Nog verbazingwekkender is het feit dat er binnen de intellectuele en politieke elite een ruime meerderheid is om aan die wensen tegemoet te komen. Overeenkomstig gedrag zou waar ook ter wereld als neigende naar cultuurverraad of landverraad gezien worden. En als ronduit die laatste zaken zou men denken en praten over wat hier in Nederland en andere westerse landen ook nog is waar te nemen: de al genoemde zelfislamisering - dat wil zeggen: islamitische wensen vervullen zelfs voordat erom gevraagd is. Waar dit aan doet denken is het morele verval dat voorafging aan de daadwerkelijke val van Rome. En dat dat morele verval de oorzaak was van de materiële val, betwijfelt geen enkele historicus. Overigens, dat er ook anderen zijn die dit proces waarnemen lijkt hier - maar dit is een publicatie die stamt uit 2006, ten tijde van het opslaan van de eerste van de reeks bronnen hieronder. Dat het proces ook daarna vrolijk is doorgegaan, terwijl dus iedereen die het betreft, de intellectuele en bestuurlijke top, ervan op de hoogte zou kunnen zijn, bewijst dat het krachten en driften betreft die veel sterker zijn dan de rede. De verschijnselen (Volkskrant.nl, 27-09-2006):
En (de Volkskrant, 17-10-2006, van een verslaggever):
Zo meteen het commentaar hierop. Eerst even nog een ander stukje zelfislamisering, waarbij het alleen om de kop gaat (de Volkskrant, 14-10-2006):
Dat dit geen bedrijfsongeval is, blijkt uit het volgende stukje, horende bij het eerder vermelde plannetje van het CNV (de Volkskrant, 19-10-2006, hoofdredactioneel commentaar):
Oftewel: de Volkskrant behoort tot de zelf-islamiseerders - zoals men in de eerste kop al zelf erkent. Om precies te zijn: de Volkskrant is een leidende kracht in het zelf-islamiseren. Zoals velen inmiddels hebben geconstateerd (de Volkskrant, 24-10-2006, door Tom Kuperus, kandidaat Tweede Kamerlid voor de VVD )
Wordt niet naar geluisterd, natuurlijk. Eén van de top-zelfislamiseerders, die in Amsterdam ook aan door de gemeente gefinancierde moskeeën en islamitische gemeenschapscentra doet (de Volkskrant, 21-02-2008, door Willem Beusekamp):
Er is zelfs een enkele allochtone immigrant die het waarneemt (de Volkskrant, 07-06-2008, door Hafid Bouazza, schrijver): |
Zelf-islamisering is iets van de politieke en intellectuele elite - althans zo lijkt het, omdat we van deze groepen het meeste horen. Het euvel lijkt echter aanwezig in alle leidende klassen, bijvoorbeeld ook het justitiële apparaat, waar vrijwel alle uitspraken waarin moslimbelangen in het spel zijn, voordelig voor die moslimbelangen uitvallen - onder vermelding van drogredenen als "discriminatie" en "vrijheid van godsdienst". Een flagrant voorbeeld van een aantal jaren terug (de Volkskrant, 27-06-2001, van een verslaggeefster):
Dit lijkt geen voorbeeld van zelf-islamisering, omdat het initiatief is uitgegaan van een islamiet. Toch is het dat wel. Omdat er hier geen enkel maar dan ook geen enkel goed argument is om toe te geven aan dit verzoek. Want wat door het CGB een 'kledingvoorschrift' wordt genoemd, is niet alleen een kledingvoorschrift, het is een symbool voor de gelijkheid in de rechtspraak. Het is een symbool van onze rechtsstaat. Aan de andere kant is het door de CGB gegeven argument een drogreden. Want het niet mogen dragen van een hoofddoek belemmert op geen enkele wijze de vrijheid van godsdienst van de islamiet. Zij zijn even vrij islamiet te zijn als ervoor - het enige dat beperkt wordt, is het tentoonstellen van symbolen van godsdienst. Ja, zou de islamiet of zelf-islamiseerder kunnen stellen: maar de symbolen maken een integraal deel uit van die godsdienst. OK, is dan het antwoord, maar dat geldt precies hetzelfde voor de rechtspraak en de rechtstaat: het symbool van de onpartijdigheid ervan, de uniforme kleding van de rechtspraak, is evenzeer een integraal onderdeel van de rechtsstaat. En op dat moment wordt de keuze voor al dan niet hoofddoek de keuze tussen het primaat van de religie of dat van de rechtsstaat. En het CGB koos voor de religie. Dus tegen de rechtstaat. Waarvan akte. Want duidelijker kan een bewijs van het moreel verval van de elite en leidende klassen niet zijn. Meer over de zelfislamisering van het CGB hier . We gaan zelfs zelf opleiden in de islam (de Volkskrant, 15-04-2008, door Maud Effting):
Ach, een beetje slaan van vrouwen... dat is toch niet zo erg. Een wat ouder geval (de Volkskrant, 27-09-2006, van correspondent Sander van Walsum ):
Het stuk is later toch uitgevoerd, maar dat is irrelevant. Het ging om de eerste neiging, de reflex, van de bestuurder - en die is om de moslims tegemoet te komen voordat er iets gevraagd is. Zelf-islamisering. Oh, en dat dit een Duits geval betreft zegt natuurlijk niets - in Duitsland spelen dezelfde klassenverhoudingen als in Nederland. Kijk bijvoorbeeld maar naar het volgende, jaren latere, geval (De Telegraaf, 22-05-2008, door Pieter Buss):
De loco-burgemeester werd geïnterviewd door de actualiteitenrubriek Netwerk . En dan gebeurt er iets zeldzaams: de verslaggeefster stelt de enige juiste vraag (niet geheel verbatim): "Als ik morgen met zes mensen kom die beweren aanstoot te hebben aan een ander schilderij, gaat u het dan ook verhangen". Loco-burgemeester: "Nee hoor, niet elke burger die komt en die iets vindt, gaan we honoreren." Commentaar van de verslaggeefster: "Maar als je moslim bent dus wel." En daarom is ook dit geval een kwestie van zelf-islamisering: de loco-burgemeester kende de redenatie op grond waarvan ze het verzoek had moeten afwijzen, maar overtrad die regel vrijwillig. Overigens: ook van het "Pinksterdag"-gevalletje lijkt men niet geleerd te hebben (De Telegraaf, 05-06-2008, door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries):
