Bronnen bij Ras-taboeïsme: Nederland
|
aug.2011 |
De rellen in Londen 2011 en de rest van Engeland zijn in feite een alarmbel voor
alle Europese landen met minderheidsgroepen die iets van vanaf vanaf vijf
tot tien procent van de bevolking uitmaken, afhankelijk van de mate van
concentratie
. Dat geldt ook voor Nederland. Alle ingrediënten van de Engelse en Franse
opstanden zijn ook hier aanwezig: een raciaal te onderscheiden onderklasse
,
een systematisch onderpresteren van die onderklasse op gebied van school en
leren
, een superioriteitsideologie bij die groepen
, en een groeiende weerzin jegens de maatschappij waarin ze leven
. De lijsten bij deze links geven nog veel meer voorbeelden..
Zoals de gegeven links demonstreren, is hiervoor uitvoerig
bewijs. Naar aanleiding van de rellen werd er, bij hoge uitzondering, ook aan
deze mogelijkheid van onrust in Nederland aandacht besteed:
Uit: De Volkskrant, 11-08-2011, van verslaggevers Janny Groen en
Joost de Vries
Deskundigen: 'Er zijn veel verschillen, maar ook hier kan het misgaan'
Nederland relt niet op z'n Brits
Helemaal uitsluiten dat ook in Nederland 'Britse rellen' uitbreken, willen
deskundigen niet. 'De Noren hebben ook lang gedacht: zulke dingen gebeuren hier
niet', zegt directeur Paul Schnabel van het Sociaal en Cultureel Planbureau
(SCP). 'Het zou raar zijn te zeggen dat het in Nederland niet zo mis kan gaan.'
Maar voor de hand liggend vindt hij het niet. 'Daarvoor zijn
er te veel structurele sociale verschillen.' De grotere armoede in Engeland, de
slechtere huisvesting, de steviger werkloosheid en de enorme urbanisatie. ...
Red.: Voorlopig zijn dit alleen graduele
verschillen. In Zweden en België zijn kleinere rellen geweest, in landen dus die
goed vergelijkbaar zijn met Nederland.
|
Ook Rob Witte, verbonden aan het instituut voor beleidsonderzoek IVA
in Tilburg en gespecialiseerd in maatschappelijke spanningen, ziet
vooral verschillen. 'Dat rellen met brandstichting en plundering zo
makkelijk overslaan naar andere delen van het land, kent Nederland
eigenlijk niet.' |
De auteurs van het artikel of Witte zelf maakt hier meteen rotzooi van:
|
Begin jaren zeventig gebeurde dat wel in Rotterdam. Een Nederlands
gezin in de Afrikaanderwijk werd uit huis gezet door een Turkse
huiseigenaar. Woeste havenarbeiders trokken naar Turkse pensions en
restaurants om de boel kort en klein te slaan. Turkse jongeren wapenden
zich met knuppels om hun gemeenschap te beschermen. |
Vervolgd door wat onzin:
|
Witte: 'De politie wilde de agressie laten uitrazen en greep
nauwelijks in. Toen de agressie oversloeg naar een andere wijk werd
keihard opgetreden. |
In Londen gebeurde hetzelfde. En dit zal weer gebeuren. want je mag als
politie de linksige in het bestuur sowieso niet hard optreden, en tegen
allochtonen als helemaal niet.
|
Vervolgens richtte de woede zich tegen de politie. |
Omdat de politie, onder invloed van het linksige bestuur, zich tegen de
blanke bewoners keerde. En ook dat zal weer gebeuren, bij ongewijzigde trends
|
Van die foute tactiek heeft de politie geleerd. Die heeft 'oren en
ogen' in achterstandswijken en werkt samen met welzijnswerkers, kerken,
moskeeën en scholen. 'In Engeland bestaan die netwerken niet, daar zijn
ze pas net bezig met wijkagenten.' |
En een leugen: de politie heeft nauwelijks tot geen contact met de are
gevoelens van de allochtonen en met name de moslims - zie verder.
De allochtone blik hierop:
|
'Een massale onderklasse zoals in Engeland kennen we hier niet',
zegt Iliass el Hadioui, die aan de Erasmus Universiteit Rotterdam de
sociale uitsluiting van jongeren onderzoekt. ... |
Een leugen. Rotterdam en Amsterdam zitten vol met zo'n onderklasse, en
diverse kleinere steden hebben dependances, waarin het gooien van steden naar
bussen een regelmatig terugkerende hobby is.
|
'Nederlandse jongeren krijgen studiefinanciering, er is
studentenhuisvesting, de meesten hebben toegang tot werk.' |
De allochtone onderklasse, vele tientallen procenten van de allochtone
minderheid, komt nooit aan deze fase toe.
|
'Hier is culturele uitsluiting vooral een bron van onvrede, aldus El
Hadioui. 'Die doet evenveel pijn als economische uitsluiting. Ik heb
eten en drinken en een iPhone, maar op tv zie ik Wilders die mijn
cultuur afwijst.' |
Dit is een verklaring van El Hadioui van het proces dat ten grondslag ligt
aan alle door minderheden gestarte rassenrellen: alles wat ter hunne voordeel
wordt gedaan of gezegd wordt zonder overwegingen geaccepteerd en meegenomen -
al;l;es dat tegen hen wordt gedaan of gezegd wordt honderdvoudig uitvergroot, en
gebruikt als een aanleiding voor afkeer van de gastheergemeenschap. In dit
geval: vrijwel alle Nederlandse politici, bestuurders en intellectuelen staan
achter immigranten, en zeggen in hun gezamenlijkheid dagelijks dingen in de
media die immigranten en hun cultuur ondersteunen. Daartegenover staan
opmerkingen van Geert Wilders, in aantal ergens tussen de tien en twintig,
uitgesproken over iets als vijf jaar. In getalsverhouding iets als honderd keer
zo weinig.
