Landverraad, media, de Volkskrant: allochtonen, onderwijs
Er is de laatste jaren, schrijvende december 2023, al veel te doen geweest
over het niveau van het onderwijs, en met name de leesvaardigheid. En wie
terug kijkt zal zien dat dit een al decennia spelend iets is, met een
stijgende en steeds sneller stijgende urgentie.
Nu zijn er vele
factoren in het spel, zoals salariëring en waardering voor het docentschap,
en de feminisering van het basisonderwijs: vrouwen hebben veel meer feeling
met emotionele zaken dan rationele, zoals geconcentreerd onderricht in lezen
en rekenen.
Maar dit soort factoren verklaren wel een deel van de
geleidelijke stijging van het probleem, maar niet de stijging van de
stijging.
"Stijging van stijging" is algemener bekend als "groei", en
er is één duidelijke factor die is gegroeid en groeit: de allochtone
instroom.
En wat is de voornaamste uiting daarvan: inderdaad;
gebrekkige kennis van taal, dat wil zeggen: de Nederlandse taal, want een
groot deel wordt opgevoed in een niet-Nederlandse taal, en een ander groot
deel krijgt er onvoldoende opvoeding in. Boekje lezen voor het slapen gaan?
Zoek dat niet bij het allochtone volksdeel, van beiderlei kunne: moslims en
zwarten. Er is maar één boek: de koran
, en de zwarten zijn buiten aan het
basketballen
.
In deze maand, december 2023, was er
weer eens een reden om daarover aan de bel te trekken, naar aanleiding van
een PISA-onderzoek naar dit soort vaardigheden in Europese landen
(Volkskrant.nl, 05-12-2023, door Daan de Vries):
Nu dient het landelijk vergelijkende deel met grote voorzichtigheid te
worden betracht, omdat de afzonderlijke landen die cijfers zelf aanleveren,
en er daarbij chauvinistische factoren een rol spelen: geen land is zo
eerlijk als Nederland. Maar de binnenlandse trends
zijn duidelijk:
Maar natuurlijk is de hoofdverklaring, de allochtone instroom, volledig
afwezig. Want taboe. Met
hoofdletters. En uitroeptekens.
Dat taboe gaan we nu demonstreren. Want natuurlijk
snapt iedereen die er meer dan een seconde onbevooroordeelde gedachten aan
wijdt waar het hoofdprobleem ligt, dus ook de bevolking van het
Volkskrant-hoofdkantoor. En hier is het antwoord
van het Volkskrant-hooofdkantoor, deel één
(de Volkskrant, 16-12-2023, door Haro Kraak):
En om dit te verklaren, gaat het Vokskrant-hoofdkantoor op bezoek ...
... bij een allochtonenschool, en constateert met intense vreugde ...
... dat het fantastisch gaat met de allochtonen in het onderwijs, en
dat zelfs ...
... thuis de koran en de wintibijbel opzij gelegd worden om vervangen te
worden door de redelijkheid en rationaliteit van de westerse beschaving.
Een paar dagen later volgde de tweede, die een ander hoofdonderwerp
lijkt te hebben (de Volkskrant, 19-11-2023, column door Marcia Luyten, journalist en
schrijver (pag. 2)):
Waar in werkelijkheid staat ... :
... wat iedereen kan lezen omdat ze het allemaal al drie weken
rondkrijsen, en interessant is slechts hoe het dit keer weer eens verwoord
wordt. Hier is dat dus via de 'geesteswetenschappen',
wat, met veel omhaal, natuurlijk staat voor ...
... de elite"deugcultuur". En de kinderen leren te
weinig van die eliet-deugcultuur want ...
En het is dus uiterst belangrijk dat er dingen komen als ...
... wat dus niet geldt voor ...
... de allochtonen, want de allochtonen ...
... zijn steengoed in het verhalen-schrijven en alle andere vormen van
lees- en taalvaardigheid. Als je iemand op straat "die
meisje" hoort zeggen, is het beslist geen allochtoon, maar zo'n wit
Nederlands kind van tokkie-ouders, want alle witte Nederlandese kinderen
hebben tokkie-ouders die hun kinderen opvoeden met "die meisje".
De derde aflevering van de opvoeding van de Volkskrant-lezer met de
waarheid achter de achteruitgang van de leesvaardigheid in Nederland
(de Volkskrant, 29-12-2023, door Irene de Zwaan):
En deze ...
... witte tokkie-ouders zorgen dus niet alle voor taal- en
ontwikkelingsachterstanden bij hun kinderen, maar ook voor ...
... polarisatie, tweedeling en stijgende kansen op overlast,
criminaliteit en aanslagen.