Laat het GVB het betreffende personeel, beter: de betreffende leiding, afschaffen. En een heel lexpliciet geval (De Telegraaf, 26-05-2008):
Ook een politieleiding-ideetje. Nog een Duits gevalletje (de Volkskrant, 23-03-2007, van correspondent Sander van Walsum):
En nog een flagrant buitenlands voorbeeld (VARA TV Magazine, nr. 32-2008, programma-aankondiging):
Waarbij in de laatste zinnen ook de praatjes zijn de bewonderen waarmee de multiculturalisten hun overgave goedpraten. Want het is overgave, als men de kern van de rechtsstaat afschaft: Voor de wet is iedereen gelijk! Als moslims een moslim behandeling willen, is daarvoor maar een geschikte plaats: een moslim-maatschappij. In een moslim-land. Maar waar het hier om gaat is dat deze rot van binnen uit komt: van onze intellectuele bovenlaag bestaande onder andere uit klerikalen en het justitiële apparaat. Er komen nu zelfs handleidingen voor zelfislamisering uit (de Volkskrant, 04-10-2008, van verslaggeefsters Janny Groen en Annieke Kranenberg):
Tijd en ruimte om te bidden, halalvoedsel in de kantine - het zijn allemaal vormen van zelf-islamisering. Bidden is een privékwestie die uitsluitend privé beleden moet worden, en halalvoedsel is een belediging, want dat betekent dat het overige voedsel haram is. Onrein. Vies. Weg met die halal-handel. Maar niets is te gek (AD, 22-10-2008, door Marco Gerling):
En (Volkskrant.nl, 24-10-2008, ANP):
Natuurlijk kan die vrouw haar werk wel doen - onder slechts één voorwaarde: dat ze haar werk belangrijker vindt dan haar geloof. Denkt ze daar anders over, dan is ze niet geschikt voor werk in dienst van de overheid Met die Commissie Gelijke Behandeling is de sharia echt niet ver meer weg. De sharia-school is er in ieder geval al. Na de eerste voorzet van Ahmed Marcouch, stadsdeelraadvoorzitter in Amsterdam Slotervaart, eerst de tweede proefballon (Dagblad De Pers, 30-08-2008, van een verslaggever):
Na de eerste poging van Marcouch was er nog een oproer, dus. In dit geval niet. Dus was het niet lang daarna een voldongen feit (Dagblad De Pers, 25-10-200):
Binnenkort sharia-rechtspraak na afloop van de gewone rechtspraak. En op wat langere termijn: sharia-verkiezingen, na afloop van de gewone verkiezingen. Omdat de islamitische ouders er behoefte aan hebben ... In Engeland is het al bijna zo ver (Dagblad De Pers, 08-02-2008, door Arjen van der Horst):
En een paar maanden later (Telegraph.co.uk, 03-07-2008, door Christopher Hope en James Kirkup):
Ook in Nederland is het overgrote deel van de juristen dit soort meningen toegedaan, zie hier . Terug naar Nederland dus (de Volkskrant, 28-10-2008, van een verslaggever):
Die vertaling van de koran is een versie waar alle vervloekingen en andere rotzooi uit is gehaald, en een heleboel moois bij is verzonnen - propaganda voor de lichtgelovigen, dus. Het eren van een islamiseerder is zelf-islamisering. Even later het achtergrondartikel gevonden met de bevestiging van de analyse van het geval Adolah: (de Volkskrant, 28-10-2008, door Rob Gollin):
Wilt u het nog duidelijker: het boek heeft niets met de echte islam de maken, want de moslim luistert er niet naar. En het ontstaan van het boek is georganiseerd vanuit de moslim-gemeenschap, bedoeld voor de blanken. Die er met (open) ogen intrappen. Zodra de islam vaste voet heeft, dat wil zeggen, de gemeenschap groot genoeg door gestage verdere import en doorfokken, krijg je te maken met de andere kant van de islam: die uit Saoedi-Arabië en Jemen. Nu een klassiek staaltje zelfislamisering: de gemeente die moskeeën bouwt (HP/De Tijd, 08-02-2008):.
Net Saoedi-Arabië. En dat hoort daar ook bij (Volkskrant.nl, 21-09-2008, ANP):
Islamles op de openbare school hebben we al gehad, islamfeesten op de openbare school zien we hier - we kunnen de openbare openbare school wel zo'n beetje gaan vergeten ... De strijd tegen de islam binnen het openbare bestuur is ook nog lang niet gestreden (de Volkskrant, 07-01-2009, door Natalie Righton):
Met als uiterste consequentie dat ook de eed op God niet meer mag. Maar dit soort consequenties was te voorzien, lang voordat het probleem een probleem werd: inperken van de islam kan alleen tezamen met inperken van godsdienst in het algemeen. Hoe duidelijk er van die zelfislamisering sprake is, blijkt uit het feit dat het zelfs tot ver in het het buitenland is doorgedrongen (de Volkskrant, 12-01-2009, van correspondent Bert Lanting):
Hoe zou hij aan dat idee zijn gekomen? Bijvoorbeeld: als je met de trein door Rotterdam rijdt, zie je bij in- en uitrijden een enorme triomfalistische moskee, met meer-dan-huizenhoge minaretten. Ondertussen rukken de geüniformeerde troepen op (Dagblad De Pers, 21-02-2009):
Mensen met een hoofddoek laten blijken dat ze zich meer voelen en ongelijk te zijn - zij mogen dan dus ook ongelijk behandeld worden. De minderen mogen zich van hun aanwezigheid vrijwaren. Voor de volledigheid: dit is geen teken van openheid, maar van benepenheid en religieuze dictatuur:(de Volkskrant, 02-11-2010, van verslaggever Mark van der Meulen):
Mooi, dat weten we dus ook weer. Dat er overigens ook sprake is van de hoeveelheid domheid die normliter wordt toegeschreven aan islam-critici, blijkt ook:
Maar toen eenmaal was uitgelegd dat het tijdschrift anti-Geert was (de Volkskrant, 03-11-2010):
PVV-aanhangers voor het hoofd stoten vindt de zelfislamiseerder niet erg - dat zijn maar autochtonen ... Natuurlijk staan de PvdA- en andere gemeentebestuurders in het voorfront van de strijd voor moslim-apartheid (Elsevier.nl, 20-02-2009, door Claudia van Zanten):