Iliass el Hadioui, die aan de Erasmus Universiteit Rotterdam
de sociale uitsluiting van jongeren onderzoekt, geeft hiermee dus een
uitstekende reden voor de stelling dat voor Nederland precies hetzelfde geldt
als voor Engeland, aangaande door de etnische minderheidsgroep zelf-geïnduceerde
afkeer van de gastheermaatschappij. De basis van de rellen.
Wat nog eens bevestigd werd op de televisie, door een ander paar allochtone
woordvoerders - in deze uitzending van EenVandaag
( 13-08-2011). Rapper Appa, rechts in een promotieplaatje: "Ik heb schijt, Aan
de overheid". Wat hij nog steeds zo vindt. En hij wijst op het bestaan van
precies die processen als in de inleiding beschreven. En er wordt herinnerd aan
de moslims gestarte rellen in Amsterdam naar aanleiding van net zo'n akkefietje
als met gangster Mark Duggan in Londen.
Na welke ontwikkeling zijn overgaan tot het verzamelen van
meer dit soort gegevens. Neem bijvoorbeeld deze uitzending van EénVandaag
(02-06-2011, na 12:10 min.), die gaat over kindersterfte rond de geboorte. Die
verschilt in Amsterdam van 1:40 voor de ene wijk, tot 1;200 voor de nadere. Uit
de omringende beelden is voor iedereen die aan deze woorden nog niet voldoende
heeft volkomen duidelijk om welk verschil dit gaat: blank versus zwart, met name
creools. Pa aan et einde wordt het één keer zijdelings genoemd, in verband met
vroeggeboorte, door verwaarlozing: "Met name bij Surinaamse en Antilliaanse
vrouwen". Creoolse vrouwen, dus.
Zelfs als de cultuurbedreiging vanuit een bepaalde etnie zo
ver is dat er boeken over geschreven moeten woprden, mag de etnische component
niet genoemd worden - in ieder geval niet in de krant:
Uit: De Volkskrant, 10-09-2011.
Pas verschenen non-fictie
Korte lontjes
Leraren krijgen steeds meer te maken met wat onder gezagsdragers bekendstaat als
straatcultuurgedrag. Kinderen die je, zeker als je vrouw bent, minachten,
hondsbrutaal zijn, nooit toegeven dat ze iets misdaan hebben, je pakken op je
zwakste punt en geweld gebruiken. Hans Kaldenbach geeft in Machomannetjes
99 tips om de straatcultuur in uw school terug te dringen. ...
Red.: Geen enkele twijfel over welke culturen dit
betreft, en ze zijn niet blank. Maar het wordt niet genoemd.
Net als in het volgende artikel:
Uit:
De Volkskrant, 20-09-2011, van verslaggever Marcel van Lieshout
Rijk pompt miljoenen in leefbaarheid R'dam
Het Rijk gaat de gemeente Rotterdam helpen de leefbaarheid in
Rotterdam-Zuid te verbeteren. Problemen op het gebied van wonen, werk en
onderwijs zijn daar zo groot en complex dat het rijk moet bijspringen. Zo wordt
er volgende jaar 18 miljoen extra geïnvesteerd in onderwijsprojecten.
Minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) en burgemeester Ahmed
Aboutaleb ondertekenden maandag het Nationaal Programma voor Rotterdam-Zuid. In
dat bestuursakkoord garandeert het Rijk de komende 20 jaar extra aandacht voor
Rotterdam-Zuid. ...
Red.: Iedereen weet dat het gaat over
allochtonenwijken. De term "allochtoon" (of aanverwante) valt in het hele
artikel niet ene keer.
Een kleinschalige analogie van het Engelse geval:
Uit:
De Volkskrant, 21-08-2012, van verslaggeefster Anneke Stoffelen
Culemborg onderzoekt verdwenen subsidie niet
De gemeente Culemborg doet niks met signalen dat een ton aan subsidiegeld is
verspild. ...
De zaak is aangezwengeld door Jaap Jan Brouwer, eigenaar van
consultancybureau CinC. In 2010 werd hij benaderd door Smidt over een
reïntegratieklus. De gemeente Culemborg had een aanbesteding uitgeschreven voor
een coachingsproject voor allochtone ondernemers, onder meer in Terweijde. Die
Culemborgse wijk stond destijds volop in de aandacht vanwege problemen tussen
elkaar in de haren vliegende Marokkaanse en Molukse inwoners.
...
Red.: '... elkaar in de haren vliegende
Marokkaanse en Molukse inwoners'. Oftewel: rassenrellen. Want laatst was het
tussen één Marokkaans en één Nederlandse gezin, en toen was het meteen racisme.
Naar Multiculturalisme
,
Allochtonen lijst
,
Allochtonen overzicht
, of
site home
.
|