ADHD van creolen, en bovenal het door hen geïntroduceerde wapenbezit op scholen ondermijnt het fundament van onze maatschappij: de goede en fatsoenlijke schoolopleiding.Voor wie dit krasse termen vindt, onderstaand ruimschoots bewijzen voor die stellingen (de Volkskrant, 23-11-2006, van verslaggeefster Margreet Vermeulen):
En dat heeft niets met de politieke kleur van de bron te maken (de Volkskrant, 23-05-2005, van verslaggever Robin Gerrits):
En (de Volkskrant, 12-04-2007, van verslaggever Bart Jungmann)
En (de Volkskrant, 09-07-2007, van verslaggever Michiel Haighton):
En waar dat wapenbezit vandaan komt weet ook iedereen wel -. kijk maar naar de "incidenten": meestal allochtonen (de Volkskrant, 10-02-2007, door Rachida Azough ):
Klassiek: het eigen racisme gespiegeld op de ander. Uit jaloezie. Mislukkende moslims in geslaagdere westerse maatschappij. Van het schelden bij een blanke meerderheid zal best iets waar zijn: kale, rooie en brillenjood en andere terminologie over het uiterlijk zijn ook altijd een deel van schoolpleinrepertoire geweest. Klein voorbeeldje (VARAgids, nr. 15-2009, column door Paul Witteman
Natuurlijk is het wel zo dat als één van de kanten (tegenwoordig) allochtoon is,dat er dan geen sprake is van pesten, maar van discriminatie. Terug naar Rachida Azough - aangezien haar woorden uit eigen mond van een groepslid komt, kunnen we de genoemde reactie van het allochtone lichamelijke geweld met een gerust hart aanzienlijk opwaarderen. En ter bevestiging dat dit niet specifiek Nederlands is (zowel autochtone als allochtone groepen verschillen, Franse allochtonen zijn voornamelijk Algerijnen en Afrikanen) (de Volkskrant, 12-09-2006, van correspondent Fokke Obbema):
Het is gekleurd tegen blank. De bron waar dit gedrag vandaan komt is voor de hand liggend (de Volkskrant, 19-10-2005, door Kees Beekmans ):
Kortom: Beekmans, die op scholen met vrijwel alleen allochtone leerlingen werkt, scholen, stelt voor dat die ouders leren om beter op te voeden. Maar niet alleen de autochtone kinderen, ook de autochtone leraren lijden onder de slecht opgevoede kinderen uit andere allochtone culturen - een voorbeeld uit een land met meer ervaring op dit gebied (de Volkskrant, 18-06-2005, door Gerard Reijn):
Dit soort scholen, ROC's en de vmbo's in de grote steden, zijn de plaatsen waar de allochtone leerlingen domineren. Hoe dat er in de praktijk eruit ziet, is heel goed te constateren in een documentaire (Heb ik genoeg?, KRO, 29-03-2009), waarin presentatrice Karin de Groot de uitdaging aanneemt om een paar dagen les te geven op een vmbo - de synopsis zegt eigenlijk al genoeg:
Als Karin naar de school toegaat, zegt men als inleiding tegen haar: "Het is zeer gevarieerde klas", en Karin ziet dat als "makelaarstaal" - en terecht naar spoedig blijkt. De "leerlingen uit vijf culturen" blijken sterke culturele overeenkomsten te hebben: een aandachtspanne van 1 seconde, een belangstellingsterrein dat zich beperkt tot 1 decimeter rond hun eigen lichaam, een bevredigings-uitsteltijd van een halve seconde, en de capaciteit tot secondair reageren van een tweejarige. Algehele ontwikkelingsniveau: dat van slecht opgevoede kleuters met ADHD. Hier nog een voorbeeld van wat Bowen Paulle stelt (de Volkskrant, 19-05-2010, door René Kneyber, auteur van Orde houden in het vmbo):
De helft wordt dus fijngemalen door de gettokids (is: allochtonen). En daar helpt geen cursusje tegen. Om op dat soort scholen te slagen, moet je een onderwijskundig equivalent van Moeder Theresa en Marten Luther King tezamen zijn (de Volkskrant, 08-03-2007, door Diederik van Hoogstraten):