Het commentaar schrijft zichzelf (de Volkskrant, 27-02-2009, column door Amanda Kluveld
Kluveld haalt in het laatste twee dingen door elkaar: het is niet de gemeente, maar de moslim-organisaties zelf die de regelingen hebben voorgesteld - die moslimvrouwen zijn dus inderdaad mentaal gestoorde hyperventileerders - of , natuurlijk, is dat de mening van de moslimmannen over de moslimvrouwen, maar dat is voor ons geen interessante kwestie. De rol van de gemeente is van het faciliteren van deze moslim-achterlijkheden. De islam is de achterlijkheid, de zelf-islamiseerders is de naïeveling of verrader. Het is de vraag welke de grootste fout is: de moslims zijn de aanstichters, maar weten in sommige opzichten niet beter - de "verlichte" bestuurders wel. Het commentaar van het publiek was bijpassend . Later komt naar buiten hoe het met die hoofddoekenbrigade zit (de Volkskrant, 05-03-2009, door Simon Admiraal, arabist
Maar ja, de bestuurders en andere gegoede burgerij heeft zich allang verraden aan het moslim-fundamentalisme. Morgen lopen ze desnoods zelf met een hoofddoek, als de moslims het willen. "Anders kunnen we onze jeugd niet meer in de hand houden." Het wordt hoog tijd dat er bijeenkomsten en convenanten voor hoofddoekenmijders komen - allemaal gesubsidieerd, natuurlijk. En het is nu volstrekt landelijk (www.ad.nl, 26-02-2009, door Yvonne Keunen):
Het zijn en blijven barbaren. Om het moslim-gedachtengoed te verspreiden, is het natuurlijk ook nodig om moslim-propagandisten in te huren (Volkskrant.nl, Opinie, 20-03-2009, column door Amanda Kluveld):
Een universiteit, een gemeent ... En naast het georganiseerde bekeren, zorgt de staat er ook voor dat je in de islamstaat wordt ingeschreven (de Volkskrant, 31-03-2006, door Janny Groen en Annieke Kranenberg):
De Nederlandse staat islamiseert per wet. Samen met islamisering is apartheid is vanzelfsprekend (Telegraaf.nl, 22-03-2009, door Edwin Timmer):
Iskam is barbarij, en de gemeente faciliteert barbarij. Natuurlijk doet de zogenaamde "publieke omroep" volop mee (de Volkskrant, 27-03-2009, door Wilco Dekker):
Het van overheidswege aangestelde bestuur van de publieke omroep heeft 'ontzettend veel tijd en energie in gestoken' in een moslimomroep' ... !!!!!!!!! De volgende bron van zelfislamisering is alleen grafisch. Althans, wat wij er hier van overnemen. Het is de omslag van een boek van Volkskrant-journalisten Janny Groen en Annieke Kranenberg, die in hun krant de vaste voorvechtsters voor de multiculturele samenleving en de islam zijn. Het boek is propaganda die beweert dat er een substantiële gematigde islam is. Het omslag maakt duidelijk wat zij onder gematigde islam verstaan: vrouwen in hoofddoeken. Volgens de gezond verstand is de definitie van een hoofddoek: 'Het zichtbare gedeelte van het islamitische indoctrinatieproces - een sociaal drukmiddel om de op vrijheid gerichte leden van de eigen groep te disciplineren.' (Floris van den Berg - Carel Brendel). Compleet het tegenovergestelde van gematigd. Het omslag zoals hiernaast weergegeven is een glaszuivere vorm van Orwelliaanse propaganda. En een glaszuivere vorm van zelfislamisering. We pakken het zelfs grootschalig aan (Dagblad De Pers, 14-05-2009, door Camil Driessen):
Je zou ook kunnen zeggen: De Rotterdamse haven ging graag een stapje verder, door de rest van de Nederlandse producten als haram, slecht, te bestempelen ... Volgende fase: islamitisch ouderenzorg (de Volkskrant, 25-05-2009, van verslaggeefster Carlijne Vos):
Het staat allemaal bol van het racisme - vervang de term "islamitisch" maar door "blank". Stel dat je een blanke oudere bent, en zo oud hoef je er helemaal niet voor te zijn. Wat heerlijk zou het zijn voor zo'n oudere om geen mensen tegen te komen die je taal niet spreken, wier cultuur je niet begrijpt, je er niet verloren door gaat voelen omdat al die vreemde cultuur er wel is, niet te vereenzamen in je eigen buurt, en zonder het gevaar van een steen door je ruit met je buren te kunnen kletsen in je eigen taal. Wat zou dat niet heerlijk zijn, voor die wat oudere blanke Nederlanders... Overigens boven ook het aantal keren 'etnisch divers' geteld, en hoe trots je daarop moet zijn? De andere zijde: als je probeert de overlast en criminaliteit "etnisch divers" aan te pakken, wordt je in de media door het slijk gehaald en justitie op je dak gestuurd. Hier daarom nog een voorstel, als logisch vervolg op al die etnisch diverse voorzieningen: etnisch diverse belastingen. Laten de etnisch diverse mensen dit allemaal maar zelf gaan opbrengen! Trouwens: hoezo multiculturele samenleving? Multi-etnische rassenscheiding zal je bedoelen... zie de foto van bij het artikel. Multi-etnisch racisme! Gdreven door barbaren. Volgende: invoering van de sharia (de Volkskrant, 09-07-2009, door Harry Veenendaal, columnist van het Advocatenblad):
Hoe is 't mogelijk: dat katholiek codex gedoe wordt nergens gebruikt. Het wordt hier alleen maar uit de kast gehaald om het gebruik van de sharia te rechtvaardigen. En dan als slot een gotspe over de nikab. Men is ook in de juristenwereld totaal de weg kwijt. Let trouwens ook nog even op het tweemaal gebruiken van de term 'folkloristisch': in feite worden die mensen hier dus niet serieus genomen - het is neerbuigend en denigrerend: "Ach, het is maar folklore ...". In feite nemen de tegenstanders van de sharia en de islam deze mensen serieuzer. Dat onze gevangenissen allang geislamiseerd zijn weet iedereen die ooit via via berichten uit die wereld heeft kunnen opvangen - officieel wordt het natuurlijk hardnekkig ontkend. Maar door een geueren die wel lijkt op de manier waarop de belastingdienst sjoemelende paratboeren ving (gekochte aantallen puntzakjes tellen), zijn we nu toch ook officieus achter gekomen (de Telegraaf, 27-06-2009, door John van den Heuvel en Bert Huisjes):