En tenslotte nummer vier, die het met
wetenschappelijke achtergrond beschouwt (de Volkskrant, 29-12-2023,
door Erik Meester, leraar en curriculumontwikkelaar):
En die scholen zijn:
Alle vier van de soort als als de boven als beschreven Alan Turingschool.
Die Mozaïekschool
wordt al sinds minstens 2008 de loftrompet op
gestoken, en de laatste en grote onderwijsachteruitgang is van na die tijd.
Mozaïekscholen, zelfs als ze er inderdaad positief uitsteken, zijn op geen
enkele manier relevant voor of een oplossing van het probleem, maar een
symptoom ervan. Ook in 2023 hoor je als je aan de randen van de
allochtonenwijk aan het hardlopen bent, de in lappen gehulde waggelende
moeders Arabisch of berbers praten.
De laatste bron licht met één
enkele, onvoorzichtige, opmerking een tipje van de sluier van wat hier
allemaal achter zit:
Minimaal 80 procent van de Nederlanders acht het historische belang van
de slavernijherdenking minimaal tot nul, want er is nooit slavernij geweest
in Nederland. Zo'n 15 procent zal er dan onverschillig tegenover staan en 5
procent of minder heeft de terreurcampagne gevoerd die tot die
herdenkingshysterie met de hele dag tv erover en de slavernijexcuses heeft
geleid. Dit is allemaal politieke-correctheid en
wokisme van de elite. De globalistische elite.
Want waar het om gaat is dat allochtonen automatisch immigranten zijn,
en de werkelijkheid van de allochtone immigratie is de ultieme ondermijning
van het idee dat immigratie altijd gunstig is. Dus dat migratie altijd
gunstig is.
En dat laatste: "Migratie is de ultieme sociaal-culturele waarde"
is, zoals gezien, de centrale ideologie van politieke-correctheid, linksextremisme,
globalisme en nomadisme. Vandaar de nu al een ruim een maand
durende krijsende ontsteltenis
over de verkiezingszege van de anti-immigratie
zijnde Geert Wilders. Want wie iets zegt ten nadele van
het nomadisme, zegt iets ten nadele van het nomadisme, dus van de een
nomadische cultuur hebbende Joden, en is dus een xenofoob, racist, fascist,
nazi, antisemiet en bewaker in een concentratiekamp vol Joden.
En de
nomadische cultuur is een cultuur is die parasiteert op de thuisblijvende
producerenden, dus de eveneens op de producerenden parasiterende elite is
sterk solidair met de Joden.
En zo komt het dat de allochtone half-
en heel-analfabeten nooit de oorzaak kunnen zijn van de achteruitgang van het
schoolniveau in Nederland en Europa.
Addenda Aleid Truijens schrijft al een behoorlijk aantal
jaren over onderwijs in de Volkskrant. Hier een archetypisch
voorbeeld (de Volkskrant, 02-01-1024, column door Aleid Truijens,
schrijft over onderwijs, opvoeden en opgroeien):
Klopt. Want het hoofdprobleem is niet de smartphone, want de smartphone
veroorzaakt niet dit:
Want dat wordt veroorzaakt door opgroeien in en opvoeding met een
niet-Nederlandse taal. Maar dat onderwerp zal door
Aleid Truijens niet aangeroerd worden, want taboe. Ze heeft ooit op een
onvoorzichtig moment laten vallen dat haar dochters (op of rond school)
lastig gevallen werden door Marokkanen, maar kennelijk daarna zo'n
schobbering gekregen dat het onderwerp nooit meer is langsgekomen.
De
nefaste allochtonenknuffelaar M. van Vroonhoven
, werkzaam op een allochtonenschool, heeft de
bezorgde artiklen ook gelezen ... (de Volkskrant, 06-01-2024, column door Merel van Vroonhoven
(pag. 2)):
Dus nee, de dramatische afname van de leesvaardigheid in Nederland wordt
niet veroorzaakt door de Turken, en dus ook niet door de Marokkanen
(ongetwijfeld het doel van de volgende reis), maar door de blanke
Nederlanders.
En op dezelfde dag als deze rotzooi, een zaterdag, komt
er op de enige plaats in de Volkskrant waar je af en toe (en met afnemende
frequentie) nog enige zinnigheid kan aantreffen, de realiteit langs (de Volkskrant,
06-01-2024, ingezonden brief van G.J.J. van Velzen, Utrecht):
Ach, wat schattig van meneer Van Velzen, om het als vraag te formuleren
terwijl hij het antwoord al gegeven heeft.
Naar Sociologische krachten
, of site home
·.
|