Hopeloos ... Er is weer een nieuw geval geweest van wapengebruik op school. Dit is één van de artikelen naar aanleiding daarvan (de Volkskrant, 13-10-2007, van verslaggevers Eveline Domevscek en Gerard Reijn):
Zelfs als het niet een dagelijks gebeuren is, is ieder geval van wapengebruik dus meer dan een incident - het heeft ernstige repercussies voor het klimaat op de betreffende school, en ook voor het schoolklimaat in het algemeen. Zo bezien is het aantal incidenten al veel en veel teveel. En de bij verre voornaamste bron staat nog eens een paar keer genoemd: de allochtone schoolbevolking. Onder een lijst van incidenten voor zover bekend geraakt, waarbij afkomst niet vermeldt is (want bron de Volkskrant), maar men mag er veilig vanuit gaan dat dat in meer dan 80 procent van de gevallen een allochtone afkomst is (Volkskrant.nl, 13-10-2007, van de redactie):
En wat er aan gedaan wordt ... (de Volkskrant, 31-10-2007, door Martin Sommer):
En inderdaad, men onderzoekt het niet (de Volkskrant, 20-11-2007):
Het waarom wordt zo meteen nog eens bevestigd. Maar eerst wat recente gegevens die men wel heeft (de Volkskrant, 20-11-2007, van verslaggeefster Maartje van Hoek):
De Volkskrant reportage geeft twee voorbeelden, en de eerste is natuurlijk blank - de bekende Volkskrant aanpak: alle leugens om de allochtonen uit de wind te houden zijn toegestaan. Wat een leugen blijkt hier (Dagblad De Pers, 19-11-2007, door Peter Wierenga):
De roc's en vmbo's in de grote steden: met grote allochtone minderheden, en deels meerderheden. En nu een onderzoek van eerder dat men kennelijk heel graag en heel snel vergeten heeft (de Volkskrant, 14-01-2004, van verslaggever Bert Wagendorp):
En hier staat het dus allemaal bij elkaar: de politiek-correcte onderzoeken van ministeries en dergelijk blijken te liegen dat ze barsten, als je de goede vragen stelt. Dan blijkt ook waarom de langs andere wijze verzamelde cijfers zo gunstig zijn: men meldt niet, omdat men er ook geen belang bij heeft (schoolreputatie, enzo), en de officiële cijfers moet je dus met factoren vermenigvuldigen. Tussengevoegd een stukje van zo'n vijf jaar later. Dan blijkt dat het vermoeden juist is: je hoort alleen het topje van de ijsberg, want hierover praten is in ieder geval voor de scholen taboe - zie onderstaande aankondiging van een uitzending van het actualiteitenprogramma EénVandaag (eenvandaag.nl):
En voor waar die onveiligheid vandaan komt, kunt u naar de uitzending kijken , en vernemen dat oorzaken zijn: schaalvergroting en, zegt de specialist: '...uh....toch wel de diversiteit die is toegenomen in de schoolpopulatie. Ook wel de maatschappij die de school binnendringt - de straat die de school binnendringt.' Vertaal maar rustig: allochtonen binnen, en de nog ergere allochtonen buiten. Want bijvoorbeeld de import van wapens komt voornamelijk uit de allochtone hoek, waarvan hier weer een wat ouder voorbeeldje (de Volkskrant, 17-12-2004, door Erik van den Berg):
Kleur, kleur, kleur ... Kleur (Volkskrant weblog, 22-11-2007, door Secularist):
Kleur. En je kan nog meer pech hebben (de Volkskrant, 07-05-2009, van verslaggeefster Anja Sligter):
Natuurlijk ging het hierbij om een allochtoon - geheel in lijn met het landelijke cijfer dat 90 procent van de loverboys allochtoon is. En, even natuurlijk, geldt dit evenzeer voor het hele conglomeraat van 'constante dreiging van geweld', 'regelmatig gevochten', en 'verbaal geweld en handel in drugs'. Een gevolg van dit alles: verschuivende schoolpatronen (de Volkskrant, 19-12-2009, van verslaggeefster Charlotte Huisman):