Wat aanvullende informatie (die je overigens zelf wel kan bedenken) (Elsevier.nl, 27-06-2009, door Maartje Willems):
Ja, het is wel bekend dat de Nederlandse gevangenissen overvol zitten met moslims, maar het is voor het eerst bevestigd door officiële instanties. Het volgende geval is uit Engeland, waar de politieke-correctheid, het multiculturalisme en de zelfislamisering nog stuitender zijn dan in Nederland, of waar dan ook in Europa (Mail online (Daily Mail, Eng.), 31-03-2009, door Jaya Narain):
De volstrekte waanzin: de brandweer is er voor één en slechts één ding: het blussen van branden. Er is in de verste verte niet voor te stellen wat dit met religie of cultuur van doen heeft. Behalve als je mensen treft voor wie religie meer is dan wat dan ook, en/of die religie in alle opzichten op de eerste plaatst zetten. Dit soort mensen zijn per definitie een gevaar voor een seculiere maatschappij. Die moeten liefst geweerd worden uit een seculiere maatschappij want het zijn religieuze extremisten, en er moet in ieder geval niet aan hun opvattingen tegemoet worden gekomen. Wat hier wel gebeurd. Dit is een voorbeeld waarin voor islamitische eisen wordt gebogen. Het is ernstige zelfislamisering. Nog een buitenlands voorbeeld (Volkskrant.nl, 18-05-2009, AFP): Kopenhagen wil Arabische les op school Het gemeentebestuur van Kopenhagen wil Arabische taalles invoeren op de middelbare school. Het Arabisch zou dan een tweede vreemde taal op school worden – na Engels, en naast Frans en Duits. ... Het gemeentebestuur wil zo jongeren van Arabische origine helpen om te integreren, zei de wethouder van jongerenzaken. ‘Het is zeer belangrijk dat men jongeren een keuze aan talen geeft, waaronder ook Arabisch, om jongeren uit landen waar men die taal spreekt een duwtje in de rug te geven en om hun opleiding en integratie in de Deense samenleving te stimuleren’, zei wethouder Bo Asmus Kjeldgaard. Tien procent van de 31.000 leerlingen in de Deense hoofdstad hebben Arabisch als moedertaal, aldus het gemeentebestuur. ... Red.: Goh, dat hebben ze in Nederland twintig à dertig jaar terug ook nog gedaan: Onderwijs in Eigen Taal en Cultuur (OETC), heette dat toen - bleek desastreus voor de integratie. Een kleintje (DePers.nl, 20-09-2009): Wilders beschuldigt Amsterdam van discriminatie Amsterdam discrimineert door speciaal voor het Suikerfeest bussen in te zetten. Dat zegt PVV-leider Geert Wilders zondag. Hij kondigt aan Kamervragen te stellen. Het Amsterdamse stadsdeel Bos en Lommer liet vrijdag weten 'suikerbusjes' in te zetten om het leed tijdens de autovrije zondag voor moslims te verzachten. Het islamitische feest gaat traditioneel gepaard met veel familiebezoek. Veel moslims dreigden hierdoor de fiets te moeten pakken. Volgens Wilders is het niet eerder voorgekomen dat speciaal voor een islamitische feestdag in Nederland bussen worden ingezet. "De vraag is waar de grens ligt als we al zo ver gaan." ... Red.: Vonnis; schuldig. Ook onze kinderen worden geestelijk gecorrumpeerd (Volkskrant.nl, Opinie, 25-09-2009, column door Amanda Kluveld): Laat kinderen met rust Naar aanleiding van een aflevering van Het Zandkasteel, een televisieprogramma voor peuters van Teleac, ... In de aflevering van afgelopen 23 september werd het Suikerfeest voorgesteld als een algemene feestdag waarop ‘alle kinderen cadeautjes krijgen’ en je ‘schone kleren aankrijgt, want dat hoort bij Suikerfeest’. ... ... de Teleac Schooltv eens bekijkt. In de aflevering Ramadan, bedoeld voor peuters, gaat Flip de beer (een speelgoedbeer die kan praten) uit logeren bij een moslim en zijn dochtertje die vasten. Flip en het meisje worden wakker gemaakt voor een maaltijd. Ze wassen zich en gaan aan tafel. Vader zegt: ‘Eerst bidden!’ Flip de beer antwoordt: ‘Bidden? Ja, okay!’ Vader legt uit dat Allah verlangt dat men dertig dagen niet eet maar hij vertelt ook dat zijn dochtertje nog klein is en dat dus nog niet hoeft. ‘En ik ook niet, want ik ben ook nog klein’, zegt de beer. Kortom als Flip de beer later groot is, moet hij het kennelijk wel. ... Kijk dan eens naar de clip van Schooltv, die bedoeld is voor groep 6-8. Die gaat over het katholieke meisje Evangeline en het moslimjongetje Sabar. De kerk van Evangeline wordt bezocht, maar het grootste deel van het filmpje gaat over Sabar. Hij neemt de presentator en Evangeline mee naar de moskee. Nog op straat trekt Sabar een zwarte doek tevoorschijn. ‘Maar eerst moet zij een hoofddoek om,’ zegt het ventje dwingend. Evangeline doet dat braaf. ‘Zij moet’ dat immers en de presentator stelt er geen vragen over. Sterker nog, hij is enthousiast als hij het meisje met de zwarte lap over haar krullen ziet: ‘Ja, het staat je goed!’ Veel verschillen dus, maar ook veel overeenkomsten tussen het katholicisme en de islam, is de conclusie van de presentator nadat het moskeebezoek is voltooid. Eenmaal in de eerste klas van het voortgezet onderwijs leren de kinderen van Schooltv dat de Koran het boek is waarin de boodschappen die Mohammed doorkreeg van de engel Gabriël zijn opgeschreven. Er wordt dus niet bij gezegd dat moslims dat geloven. Het wordt als feit gepresenteerd. Ook wordt in de programma’s voor het voortgezet onderwijs door Schooltv verder ingegaan op de overeenkomsten en verschillen tussen de islam en het christendom. ‘Er zijn heel veel verschillende godsdiensten, maar toch zijn er altijd overeenkomsten.’ Al spoedig worden uitsluitend die overeenkomsten nog belicht. ‘Drie belangrijke wereldgodsdiensten zijn het jodendom, het christendom en de islam. De een is wat ouder dan de andere, maar alle drie vereren ze eigenlijk dezelfde God.’ En even verderop: ‘Allah, de God van de islam, is feitelijk dezelfde God als die van de joden en de christenen’. Red.: Het artikel van Kluveld bevat ook een groot deel van het relevante commentaar
En ook nog wat analyse van de bewering dat de drie godsdiensten gelijk zouden zijn:
De islam is dus hopeloos veel arroganter dan de andere twee. En daarmee ook gevaarlijker, zoals al blijkt uit het relatief hoge aantal terroristen dat de islam voortbrengt . Ook in advertentiemateriaal zijn tegenwoordig tekenen van zelfislamisering te bespeuren: De tekst in deze reclame voor de Rocky Horror Picture Show luidt:
Het AMC: iedereen terug naar de wereld van Middeleeuwen. De omroep is al heel lange tijd een broeinest van dit soort zaken (Telegraaf.nl, 28-10-2009):
Nee, de recente oproepen om mensen niet meer op hun geloof aan te spreken omdat het een tweedeling veroorzaakt, zijn in Hilversum aan dovemansoren gericht. Maar er zijn talloze initiatieven om de kindergeest richting islam te corrumperen (de Volkskrant, 27-11-2009, column door Nausica Marbe):
Tja, met hoofddoek en muntthee is natuurlijk al het islamitische stront het zuiverste goud. We worden doodgegooid met de redenatie dat de vrijheid van godsdienst betekent dat de moslims met hun religieuze symbolen in het openvaar mogen paraderen. Dat geldt niet voor niet-islamitische religieuze symbolen (Volkskrant.nl, 18-11-2009, van de redactie):
Of het nu direct van de moslims zelf komt of niet: dit is je reinste discriminatie en intolerantie. En het is van blanke kant een zware vorm van zelfislamisering. En na de Sint komt Kerst (de Volkskrant, 09-12-2009, door John Wanders):
Hadden we democratie al gehad ... En bij het volgende bericht slaat de complete verbijstering toe (DePers.nl, 09-12-2009):
... Uitzending hier . Tussen twee haakjes: dit is hetzelfde GVB dat niet meer aan kerst wilde doen uit respect voor de allochtone werknemer - lees moslims ... . Herhaling (de Telegraaf, 05-06-2008, door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries):
Je zou ze dolgraag onmiddellijk het land uitjagen En als er iemand gedwongen moet worden om zijn cultuur aan te passen, is het natuurlijk de autochtone meerderheid (Telegraaf.nl, 13-12-2009, van een correspondent):
Je drul maken over de democratie kan altoijd nog, als deze afgeschaft is. Dit soort gekkigheid waarin de meerderheid zich moet aanpassen aan de minderheid was voorheen de absolute norm. Maar de tijden veranderen wel een beetje (Telegraaf.nl, 14-12-2009, van een correspondent):
Red.: Dagblad De Pers heeft een aantal voorbeelden verzameld: Uit: DePers.nl, 18-12-2009, door Pieter Sabel Symbolen | ’Het Rode Kruis doet denken aan kruistochten’ Wat is er mis met het kruis? Sinterklaas mocht in Amsterdam geen kruis meer op zijn mijter. Mensen worden steeds gevoeliger. Wat is er toch mis met het kruis? Het stond in Amsterdam en op andere plekken in Nederland niet meer op de mijter van Sinterklaas. Er zouden namelijk wel eens mensen aanstoot kunnen nemen aan zo’n christelijk symbool. En het mag ook niet meer om de nek van een Amsterdamse trambestuurder hangen. Volgens het GVB omdat kettingen over bedrijfskleding niet toegestaan zijn. Overal in Europa worstelt men met het kruis. In Italië was het jarenlang normaal (zelfs verplicht) dat er een crucifix in klaslokalen van openbare scholen hing. Totdat een echtpaar eiste dat het werd verwijderd. Met succes: het Europese Hof voor de Rechten van de Mens vond begin vorige maand ook dat een kruis niet thuishoort in een openbare school. Dit tot afgrijzen van een meerderheid van de Italianen. Het kruis is in dat land net zo’n vanzelfsprekend cultuursymbool als pasta. ... In België moeten alle religieuze symbolen op openbare gebouwen verdwijnen. Dat is althans de strekking van een onlangs ingediend wetsvoorstel. Dit zou betekenen dat ook de kruisen bij de ingang van een kerkhof moeten verdwijnen. Intussen gaan we in Nederland op eigen initiatief nog een stapje verder. Bij semi-overheidsinstanties en private partijen wordt geworsteld met het kruis, en de uitkomst van dat gevecht is niet zelden dat het maar helemaal geweerd moet worden. Sinterklaas had dus geen kruis op zijn mijter, maar (bijvoorbeeld) het Amsterdamse wapen. Nóg een bekend voorbeeld van correctheid: een aantal jaren geleden ontstond er in de hoofdstad commotie over een herdenkingsmonument (inderdaad, een kruis) voor oorlogsslachtoffers. Het beeld zou een ‘te christelijke uitstraling hebben’ voor de hoofdzakelijk allochtone buurtbewoners. Het kruis werd weggehaald en weer teruggeplaatst, uiteindelijk. Klachten van moslims uit de buurt waren er nauwelijks. Eerder dit jaar riep een Britse onderminister op het logo van het Rode Kruis te veranderen, omdat het te veel aan de kruistochten deed denken. En het is niet moeilijk om berichten te vinden over voetbalclubs die besluiten dat een kruis op het shirt niet zo’n goed idee is – het kruis is immers een religieus symbool, of er nu een religieuze bedoeling is met het tonen van het kruis of niet. Een andere ‘christelijke’ steen des aanstoots is de kerstboom. Van oorsprong een heidens symbool, maar bijvoorbeeld in de Haagse Hogeschool niet geplaatst, omdat het ‘internationale karakter en de diversiteit’ binnen de hogeschool geen kerstboom zou toestaan, zo stond in een intern bericht te lezen. ... Red.: De PVV is bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2010 gestegen naar 24 zetels. Er komen meer twijfels bij de multiculturalistische propagandamachine: Uit: De Volkskrant, 07-08-2010, van verslaggeefster Janny Groen 'Ramadan is geen feest van staat' De islamitische vastenmaand lijdt onder ‘festivalisering’, vinden steeds meer moslims. Sommige gemeenten trekken zich de kritiek aan en stoppen mede daarom met subsidies. Tussentitel: 'Contacten bij een gezellig maaltijd beklijven niet' De ‘verregaande commercialisering’ in Nederland van de islamitische vastenmaand ramadan stuit voorzitter Farid Azarkan van het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) tegen de borst. ‘Als commerciële bureaus worden ingeschakeld die er een gelikt feestje van maken, begint het bij mij te jeuken. Vooral als daar gemeenschapsgeld mee is gemoeid.’ Azarkan verwoordt een groeiend onbehagen in migrantengemeenschappen over ‘de festivalisering’ van de vastenmaand. De ramadan begint woensdag. Dertig dagen mogen moslims tussen dageraad en zonsondergang niet eten, drinken, roken en vrijen. In de avonduren en ’s nachts eten ze wel. Rond iftars, de maaltijden na zonsondergang, worden allerlei activiteiten georganiseerd: lezingen, debatten, muziekvoorstellingen, kunstexposities. Gemeenten subsidiëren dergelijke activiteiten met de doelstelling bevolkingsgroepen bij elkaar te brengen. ‘Ramadan is verworden tot een serie elitaire en gala-achtige netwerkbijeenkomsten voor ‘soepsidiemoslims’, die worden bezocht door mensen die elkaar al kennen of op z’n minst kunnen luchten’, gooide Farid Aouled-Lahcen van de Vereniging Stem van Marokkaanse Democraten Nederland twee jaar geleden de knuppel in het hoenderhok. In een opiniebijdrage in de Volkskrant stelde hij dat ramadan een religieuze plicht is voor moslims, waar de overheid niets bij te zoeken heeft. ... Het Goudse PvdA-raadslid Mohammed Mohandis gruwt eveneens van ‘de ramadan-industrie’ die in Nederland is ontstaan. ... De ‘ons-kent-ons’-critici krijgen bijval uit orthodoxe hoek. ‘Moslims die bij zulke bijeenkomsten zijn betrokken, zijn de excuustruus-achtigen. In haar strijd tegen het radicalisme schuift de Nederlandse overheid hen maar al te graag naar voren’, reageert imam Abdul-Jabbar van de Ven. Hij vraagt zich af wie de overheid met dergelijke ‘feestjes’ wil bereiken. Niet de islamitische orthodoxen, noch de PVV-stemmers met wie de dialoog gezocht zou moeten worden, concludeert hij. Rotterdam kwam enkele jaren geleden al tot het inzicht dat ramadansubsidies niet zinnig zijn, zegt een woordvoerder. ‘De stad heeft wel iftars gefinancierd, maar is daar in 2006 mee gestopt. Inderdaad onder invloed van Leefbaar.’ Activiteiten die gericht zijn op de bevordering van de dialoog tussen bevolkingsgroepen steunt Rotterdam nog steeds. ‘Maar met religie zijn we heel terughoudend. Dat roept alleen maar vragen op en wekt onnodig irritatie.’ ... Red.: De praktijk van de contraproductieve autochtone zelfislamisering van de multiculturalistische bestuurders in zijn volle omvang blootgelegd. Zelfs de moslims, die ook hun godsdienst gecorrumpeerd denken te zien, zien de problemen. Ramadan-subsidie is wij-zij-subsidie. Ook de "hulpverleners" zijn al helemaal geïslamiseerd: Uit: De Volkskrant, 24-09-2010, ingezonden brief van Maarten van Vliet (Huizen) Onbaatzuchtig Als ik op de berichtgeving moet afgaan, dan is de animo voor vrijwilligerswerk tanende. Het lijkt erop dat alleen het vergrijzende deel van de Nederlandse bevolking nog bereid is de handen onbaatzuchtig uit de mouwen te steken om de noden van de medemens te ledigen. Welnu: ondergetekende, man, blank, 30 jaar oud en in het bezit van een master interculturele communicatie en Franse taal- en letterkunde, wilde daar wel eens verandering in brengen. Ik reageerde daarom enthousiast op een vacature voor vrijwillig taalcoach bij een welzijnsorganisatie in het midden van het land. Het enthousiasme was slechts gedeeltelijk wederzijds. De reden? Men had bij voorkeur graag een vrouwelijke taalcoach. Ik zag de bui al hangen. Bij navraag bleek mijn vermoeden juist: ‘We hebben namelijk te maken met allochtone vrouwen die liever niet willen worden geholpen door een Nederlandse man.’ Het schijnt met taal te beginnen, die integratie. Maar dan alleen op voorwaarden die voor mij volstrekt onaanvaardbaar zijn. We kunnen met z’n allen schreeuwen over de gebrekkige participatie van allochtone vrouwen in de Nederlandse samenleving, maar op deze manier werken we het zelf in de hand. Want het is lastig integreren in een cultureel raamwerk dat niet eens bestaat. Red.: En de scholen worden steeds meer geïslamiseerd met hulp van de bestuurders: Uit: De Volkskrant, 28-10-2010, door Charlotte Huisman Protest leerlingen tegen regel hoofddoeken Tussentitel: Eerst gingen de meiden blij naar school. Nu zie ik ze soms huilen Op het Gerrit Rietveld College in Utrecht is onrust ontstaan over de schoolregel voor hoofddoeken. Het voorschrift verbiedt leerlingen een hoofddoek te dragen tot vlak boven of over de wenkbrauwen. De hoofddoek mag van de schoolleiding alleen het hoofdhaar bedekken. Leerlingen van de interconfessionele scholengemeenschap voor vmbo-tl, havo en vwo zijn een handtekeningenactie begonnen om de regel van tafel te krijgen. In juni stelde de school nieuwe regels in, de zogeheten IJzeren Vijf, waarin naast de verscherpte regel voor de hoofddoek een verbod geldt voor petjes op en jassen aan in de les. ... Red.: Zelf-islamisering - natuurlijk behoren naast petjes ook alle vormen van hoofddoeken verboden te worden. Als je het niet doet, en probeert gewone hoofddoeken toe te staan, loop je in de praktijk altijd een groot risico van een race naar de boerka, door de onderlinge naijver van wie het meest deugdzaam en vroom is, zie het geval in Antwerpen. Het resultaat is of een hoofddoekenterreur, of een algeheel verbod als ze er allemaal mee lopen. Beide stukken ongewenster dan een verbod vooraf. De ernst van de vroomheidsdrift wordt ook in dit stuk geïllustreerd:
Dit alles heeft kunnen ontstaan door de weigering van de landelijke overheid om dit aan te pakken, waardoor het in het veld mis kan gaan:
Allemaal zaken die vallen onder de oud-Hollandse zegswijze: "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden". In het onderwijs is zelfislamisering eerder de regel dan de uitzondering - een van de eideloze hoeveelheid gevallen: Uit: DePers.nl, 13-01-2011. Nijmeegs schoolhoofd maakt PVV woest Geert Wilders van de PVV is zo boos op de Nijmeegse schooldirecteur Theo van Lankveld, dat hij wil dat de man op non-actief wordt gesteld. ,,De directeur heeft zich in een e-mail aan het gehele personeel van die school afgezet tegen de Partij voor de Vrijheid, terwijl tegelijkertijd wordt opgedragen het islamitische offerfeest te faciliteren.'' ... ,,Dit is echt bizar. Buigen voor de islam door onderwijzers te dwingen het verschrikkelijke offerfeest te vieren en in een adem je afzetten tegen de Partij voor de Vrijheid. Let wel: het gaat hier om een katholieke school.'' ... Red.: Zeg dat het je godsdienst is, en alles mag: Uit: Volkskrant.nl, 17-02-2011, ANP Geen meerderheid voor verbod onverdoofd slachten Het voorstel van de Partij voor de Dieren (PvdD) om het onverdoofd ritueel slachten te verbieden, heeft geen steun van een meerderheid in de Tweede Kamer. VVD en PvdA aarzelen, bleek donderdag tijdens het Kamerdebat. De VVD spreekt van een zware afweging. Janneke Snijder (VVD) wil niet dat dieren onnodig lijden, maar ze wijst erop dat de Raad van State stelt dat zo'n verbod de vrijheid van godsdienst raakt. Ook de PvdA zit op die lijn.... CDA, ChristenUnie, SGP willen het onverdoofd ritueel slachten niet verbieden. ... Ormel wil zorgvuldig omgaan met dieren en respect hebben voor religieuze minderheden. ... ... Onverdoofd slachten moet mogelijk blijven voor bepaalde groepen', vindt hij. Red.: En de linksige media maken er reclame voor: Uit: De Volkskrant, 14-06-2011, van verslaggeefster Janny Groen Reportage | Vlak voor hoorzitting laait discussie over godsdienstvrijheid versus dierenwelzijn op Onverdoofd vlees smaakt ook beter Hoofdpijn krijgen zijn klanten van het debat over de rituele slacht, zegt slager Mimoun Elmahdaoui. Zoveel tegenstrijdige informatie wordt rondgestrooid, dat moslimconsumenten niet meer weten waar zij aan toe zijn. Elmahdaoui, eigenaar van de islamitische slagerij Yosafa Zaio in Amsterdam-West, moet geregeld met wantrouwige consumenten naar de koeling. 'Dan geef ik ze een plastic schort en gaan we controleren of het vlees ook een halalstempel heeft', zegt hij. Dat stempel stelt de meesten vooralsnog gerust. ... 'Maar vrijwel alle moslims gaan ervan uit dat halal-vlees van onverdoofd geslachte dieren komt', zegt Aih-Jikli el Bekkay, Elmahdaoui's hulpje. Vandaar die vraag: het is toch wel echt halal? Hij en ook zijn baas vertrouwen erop dat hun halal-certificeerder verdoving niet door de vingers ziet. 'Bedwelmd vlees' raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Een verbod op de religieuze slacht zou rampzalig zijn. 'Schokkend', vindt El Bekkay, een Marokkaan die tijdelijk in Amsterdam is voor zijn master Engels, de Kamermeerderheid voor zo'n verbod. 'Verdoofd vlees is haram, verboden voor moslims. Ik heb Nederland altijd gezien als een rechtstaat, die vrijheid en gelijkheid hoog in het vaandel heeft. In Marokko hebben we geen gelijke rechten. Moslims in Nederland straks ook niet meer. Want de vrijheid van slagers en consumenten om halalvlees te verkopen en te eten verdwijnt.' Red.: Enzovoort. Een hele pagina vol met reclame voor ritueel slachten en de islam. Bladen worden er gelanceerd bij de vleet. Maar alleen als ze islamitisch zijn, krijgen ze een bericht in het actueel gedeelte (pag. 7) van de Volkskrant: (de Volkskrant, 04-08-2011, van verslaggeefster Sarah Venema):
Kortom, het had ook Halal kunnen heten ... En de kop: "Veilig voor vrouwenonderdrukkers". En de Volkskrant onderdrukt vrolijk mee. Iemand anders signaleert er nog eentje (de Volkskrant, 04-08-2011, ingezonden brief van Paul Kempers, Harderwijk):
Maar meneer ... De moslims zijn zielige en sneue barbaartjes, en de Volkskrant steunt gaar zielige en sneue mensen ... In Nederland is de zelfislamisering wat afgenomen,. althans: de openlijke versies ervan. Men bouwt nog rustig door aan grote moskeeën op gereserveerde openbare plaatsen, zoals in Rotterdam en Leiden. Men maakt er alleen geen feestje meer van. Want dat levert Kamerzetels op voor de PVV. Maar in het buitenland heeft men nog niet genoeg PVV (de Volkskrant, 21-10-2011, redactie):
Volstrekte waanzin gezien de manier waarop er in islamitische landen jacht wordt gemaakt op christenen . De juiste reactie daarop is het verdrijven van de islam uit het westen . Het is 2011, en de zelfislamiseerders hebben het tij tegen. Toch zijn er nog wel figuren die in de stront trappen: moslims hebben het kantoor van een Frans stripblad in de brand gestoken, en de stripmedewerker van de Volkskrant heeft daarover wat wijze woorden te zeggen (de Volkskrant, 04-11-2011, ingezonden brief van Joost Pollmann, Haarlem, Stripmedewerker de Volkskrant):
Weer zo'n bekend trekje van multiculturalisten: tref je voorzorgsmaatregelen tegen de agressiviteit van moslims, zeggen ze dat je hen stigmatiseert, en doe je het niet, is het ook niet goed. Het bekende verschijnsel van de contradictie, wijzende op een geestelijke afwijking .