Hier wordt gesteld dat door de vlucht van sterkere en witte leerlingen het aantal en percentage probleemgevallen is toegenomen. Het is natuurlijk aanvankelijk andersom: door het toegenomen aantal probleemgevallen is er een witte vlucht ontstaan . Er wordt in het artikel natuurlijk niet ingegaan op de samenstelling, maar de genoemde namen zeggen genoeg: overgrote meerderheid allochtoon. De gevolgen van de allochtone cultuur op school worden steeds ernstiger (de Volkskrant, 09-11-2010, column Aleid Truijens):
Maar die straattaal wordt niet gesproken in 't Gooi ... De reportage had ongetwijfeld een andere bedoeling, maar schetst een beeld dat eenduidig is (de Volkskrant, 04-01-2011, door Janny Groen
Eigenlijk zegt de functie die mevrouw Van der Mark vervult genoeg: coördinator sociale veiligheid. Het leidt geen enkele twijfel wat de oorzaak is van de achteruitgang in sociale veilheid op school zodanig dat daarvoor een speciale coördinator nodig is: de allochtone instroom. Een sterke bevestiging uit een bron van het verschijnsel: één van de allochtonenlanden (de Volkskrant, 16-02-2011, column door Sheila Sitalsing):
Waar zouden die veiligheid- en ordeproblemen toch vandaan komen ...? Een opvallend geval met allochtonen die een grensrechter doodschoppen doet meer vuil bovenkomen (de Volkskrant, 11-01-2013, ANP):
Bij dat tweede bericht valt aan te tekenen dat de bewoners van de wijk om de school pas durfde gaan klagen, toen de school uitgebreid in het nieuws kwam door de affaire van de doodgeschopte grensrechter. Er waren een paar interviews met het gajes op het schoolplein, dat zich achter de mede-allochtone doodschoppers schaarde. Dat deed weer een paar ogen openen, en gaf ruimte voor gehoor aan de klachten. Vermoedelijk slechts tijdelijk. Want zie Pauw & Witteman en de geïnterviewde wethouder Hilhorst (10-01-2013, na 22:30 min.), die pas aan het einde durven te benoemen dat het om allochtonen gaat. En er volgde een een nieuwe openbaring uit het maatschappelijke middenveld - een paar stukken uit een vrij lang artikel (de Volkskrant, 19-01-2013, door Juliette Eichholts, journalist en publicist):
Bijna alles zit erin. Behalve, op een min-of-meer zijdelingse opmerking na, waar de oorzaak van dit alles ligt: de allochtone instroom. Die allochtone instroom heeft onze kinderen aan de wapens gebracht. Moet er nog er nog iets meer gezegd worden? Misschien over het gore bestuurderstuig dat decennialang de signalen onder de pet van de politieke-correctheid hebben gehouden. En daarmee die gore allochtonen ons schoolklimaat en onze jeugd heeft laten verpesten. Tjonge ... Het dagblad Trouw is zo mogelijk nog multiculturalistischer dan de Volkskrant. Hier een stukje dat mee kan met het beste op dit gebied, gezien door een tip van GeenStijl, waarin met in de pogingen de wilde blanken te bekeren, langdurig in de eigen voet mitrailleert (Trouw.nl, 06-06-2014, door Laura van Baars):
En dit alles vooraf in één zin samengevat. "Kijk eens wat verder dan haat voor homo's, Joden, kazen (Nederlanders) en het islamitisch superioriteitsgevoel", luidt de instantane riposte. Maar we hebben nog veel te gaan:
Even tussendoor: daarom zijn ze ook zo extra veel werkloos: ze proberen allemaal om dezelfde kleine hoeveelheid parasiteer-baantjes te komen, waarbij geen verstand nodig is en ze niet hoeven werken.
Tja ... Omdat de eenzijdige liefde beloond is het afkeer en haat: "Ik neuk jullie allemaal de moeder!" .
Hallo... Het is van tweeën één: die leerlingen hebben petjes op, zitten onderuitgezakt, hebben een ongeïnteresseerde houding, onderhandelen over inleverdata voor opdrachten en hebben soms een grote bek - of niet. Uit de reacties van de o zo goedwillende docenten ...
... mag je afleiden dat het zo is. Of nog een keer samengevat:
"Ze hebben zich als groep onmogelijk gemaakt". De uitsmijter komt met de voorgestelde remedie:
Antwoorden, in dezelfde volgorde:
De analyse van dit stuk is van groot maatschappelijk belang, omdat hier in feite propaganda wordt bedreven voor de opvatting: "Het is allemaal de schuld van de autochtonen, omdat ze zich niet genoeg aanpassen aan de allochtonen'. Die propaganda moet tegen gewaarschuwd worden, omdat het een opstand kan veroorzaken: van de onterecht beschuldigde Nederlanders tegen de mee-beschuldigende allochtonen. Een opstand met geweld. Het is niet te geloven, maar een paar luttele maanden later volgt het bewijs van het tegendeel - het bewijs van de waarheid (Volkskrant.nl, 10-11-2014, ANP ):
Dit is het definitieve einde van het sprookje van de multiculturele samenleving. Nederlandse ouders hadden al eieren voor hun geld gekozen door hun kinderen steeds meer naar blanke scholen te sturen. Doodgewoon op basis van wat ze in hun omgeving zagen gebeuren. Hier is het formele bewijs van hun gelijk. En nog een voor objectieve waarnemers volkomen overbodig bewijs (Telegraaf.nl, 17-04-2015, door Arianne Mantel ):
Hè hè ... Open deuren intrappen. Maar toch goed dat het eindelijk eens in zijn volle openheid wordt gezegd: die culturen functioneren niet, omdat de mensen erin niet functioneren, ook sociaal en psychologisch gezien, en de kinderen die ze opvoeden worden grotendeels diezelfde eigenschappen meegegeven, en die functioneren dus ook niet. Naar onze maatstaven. En dit onderzoek is qua cijfers daarvan ongetwijfeld nog een verzwakte versie:
En een bijzonder hoog percentage van de leerkrachten vergoelijkt de problemen met allochtonen, weet deze redactie uit vrij directe ervaring.
Tja ... Overigens, dat het een open deur is, blijkt nog eens hier (GeenStijl.nl, 17-04-2015, door Johnny Quid ):
Wat een in- en in-trieste stand van zaken, dat je de psycho-sociologische analyse moet vinden op GeenStijl.nl ... Kennelijk was dit door de redactie als afdoende beschouwd, want een aantal jaren geen verdere aanvulling. De reden voor de volgende ligt dan ook voornamelijk in de illustratie - eerst de tekst voor de omstandigheden (de Volkskrant, 30-01-2019, door Rik Kuiper):
En het is niet moeilijk raden wat er gezegd werd: "Hoerenzoon!" (of iets dergelijks). Allochtone-gajestaal. En,, uiterst opmerkelijk, we krijgen er een bevestiging bij: Allochtoon. Vermoedelijk Marokkaan. Puur gajes. Geboren uit ...:
... puur gajes. Remigreren of steriliseren. Oh ja, het ging over het onderwijs: het allochtone gajes sloopt ons onderwijs. Even in Cultuurbedreiging gekeken ... Daar staan ze dus. Zoals deze - een bijzonder schrijnende (nu.nl, 14-06-2018, ):
En iedereen waar dat vandaan komt: het gekleurde gajes. Kijk maar:
Hoe minder gekleurd gajes, hoe veiliger. En (GeenStijl.nl, 28-11-2018, door Mosterd ):
Het vlees in de kuip ...? Gekleurd gajes! Natuurlijk! De samenvatting (telegraaf.nl, 29-01-2019, door Ilan Sluis & Arianne Mantel ):
Bekijk naar behoefte zelf de links. De remedie: door het eindeloos lang laten dooretteren, is er nog maar één: voor deze specifieke gevallen: onmiddellijke uitzetting van dader en familie. Voor de hele groep: remigratie of sterilisatie (dit zijn al kinderen vergiftigd door ouders en die zullen ook hún kinderen ook vergiftigen.). En "de markt" reageert (elsevier.nl, 01-02-2019, door webredactie ):
Hahaha ... Een "Randstad-bonus" ... Een "allochtonen-bonus" zullen ze bedoelen ... En daar is 'ie ... De allochtonen-bonus - deel 1 (de Volkskrant, 17-06-2020, door Kaya Bouma):
Dit was het "ambtelijke" stuk met dus maar twee vermeldingen van het basisprobleem. Maar het begeleidende artikel-van-de-werkvloer is duidelijker (de Volkskrant, 17-06-2020, door Kaya Bouma):
Kinderen van achterstandige ouders.