Ah, Turkije is het voorbeeld van hoe een maatschappij in te richten
Waar onze zogenaamde Verlichting niet aan kan tippen. Dus komt Joost Pollmann met wijze raad:
Pollmann wil de Turkse islamitische cultuur hier invoeren. Want anders:
Nu kan er in Frankrijk natuurlijk niet op het Tunesische Ennahda gestemd worden, dus zal Pollman wel bedoelen dat je dan nog meer Hebdo-acties krijgt: brandbommen. Laat deze redactie en de meerderheid der Nederlanders nu vinden dat als er een keuze moet worden gemaakt tussen oorlog met de moslims of het invoeren van het Turkse model, de voorkeur toch uitgaat naar oorlog met de moslims. Die slaan we dan wel het land uit. Meer analyse van deze gierkuil-actie hier . De zoveelste actie ter bevordering van de hoofddoek (de Volkskrant, 25-11-2011, door Paul Onkenhout):
Als u zich verbaasd over het verschil tussen deze hoofddoekmeisjes en degenen die u zelf ziet: Dit is er slechts eentje, en een speciaal voor dit reclamedoel gekozen model. In plaats van de gewone inteelt-moslima uit Anatolië of de Rif. Meer analyse hier . De extremistische sjeik Haddad heeft vanuit Engeland iets voorgesteld. De Nederlandse elite knipmest (nrc.nl, 16-06-2012, door Folkert Jensma, ):
Waarna Jensma op oud-jezuïtisische wijze ook nog op een aantal aspecten wijst die niet in Nederland kunnen. Waarna je de simpele conclusie kan trekken: want zo'n shariarechtbank anders kan dan het Nederlandse recht is verboden, en wat ze hetzelfde kan is overbodig. Dus een bij het Nederlandse recht passende shariarechtbank, shariaraad, of welk ander eufemisme je er ook bij verzint, is zinloos. Pleit je voor het bestaan van een shariarechtbank, pleit je dus in feite voor een onwettige verschijnsel. Wat Folkert Jensma hier doet. Is er nog wel een andere interessant aspect aan het gebeuren: er zijn inderdaad wel organen die er enigszins op lijken, binnen de katholieke en joodse kerk. Het katholieke geval is snel afgedaan: die hebben de facto geen enkele maatschappelijke waarde. Dan het joodse geval, waarover Jensma wat opmerkt:
Ergo: die joodse huwelijksregels en joods huwelijksraad moet ook onmiddellijk verboden worden. Want zijnde tegen de wet. het zoveelste geval van overeenkomst tussen joodse en islamitische gebruiken (voorgaande zijnde de rituele slacht), waarin joden beperkt gaan worden in hun rechten, omdat moslims met een te groot aantal zijn om die archaïsche (zeg maar gerust: achterlijke) gebruiken nog langer toe te laten. Overigens: ook een figuur als arabist Maurits Berger heeft openlijk zijn steun verklaart, maar dat is vanzelfsprekend. En merk als tweede op dat Folkert Jensma niet zomaar iemand met een opinie is, maar gedurende vele jaren hoofdredacteur van NRC Handelsblad is geweest. Hij verwoordt wat altijd de houding van die kant is geweest, en nog steeds is. En tevens die van de rest van de media. Een jaarlijks gebeuren - de Volkskrant heeft er al weer meerdere pagina's aan gewijd (de Volkskrant, 25-07-2012, van verslaggeefster Charlotte Huisman):
Belangstelling van de "kwaliteitsmedia", erkende collectieve cultuurverraders en zelfislamiseerders. Natuurlijk niet van de moslims:
Simpelere verklaring: moslims kopen gewoon bij moslims. Maar de beroepsverraders weten niet van ophouden:
Tijd om het concept van het vertrek van moslims naar het moslim-paradijs elders te laten groeien. Een verbazingwekkend bericht (de Volkskrant, 31-07-2012, van verslaggever John Volkers):
Je zou het bijna niet geloven: oligarchen die het been stijf houden ten opzichte van de islam. Het duurde dan ook niet lang (Volkskrant.nl, 31-07-2012, 13:59 - ANP):
En de islam-neukers van de Volkskrant lagen natuurlijk meteen plat (Volkskrant.nl, Opinie, 31-07-2012, door Maarten Keulemans, ):
Prima: wij doen ook maar: naar Mekka gaan (ten strengste verboden voor niet-moslims), naaktlopen in de moskee (alleen voor mannen, natuurlijk ...), en je als politieagent vertonen in een allochtonenwijk hoort daar binnenkort ook bij - als verboden zaken. En de directe reactie is ook zo voor de hand liggend:
Grijns ... Maar niet alleen Maarten Keulemans, de cultureel antropoloog, kiest voor de moslim (de Volkskrant, 01-08-2012, hoofdredactioneel commentaar, door Rob Vreeken):
De hele Volkskrant, de hele media, en de hele maatschappelijke elite kiest bij iedere zichtbare belangentegenstelling tussen islam en verlichting, de kant van de islam. Het doet je afvragen wat ze achter de schermen doen ... Het antwoord staat hier - onze cultuur actief ondermijnen. Deze verzameling is niet verder onderhouden, om meerdere redenen: - er zo veel soortgelijke ellende elders; - er was zo veel, er viel niet uit te kiezen; - het proces is zo alom aanwezig, dat er op wijzen overbodig lijkt. - je wordt er kostmisselijk van om al die ellende te noeteren. Dat het er nu toch weer van komt, vijf jaar later (er waren soms wat aarzelingen eerder) , is vanwege de abdurditeit van het geval (Volkskrant.nl, 24-09-2017, door Geerten Waling, historicus ):
Mooi. Zo'n overzicht an de zlefsilmisering door de besturende elite bespaart een hoop werk. Maar, zult u ook dneken: die Waling die durft ... Die gaat netr als Thierry Baudet en Geert Wilders uitgemaakt worden "ISLAMOFOOB!!!, "RACIST!!!", FASCIST!!!" en "NEONAZI!!!" door de media en bijna de hele elite. Mischien, maar vermoedelijk gaat het toch niet gebeuren. Want het bovenstaande is grotendeels niet de woorden van Geerten Waling, maar van:
Oftewel: zelfs de kritiek op de zelfislamisering is geïslamiseerd. Logisch, want wie wil nu uitgemaakt worden voor "ISLAMOFOOB!!!, "RACIST!!!", FASCIST!!!" en "NEONAZI!!!" ... En dat zal moslims nou echt NOOIT overkomen. Dat mag niet ... Moslims uitmaken voor "ISLAMOFOOB!!!, "RACIST!!!", FASCIST!!!" en "NEONAZI!!!". Dat mag je alleen met blanken ... Nu we toch bezig zijn, nog een heel leuke bevestiging van het proces van islamisering, namelijk, zonder dat men, politiek-correct en al, het zelf door heeft (de Volkskrant, 25-09-2017, ingezonden brief van Maaike van der Horst, Haarlem):
Kijk, daar staat het, geschreven door een leugige politiek-correcte mevrouw die er met geen haar op haar hoofd over zal denken om op de PVV te stemmen:
Niet 'we zijn bang voor islamisering van onze samenleving', maar 'we zijn bang voor verdere islamisering van onze samenleving'. Die islamisering is er al in een redelijk ver gevorderd stadium, en wordt steeds erger ... En dat is voor het overgrote deel natuurlijk zelfislamisering ... Nog een overzicht (telegraaf.nl, 18-05-2018, door Wierd Duk ):
Vuile gore landverraders niveau Anton Mussert. En er zijn, net als in de jaren 1930, ook veel kleinere landverraders (telegraaf.nl, 09-06-2018, door Wierd Duk ):
Die schoolleiders zullen, indien vrouw, na het herstel van de beschaving kaalgeschoren worden en op platte wagens door het dorp gereden: Voor de mannen wordt best wel iets passends gevonden ... Naar Allochtonendebat 2006 , of site home . |