Kinderen van achterstandige ouders.
Kinderen van achterstandige ouders. En dat zijn natuurlijk voornamelijk ...
... allochtonen. En hun kinderen zijn ...
... extra lastige kinderen. En ...
... slecht of niet-opgevoede kinderen. En ...
... sociaal-cultureel achterstandige tot achterlijke kinderen, die ...
... de leraren slopen. Oftewel: het zijn achterlijke kinderen. Wat symbolen (de Volkskrant, 21-12-2020, door Rik Kuiper):
Met voor de zekerheid nog vermeld aan het einde:
En zo blijft het toch nog spannend van welke barbaarse denominatie dit weer een exemplaar was ... Met een beeldende toelichting die pas opviel na het voorgaande (Volkskrant.nl, 14-12-2020, ): Kiest u maar: Mohammed of Leroy ... (Voor de slordige kijker: het gaat om de totaal ongeïnteresseerde houding, gekenmerkt door het "hangen in de banken". U ziet het altijd bij deze lieden. Ze "hangen".) En al die lieve, sociale en empathische onderwijzers en leraren zien en ervaren dat natuurlijk allemal ook (de Volkskrant, 17-07-2021, door Ashwant Nandram, Abel Bormans):
Daar is 'kwetsbaar' . Het meest gebruikte synoniem als het gaat om barbaren .
Achterstandswijken oftewel wijken met achterstand waren er vroeger ook. Barbarenwijken niet. En we krijgen zelfs de uitleg:
Pas op de politiek-correcte prietparaat de Taaltransformatieregels en de Russell-transformatie weer toe, en je krijgt: "Het zijn barbaren". Een enkel individueel praktijkvoorbeeldje aan wat voor soort mensen je moet lesgeven op een "gemengde" school. Een gewoon zwart schoolmeisje heeft een soort gedichtje mogen schrijven in Het Parool. Iemand verbaasde zich erover en zetten een kopie op Twitter, en dat werd geconstateerd door GeenStijl. Hier eerst de stroom leugens erin (Het Parool Columnistenfestival, opgeslagen 17-07-2021, door Kymmora Vrede, 4 vwo Ir. Lely Lyceum):
Kleine correctie vooraf: het is geen zwarte maar een negerin, want we leven in een blanke maatschappij.
Nou, dat is een fraaie reeks, toch ... Gore leugens en goor racisme. En hier de haat, deels hetzelfde materiaal:
Waarvoor maar één enkele oplossing is: help deze mevrouw naar elders . Multiculturele wijk-bewoonster Harriet Duurvoort gaat uitleggen waarom leraren niet zo graag les willen geven op mulciculturele scholen. Maar het begon eigenlijk met een andere boodschap (de Volkskrant, 04-11-2021, column door Harriet Duurvoort, publicist):
Gore leugens, natuurlijk. Maar het overkomt ook of misschien tegenwoordig juist veel allochtonen, dus is ook dit weer fout. En al zeikende ...:
... , gaat het dus fout:
Oftewel "allochtonenwijken".
En wie geen verband ziet het in alles van aandacht tot gedragsproblemen, stopt zijn kop diep in het zand.
Oorzaak: gebrek aan zelfbeheersing. Natuurlijk dus ook bij de kinderen.
Oorzaak: gebrek aan inzetbereidheid - er is grote vraag naar arbeid. . Natuurlijk dus ook bij de kinderen. Ach jee ... En zo is alles weer volkomen verklaarbaar. Van slechte schoolprestaties tot toesloegenaffaire. Want gebrek aan inzetbereidheid is een tweelingbroer van fraudebereidheid en criminaliteit. In de 'arme wijken' = "ällochtonenwijken". En toen kwam er ook nog eens dit langs (GeenStijl.nl, 03-11-2021, door Pritt Stift ):
Na welke Marokkaanse straattaal iederen weet dat het gaat om Marokkanen. Maar daar gaat het hier natuurlijk niet om. Maar om één van de volkomen voorspelbare reacties bij GeenStijl:
Oh jee ... Eentje uit de dikke stroom van dit soort artikelen, met de term "kwetsbaar" (de Volkskrant, 26-11-2021, door Thijs Bol, Ilja Cornelisz, Eddie Denessen, Melanie Ehren, Louise Elffers, Bas van der Klaauw, Paul Leseman, Maria Jansen, Inge Molenaar, Trudie Schils, Herman van de Werfhorst en Inge de Wolf zijn leden van het Onderwijs-OMT (zie voor de volledige lijst met hun functies volkskrant.nl):
Kwetsbaar: het allochtone kind dat van zijn "kwetsbare" ouders geen sociale opvoeding en intellectuele prikkeling mee krijgt, want in bezit van de superioriteit van de islam of een vaderloze opvoeding van de straat. Dus niet goed mee kan op school. Dus gaat klieren. Op zijn allergunstigst. En de uitstroom gaat dus maar door (Volkskrant.nl, 14-12-2021, door Irene de Zwaan):
Een gore leugen, natuurlijk, want ...
... zet dat maar uit tegen het percentage allochtonen (liefst uit te breiden met nog wat minder "gemengde" steden), en je vindt een keurig rechte lijn. De waarheid:
Kijk maar:
Tot ziens. Nog eens het waarom van het lerarentekort (de Volkskrant, 04-06-2022, door Merel van Vroonhoven, 67ste aflevering van de serie die Merel van Vroonhoven schrijft over haar overstap van topvrouw bij de Autoriteit Financiële Markten naar zij-instromer in het speciaal onderwijs):
En dat maakt dit ...
... volkomen overbodig. Zwarten. Nog een nagel ... (GeenStijl.nl, 09-07-2022, door Ronaldo, ):
En het volkomen overbodige:
Waarna GeenStijl de bal er nog een keer ...
... in trapt. Overigens: waarom dit weerzinwekkende gedrag van zowel leerlingen als ouders? Simpel: omdat zowel leraren als bestuur blanken zijn. En dit is wat gekleurde leerlingen vinden van blanke leraren . Ze haten ze. Net als de gekleurde ouders . Met de simpele gemeenschappelijk verklaring hier . De signalen worden steeds luider, maar de Volkskrant hanteert nog steeds de wollen deken (de Volkskrant, 23-01-2024, door Irene de Zwaan):
Enzovoort, de Volkskrant besteedde er een hele pagina aan (de Volkskrant, 23-01-2024): Zonder natuurlijk de oorzaak te noemen. Want wat is er namelijk voornamleijk veranderd op school, op termijn van jaren: de allochtone instroom. Hoewel ze op de website wel een hint gaven (Volkskrant.nl, 22-01-2024): Geanonimiseerde gezichten, en dan weet je het wel: allochtonen. Indien het blanken zijn in negatieve zin, worden die gezichten gewoon vertoond. En die huizen op de achtergrond doen denken als één van de achterstandswijken = allochtonenwijken in de grote steden, bijvoorbeeld Rotterdam. En wat dus naadloos past bij de een andere trend: de afname van de leesvaardigheid. En wat eveneens past bij deze trend, geconstateerd door onderwijs-columnist Aleid Truijens (de Volkskrant, 28-11-2023, column door Aleid Truijens):
Gevolgd door de zinnen die de kop werden:
Terwijl het antwoord zo simpel: het is de kennismaking met de cultuur van de allochtonen. Barbaren en barbaartjes. Naar Multiculturele samenleving , of site home .
|